    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Functional languages - jeszcze nie
    Date: Sat, 28 May 2011 16:40:39 -0500

    On Sat, 28 May 2011 13:50:02 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Właśnie trafiłem na ciekawy artykuł nt. języków funkcjonalnych:
    >
    >http://goodstuff.im/functional-languages-will-rule-
    but-not-this-y

    >Ogólnie autor jest wielkim fanem takich języków, ale (pobieżnie)
    >opisuje problemy, które stoją na drodze ich popularyzacji. Myślę, że
    >część z nich jest trafna.

    Mysle ze poki co, functional languages cierpia na "syndrom klucza":
    Mamy oto klucz ale nie mamy zamka ktory mozemy tym kluczem otworzyc. I
    rozpaczliwie tego zamka szukamy.

    Jakos nei widze powodu dla ktorego firma uprawiajaca od 10 lat jave i
    majaca iles tam milionow linii kodu mialaby to wszystko wyrzucic i
    zaczac programowac w jezyku Scala.

    Jezeli jezyki funkcyjne rozwiazuja COS lepiej, to jakos do tej pory
    nikt nei potrafil mi odpowiedziac na pytanie CO rozwiazuja lepiej?

    Koncepcja ze "wszystko jest funkcja" jest atrakcyjna, ale malo
    realistyczna

    A.L.

    P.S. Nie mam takich problemow w przypadku Prologu i "logic
    programming": moje wlasne proby pozbycia sie Prologu i pozostania przy
    Javie skonczyly sie tym ze tzreba bylo napisac w Javie kulawy
    interpreter Prologu, z malym fragmentem funkcjonalnosci i sprawnoscia
    100 tazy gorsza niz Prolog jako taki.

    Jakos nie widze takiego cwiczenia w jezykach funkcyjnych