  • 1. Data: 2009-02-06 12:31:04
    Temat: FujiFilm - EXR - przyszlosc
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Doczekalismy sie nowej ciekawej technologii od firmy FujiFilm:
    - matryce EXR
    Niedlugo pojawi sie w Polsce pierwszy aparat z w/w matryca:
    FujiFilm FinePix F200 EXR.
    Jestem oczywiscie ciekaw pierszych testow i opini o aparacie (choc ciemna
    optyka na pokladzie :-().

    Interesuje mnie jednak przyszlosc - wyobrazacie sobie np. reaktywacje
    modeli FujiFilm S6500 lub S9600 z duzymi matrycami 1/1.7' wykonanymi w nowej
    technologii EXR -
    bylaby to mała rewolucja w jakosci zdjec dla hybryd.

    Ale to tylko moje mazenia. W praktyce duze matryce i "prawdziwe" hybrydy z
    obiektywem z recznym zoom'em - sa nieoplacalne.
    Jestesmy wiec skazani na male matryce z ktorych nawet technologia EXR nie
    wycisnie zbyt wiele.

    A moze myslicie inaczej ?

    Pzdr,
    Slawek

  • 2. Data: 2009-02-06 12:32:54
    Temat: Re: FujiFilm - EXR - przyszlosc
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > Jestesmy wiec skazani na male matryce z ktorych nawet technologia EXR nie
    > wycisnie zbyt wiele.

    I oczywiscie lustrzanki :-), ktore ida cenowo we wlasciwym kierunku.
    Szkoda, ze ta tendencja nie udziela sie w odniesieniu do szkiel :-( .

  • 3. Data: 2009-02-06 12:40:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > FujiFilm FinePix F200 EXR.
    > Jestem oczywiscie ciekaw pierszych testow i opini o aparacie (choc ciemna

    Przegapiłeś bardzo długą dyskusję na ten temat, jak Fuji zapowiedziało
    tę matrycę. Ciekaw jestem ceny tego czegoś i pozostałych modeli z tą
    matrycą.
    Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, bo to prawie jakby mieć wymienne
    matryce:
    - chcesz matrycę o wysokiej rozdzielczości? - proszę bardzo - zmień
    ustawienie w menu
    - wysoka czułość? - zmień ust. w menu
    - wysoka dynamika? - zmień ust. w menu
    :D

    Chociaż uważam, że producenci mogliby np. wyprodukować po jednym modelu
    aparatu ze średniej półki np. z matrycą bez filtra kolorowego (do
    prawdziwej fotografii czarno-białej z prawdziwymi 24Mpx ):F
    Albo np. Canon 50D + Canon 50D Mk EXR
    Chociaż Canon jako producent własnych matryc to raczej niechętnie to
    zrobi, za to Nikon i Pentax? Kto wie?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 4. Data: 2009-02-06 13:04:12
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 06.02.2009, o godzinie 13.31.04, na pl.rec.foto.cyfrowa, Sławek
    Drogosz napisał(a):

    <ciach> Zajawka:
    http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&
    u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fcda%2Freview
    %2F2009%2F02%2F05%2F10144.html&sl=ja&tl=en

    Ups... długi, ale nie chce mi się ciąć. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2009-02-06 16:04:06
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

> [...]
    u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fcda%2Freview
    %2F2009%2F02%2F05%2F10144.html&sl=ja&tl=en

    > Ups... długi, ale nie chce mi się ciąć. :)

    Tez na nie wczoraj trafilem. Jakos nie powalaja na kolana :( Malo
    szczegolow, jakies smieci, szumy, nawet przy 6 Mpix to nieciekawie wyglada.
    Rewolucji tym nie zrobia. Dla mnie o wiele ciekawszym rozwiazaniem jest
    Foveon, chociaz tragicznie reprodukuje czerwony kolor.

    Adameck

  • 6. Data: 2009-02-06 16:53:33
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Sławek Drogosz napisał:
> [...]
    > FujiFilm FinePix F200 EXR.
    > Jestem oczywiscie ciekaw pierszych testow i opini o aparacie (choc ciemna

    Są sample na stronach Fuji. O ile dynamika kolorów po jasnej stronie
    jest niezła to w cieniach mocno szumi - IMO gorzej niż moje S6500.

    m.
    --
    Liga rządzi!
    Liga radzi!

  • 7. Data: 2009-02-06 17:01:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adameck pisze:

> [...]
    > Rewolucji tym nie zrobia. Dla mnie o wiele ciekawszym rozwiazaniem jest
    > Foveon, chociaz tragicznie reprodukuje czerwony kolor.

    Bo niestety w trybie DR matryca ta narażona jest tak samo na szumy z
    powodu wyższego iso jak w trybie 12Mpx. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu
    jak będzie więcej testów. W CCD SR było o tyle dobrze, że ciemne obszary
    były rejestrowane przez czujniki fizycznie większe, a więc mniej
    szumiące. Tutaj niestety mamy dwie małe matryce 6mpx z pikselami jak w
    12mpx matrycy, a więc są podatne na szumy. Z tą różnicą, że jedna z
    matryc będzie miała wyższą czułość niż druga, czyli w cieniach mamy
    informację z matrycy jak w 12Mpx aparacie i czułości np. 800ASA, przy
    czym uzyskujemy tylko rozdzielczość 6Mpx.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-02-06 17:04:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:
    Z tą różnicą, że jedna z
    > matryc będzie miała wyższą czułość niż druga, czyli w cieniach mamy
    > informację z matrycy jak w 12Mpx aparacie i czułości np. 800ASA, przy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Chodziło nie o informację, a o jakość obrazu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-02-06 18:22:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Sławek Drogosz pisze:
    > I oczywiscie lustrzanki :-), ktore ida cenowo we wlasciwym kierunku.
    > Szkoda, ze ta tendencja nie udziela sie w odniesieniu do szkiel :-( .

    Powiedzieli, że lustrzanki ich nie interesują, a szkoda bo miło byłoby
    powitać jeszcze jednego gracza. Pewnie w obozie nikona właśnie.
    Niestety jednak - na razie ich to nie rusza. Tanio pewnie nie jest -
    może gdyby mieli swój własny system, albo byli skumplowani z olympusem
    tak jak panasonic.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-02-06 18:28:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > matryce:
    > - chcesz matrycę o wysokiej rozdzielczości? - proszę bardzo - zmień

    No i niestety nie ma wszystkiego naraz :(
    Ciągle jestem ciekaw czy będą efekty o których pisałem przy przegranym
    piwie :)

    > Chociaż uważam, że producenci mogliby np. wyprodukować po jednym modelu
    > aparatu ze średniej półki np. z matrycą bez filtra kolorowego (do
    > prawdziwej fotografii czarno-białej z prawdziwymi 24Mpx ):F

    A nie pamiętasz co mówili w tym temacie jak prezentowali? Że gdyby
    ktokolwiek chciał tego użyć musiałby chcieć matrycę, procesor, spory
    kawałek elektroniki itd. Skończyłoby się na kupnie większości gotowego
    aparatu, czyli nietanio niestety. Również ciężko pewnie by było pożenić
    tego z aktualnymi częściami. Realnie rzecz biorąc - raczej tego nie
    będzie teraz.

    > Albo np. Canon 50D + Canon 50D Mk EXR
    > Chociaż Canon jako producent własnych matryc to raczej niechętnie to
    > zrobi, za to Nikon i Pentax? Kto wie?

    Też niechętnie - trudno będzie to sprzedać, trzeba by też wszystko
    zrobić od nowa - w tym procek np. do aparatu. Fuji też nie jest
    zainteresowane kupnem lustrzanki od nikona i jej przeróbką.

    A szkoda.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \