  • Data: 2011-06-11 17:08:55
    Temat: Re: Fujifilm finepix S4000 - czy warto kupić?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Jun., 18:58, Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
    wrote:

    > Tak S4000, za dużo się naoglądałem różnych modeli, i najwyraźniej już mi
    > się wszystko myli :)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Maksymilian Dutka

    uniwersalny aparat do wszystkiego

    jesli tak mozna powiedziec stosunek mozliowosci do cene rewelacycjny
    to w zasadzie nie jest kompakt ale hybryda zwana inaczej bridge czyli
    aparatem przejsciowym pomiedzy malym kompaktem a wiekszym dslr.
    w fotografii statycznej bedziesz z tego aparatu zachwycony .
    wycieczka , portrecik , krajobraz , makro to wszystko ten aparat
    potrafi znakomicie obsluzyc.
    Najslabiej potrafi obsluzyc fotografie dynamiczna , tam gdzie jest
    ruch.
    Hybrydy nie bardzo sprawdzaja sie w szybkiej akcji ( choc oczywiscie
    mozna miec szczescie ).

    Jesli bedziesz fotografowal lotnictwo nw hangarzue lub na stojance to
    oczywiscie aparat sonbie swietnie z tym da rade , jesi samoloty w
    ruchu z wiekszej odleglosci - tutaj wystapia juz problemy.
    to co bedzie w praktyce przeszkadzac :
    1. opoznienie obrazu w celowniku elektronicznym. To opoznienie nie
    jest male to jest rzad ok 0,5 moze troche wiecej moze troche mniej
    sekundy. Trudno rzeczywiscie na dluzszych ogniskowych trafic w ruchomy
    obiekt.
    2. niezbyt szybki AF dzialajacy na zasadzie kontrastu. Potrafi byc b.
    dokladny ale do obiektow ruchomych czesto za wolny.
    3. Zoom sterowany silnikiem elektrycznym - zmiana zakresu trwa
    wiecznosc . Zdecydowanie lepiej sprawdza sie nastawa ogniskowej
    recznie.

    dluga ogniskowa - jak pisalem przydaje sie na niewielkich
    odleglosciach - powyzej paruset metrow niska rozdzielczosc ukladu
    obiektyw/ matryca jest powodem malo rozdzielczych zdjec ( duze
    artefakty na odwzorowanym obiekcie) .

    powiedzialbym tak ( rowniez z wlasnego doswiadczenia) :
    w fotografii statycznej bardzo czesto jest tak, ze nie ma praktycznej
    roznicy pomiedzy zdjeciami robionymi hybryda a nawet drogim dslr .
    Akurat w zdjeciach sportowych , z duzej odleglosci roznica pomiedzy
    hybryda a dslr potrafio byc ogromna. Mimo dlugiej ogniskowej te
    aparaty b.slaba nadaja sie do tzw "lornetowania.

    W sumie mysle , ze bedziesz z tego aparatu bardzo zadowolony , z
    wyjatkiem fotografi szybkiej , dynamicznej.