    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Date: Thu, 29 Oct 2015 01:44:49 +0100
    <n00b2n$nb1$1@node1.news.atman.pl> <n01u5n$lnb$2@node2.news.atman.pl>
    <n03pb5$qho$1@node1.news.atman.pl>
    <5625e853$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <n06gue$ljb$2@node1.news.atman.pl>
    <562755dc$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08ltt$rh5$1@node1.news.atman.pl>
    <562897b6$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0aepc$knc$1@node1.news.atman.pl>
    <562a31cc$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0e193$v7o$1@node2.news.atman.pl>
    <562b7eb9$0$9557$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0gjpc$gtu$1@node2.news.atman.pl>
    <562e1003$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0lkg4$b58$1@node1.news.atman.pl>
    <562f5a47$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0p7gh$4fe$1@node1.news.atman.pl>
    <17gu05yllq6vx$.vibss1adlvos.dlg@40tude.net>
    <n0qpsl$n6d$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@4...net>

    "J.F." 4...@4...net

    > No nie - jesli mnie tu nikt nie klamie, to jednostki uczestnictwa
    > ktore byly na poczatku po 10 zl, dzis sa po 35-40.

    > http://kalkulator.knf.gov.pl/wjrofe.nsf/webstart?rea
    dform

    Żyć nie umierać!! Z dychy -- 4 dychy!!!
    Więc dlaczego ludzie (także mądrzy) twierdzą, że OFE pracuje tylko dla siebie?
    Widziałem zestawienie, z którego wynikało, że emerytura w OFE to pomyłka.

    Jak wygląda emerytura w banku? Zakładając rocznie 3.54%?

    (1.0354)^20=2,00522547283112

    Ale bywało, że banki dawały nawet 10% -- pod koniec 2008 roku...

    Weźmy przelicznik 4... 7%?

    4^0.05=1,07177346253629

    Mnożnik 4 po 20 latach oznacza 7% rocznnie...

    > Ale ... poziom ok 30zl uzyskaly w 2007, a potem byla zapasc, potem
    > wzrost, potem znow mala zapasc, i w 2012 byly nadal po ~30 zl.
    > Jak kto zaczal prace w 2007, to moze miec inne zdanie.

    Weźmy 3... 3^0.05=1,05646730854954

    5.65% to po 20 latach 3...

    > Nie, to panstwo wspiera sie ZUSem :-)

    Nie będę polemizował, ;) bo nie wiem, ale ZTCW państwo jest sponsorem dla ZUS.
    Jeśli masz jakieś fajne dane -- chętnie zapoznam się.

    > Bo pieniedzy nigdy za duzo :-)

    Więc w jakim celu zarżnęli kurę znoszącą złote jaja? -- PO?
    Toż widać wyraźnie, że Platforma Oprawców wyprowadziła gospodarkę z upadku!!!

    Popełnili sepuku?

    > To nas nie interesuje, interesuje nas ile dostawala w 2007,
    > a ile w 2015. Bo jak rozumiem - podstawa byla ta sama.

    Nie znam danych z 2007 roku, ale emerytura nie rośnie od tamtego
    czasu znacząco. Natomiast ceny dookoła -- rosną, co widać po
    wydatkach i potrzebie cięć.

    > Zakupu.

    Nikt nie kupuje mieszkania co chwilę. Nawet handlarze.
    Do codziennych wydatków nie należy zaliczać zakupu mieszkań.
    Co więcej -- wymiana związana jest i ze sprzedażą, i z kupnem.
    (w większości sytuacji ceną mieszkania jest po prostu mieszkanie)

    Natomiast pęczek pietruszki wyceniany jest złotówkami.
    Podobnie utrzymanie mieszkania.

    > Ci co zostali, wplacaja tez mniej niz przedtem (procentowo od zarobkow).

    > Jakos tak. Potem sie powie, ze kto postawil na ZUS ten dobrze zrobil,
    > a kto zostal w OFE ten sam sobie winien.

    IMO OFE i ZUS to makabra dla obecnie młodych ludzi.
    Ich emerytury mogą starczyć na 2 tankowania paliwa do samochodu.

    IMO plan jest/był taki:

    zmuszenie starych ludzi do sprzedawania mieszkań

    > Obligacje Tusk umorzyl, ale umorzone kwoty kazal zapisac w ZUS.
    > Tylko nie jako kapital poczatkowy, ale w osobnych rubrykach - i one
    > maja inne zasady rewaloryzacji.

    Tego to ja nawet dotykać nie chcę.
    Nawet nie wiem, ile umorzył -- 156, 153, 146, 134?...
    I nie chcę wiedzieć. Różne są obliczenia. Jedno jest
    pewne -- ponad sto miliardów. O detale niech martwią się inni. ;)

    Ponad 25 lat temu wyjaśniono mi, że ludzie skaczą sobie do
    oczu tylko wówczas, gdy obejmują swym rozumem wartość sporu.

    dom, samochód, bochenek chleba, dziesięciozłotówka -- owszem
    miliard plnów czy bilion dolarów USA -- to wartości abstrakcyjne

    Na nic zdaje sie tłumaczenie typu:

    jeden bilion to tysiąc miliardów
    jeden bilion to milion milionów
    jeden milion to tysiąc tysięcy
    jeden milion to sto setek stuzłotówek...

    Ludzi męczy takie liczenie.

    .-500 złotych na dzieckko? A co to było?!
    '-Ale renciści tak mocno drenują, że trzeba ich pozabijać!!!!

    Ile bierze rencista? 10 kpln rocznie.
    Ile bierze prezes ZUS? 3 lata rencisty w jeden miesiąc.

    jeden bilion złotych -- ile do bochenków chleba?

    Takie pytania nie mają sensu.

    jak mocno zadłużone jest polskie państwo?
    bilion złotych długu jawnego i ileś ;) długu ukrytego

    jak mocno zadłużył Tusk Polskę?

    Obie poniższe wersje są równie dobre:

    0. tak na oko -- niemal podwoił dług, jeśli wliczymy
    to, co UE dała nam na inwestycje

    1. o zero -- tylko o tyle, ile kosztują polskie dopłaty
    do tego co dała nam UE na inwestycje

    Na jakie podkonto co (jaki czysty zapis -- nijak niemożliwy
    do przewalutowania na dolary USA) trafiło z tych obligacji?...
    To zbyt trudne pytania. Spece głowią się nawet nad tym, jak
    to możliwe że z ZUSu wyparowało ponad 8 miliardów pln z kont
    rencistów? A były to właśnie konta emeryckie -- rencista też
    ciuła na emeryturę...

    W tym bagnie próżno szukać wyjasnień.

    > Nie chodz do fryzjera aby obciac, to bedziesz mial dluzsze :-)

    Po co? Kobiety i mężczyźni zostali zrównani wiekowo w sprawie emerytury.

    > beda. Emeryci tez wyborcy. Ale male, bo na wiecej panstwa nie stac :-)

    Państwa nie stać? Więc jedna wiesz, że emerytury zależą od kondycji
    państwa, nie zaś od wielkości składek? Wiesz, a jednak w innych
    miejscach twierdzisz, że emerytury nie zależą od państwa, lecz
    od składek?...

    Jak to jest?

    Taką postawę prezentujesz bardzo często.
    Wiesz, jak jest naprawdę, a ściemniasz.

    > Jakby nie musial, to by nie kradl, widac musial :-)
    > Ale czemu ? Klamal z tymi procentami, czy planowal do konca kadencji ?

    Kradł, bo mógł. I ta zamierzał -- okradanie zamierzył.
    Umorzył obligacje, podwyższył wiek emerytalny i zmniejszył
    wysokość świadczeń oraz zmniejszał liczbę rencistów.

    Mógł kraść -- więc kradł.
    Nie zamierzał (i on, i jego zwierzchnicy zagraniczni) płacić
    emerytur, więc i nie liczył długu ukrytego w emeryturach.

    Ale dlaczego Ty piszesz o zbliżeniu się do kresu możliwości
    zadłużania, skoro wiesz, że te kres nie nadszedł?

    > USA nie jest w Unii i rzadzi sie jak chce.

    Jak chce. To prawda. Dolary są uniwersalną walutą honorowaną na świecie.
    Jednak nie dlatego dług USA nie jest wielki.
    Co ma do długu UE? Bankier pozycza inaczej członkom UE a inaczej pozostałym?

    Bankier (pożyczający) nie jest zainteresowany koligacjami, ale -- gospodarką!!!

    > O USA nie mowimy. Japonia jest zadluzona na jakies 120% PKB
    > i zyje, ale o niej tez nie mowimy.

    A dlaczego? Mówmy o Niemczech czy Francji...
    Dlaczego ich długi są wiesze od polskiego a jednak nie wywołują wypieków na twarze?

    Dlaczego dług Gierka (ze 30 miliardów $ USA) doprowadził
    do upadku PRLi i wyprzedaży polskiego majątku?

    > Schizofrenia czy nie, fakt ze mamy te dlugi mamy relatywnie male,
    > przynajmniej w porownaniu do niektorych unijnych panstw.

    No właśnie -- ale gdzie czułbyś się spokojniej?
    W Polsce (relatywnie zadłużonej nisko) czy w UK, Francji, w Niemczech?

    Zauważ też, że w RP mamy stosunkowo wysokie podatki.
    Mimo tego -- dług mamy stosunkowo niski!!!
    Czyli Niemcy i Francuzi musieliby w razie czego ;) makabrycznie podnieść podatek?
    Nie budzi to niepokoju wśród tamtych obywateli?

    > Na razie niezbyt duzo.

    1391 pln -- dwie renty.

    > Zdaje sie ze skladac maja sie wszyscy, a otrzymywac przyjmujacy.
    > Trzeba przyjmowac i uczyc francuskiego :-)

    Nie {} polskiego?

    "J.F." mak2kdyfnucw$....@4...net

    > A tych emeryckich tez nie ma, stale musi Panstwo doplacac.

    Więc jak? Państwo dopłaca czy nie? Czy w jednym poście dopłaca a w innym już są inne
    warunki?
    W sądzie (; tak jest ;) -- tu takie prawo a tam inne...

    A moe ja operuję półprawdami? Może sęgnijmy po większy fragmnent?

    "J.F." mak2kdyfnucw$....@4...net

    E> ZUS nie ma pieniędzy na swych kontach zbyt wiele.
    E> Ma jakieś luzaki -- rezerwy pozwalające na płynność.
    E> (przykładowo OFE z wyprzedzeniem dziesięcioletnim śle emerytury do ZUS)

    > Wcale nie ma - tzn na wlasnyc pieniedzy moze ma troche, aby starczylo
    > na plynnosc i nagrody dla zarzadu :-)
    > A tych emeryckich tez nie ma, stale musi Panstwo doplacac.

    Jak można z Tobą rozmawiać o czymkolwiek?
    Wiesz, ale piszesz, jakbyś nie wiedział.
    Raz jest wg ciebie tak -- innym razem jest odwrotnie...

    > Rzady, posly - miales obowiazek placic, a co
    > z tym bedzie - nie wiadomo pozniej sie zastanowimy.

    > Spoko, a ilez tych szefow ZUS jest ? dla nich starczy.

    No tak. Na tym polega budowanie oligarchii -- masy pracują na nielicznych.
    Następnie ci nieliczni (jak Petru) opowiadają o tym, jakimi wielkimi są
    ekonomistami -- i tłum wierzy w nadzwyczajne możliwości owych ,,ekonomistów''.
    Wierzy i wlecze się za wielkimi w nadziei otrzymania czegoś...

    > Nie mieszaj niepotrzebnie.

    Co wg Ciebie mieszam niepotrzebnie?

    > Byl rok 1989, i szef zus nie zarabial jakos bardzo duzo.

    Szef nadal niekoniecznie dużo zarabia.
    Co to jest 30 tysięcy pln miesięcznie?
    800 milionów na system informatyczny -- to już coś.
    Ale ponad 8 miliardów oparów -- to właśnie to, o co nam szło...

    Prezes to tylko maska, maskarada... To cel pozorny. Tarcza maskująca rzeczywistość.

    ZUS ciągnie pieniądze PRAWDZIWE, nie jakieś głupie 3 dychy miesięcznie.
    Zawiłe reguły jak w labiryncie pozwalają na wyprowadzanie mas pieniędzy!

    Pani prezes z jej wynagrodzeniem to jedynie ,,temat zastępczy''.

    Firma, której byłem współwłaścicielem doszło od zera do stanu,
    w którym zarobki dzienne przekroczyły 10 kpln.

    30 kpln miesięcznie to tyle, co nic.
    Ale zarazem tyle, że warto o to kruszyć kopię.
    O to, zamiast o miliardy uciekające bokiem/chyłkiem...

    Rydzyk lekką ręka naliczył ponad 180 miliardów plnów zmarnowanych
    przez PO w wyjawionych aferach i chybionych inwestycjach... Ile
    jest innych dziur, którymi umykają owoce rąk Polaków?

    > Wyzsza kadra kierownicza ... to pewnie ze 3-4 srednie krajowe :-)

    Ale sam system informatyczny to miliardy w zakupie i setki milionów rocznie w
    obsłudze.
    Alot już jest w tych miliardach, czy trzeba dopiero dodać?

    Alot był z Solidarności?

    Jakie to ma znaczenie?

    Nie mieszam dat i zdarzeń.

    początek I wojny świętej; główne religie skaczą sobie do oczu
    koniec tej wojny -- powstają narodowe państwa (takie jak Polska)
    wojna polsko-radziecka i wycofanie zwycięskich wojsk polskich
    z terenów zbyt daleko wysuniętych na wschód, czyli
    tam, gdzie jeszcze są Polacy, ale nie ma już zbyt
    wielu żydów; poniekąd słusznie -- wojna kosztuje...
    II wojna święta -- zagłada polowy europejskich żydów
    -- ekspansja ZSRR; mordowanie Akowców; holokaust
    polskiej inteligencji i budowanie pseudointeligencji
    okrągły stół -- komuchy oddają władzę, ale nie za darmo;
    ich starania zmierzające do całkowitego
    zaboru mienia narodowego spełzają na niczym
    (mogę opisać, na czym polegać miała prywatyzacja)
    -- generał oddaje władzę, ale nie nad wojskiem
    (nie bez powodu Ogórek proponuje likwidację
    urzędu prezydenta po śmierci WJ -- stworzonego
    właśnie dla WJ)
    -- pośpiech i entuzjazm sprawiają, że komuchy zachowują
    ogromne majątki na zasadzie:
    to nasi przodkowie wygnali Giermańca, więc
    polskie mienie należy do nas! gdyby nie my,
    polskie ziemie byłyby własnością Gitlerowców!
    -- masa dokumentów ulega spaleniu
    -- masa dóbr narodowych wpada w ręce przyszłych quazioligarchów

    Ale Balcerowcz mówi -- upadek ZSRR był boleśniejszy dla Rosjan niż upadek PRL dla
    Polaków.
    I twierdzi, że jest jego zasługą -- łagodzenie skutków.

    Jak miano prywatyzować?

    Wałęsa ,,dawał'' każdemu po 10 tysięcy dolarów USA.
    Wyśmiano go. (obecnie właśnie mniej więcej taki jest dług jawny)

    komuchy orzekały -- niech kupuje ten, kto ma czym płacić!!!

    a komuchy miały czym płacić?...

    Miały. Zakładały śmieszne banki w śmiesznym prawie bankowym...
    Bank stawał szybko na nogi -- bo niespodziewanie dyrektor jakiejś
    wielkiej ,,korporacji państwowej lokował w nim dobra swej firmy?...
    Swej -- czyli zarządzanej przez tegoż dyrektora... Bank mając
    depozyt -- udzielał kredytu... Kredytobiorca biegł ze szmalem
    w zębach do państwa i kupował...

    No właśnie nie... Ponoć Balcerowicz temu zaradził...
    I sprzedano polskie mienie zagranicznym inwestorom...
    Niekoniecznie prywatnym -- kto kupił Telekomunikację Polską?
    Prywaciarz z Francji?

    Choć Polska uniknęła losu Rosji -- komuchy zachowały makabrycznie duże majątki.
    ZUS jest jedną z instytucji nadzorowanych właśnie przez komuchy.

    Pani prezes to małe piwo. Fikcyjny cel. Prawdziwe pieniądze uciekają inaczej.
    Łapówki orzeczników to także drobiazgi, choć wielu kłują w oczy. :)
    No i terror -- jeden z czynników ważnych w utrzymaniu władzy...

    ZUS może jednego dnia nakłaniać mnie do składania wniosku na prewencję
    rentową a następnego dnia oddalić wniosek bez badania mnie -- ZUS każdy
    MUSI BAĆ SIĘ!!!

    ZUS ma swoje kontrole -- zyski zabiera sobie, o czym była mowa na bankowej grupie...

    BTW -- ktoś zarzucił mi, że pisanie o podatkach na bankowej grupie to NTG. :)

    Rzućmy zatem ten post tutaj:

    http://zus.pox.pl/pit/trybunal-konstytucyjny-kwota-w
    olna-od-podatku-jest-niezgodna-z-konstytucja.htm

    Opisywać to będziemy w innym poście --- ten jest i tak za duży!!!

    > Chyba nigdy nie zamierzal lustrowac, tylko chcial miec haka.
    > Ewentualnie ... sporo akt zniszczonych, to moze i slusznie
    > ze nie mowili na kogo cos zostalo, a na kogo nie ...

    Lustracja jest konieczna. Bez nie j nie ma sadów. Bez sądów nie ma państwa.
    Ale Kościół nie chciał lustracji. Być może Franciszek ma coś ciekawego
    do powiedzenia w tej sprawie. Problem faszystów skrywających się
    w Ameryce Południowej zna dobrze -- wraz ze skutkami, tak więc być
    może zdecyduje się na (choćby częściową) lustrację w Polsce, gdzie
    masa duchownych KRK należała do kapujących...

    Rzecz jasna tym bardziej Tuskowi nie zależało na lustrowaniu.
    Lepszą było rzeczą dogadywanie się z mordercami oraz ich
    potomkami -- moralnymi i materialnymi spadkobiercami
    bolszewizmu, niż rozliczanie bolszewickich zbrodni.

    Obok Franciszka -- jest postawa Putina, czy Rosji w ogóle.
    Putin sprzedał Donbas -- nie będzie zatem bronił bolszewików polskich.
    Propaganda międzynarodowa stale mówi o wsparciu, jakie FR udziela
    separatystom, ale Striełkow mówi wyraźnie:

    Putin przehandlował nas.

    Dodaje:

    Putin nie zaczął, ale Putin skończył, bo bez niego
    nie ma mowy o Noworosji. Tysiące ludzi zginęły daremnie!

    Tysięcy ludzi żal, ale jeśli ekipa na Kremlu sprzedała Noworosję,
    sprzeda tym łatwiej polskich bolszewików i ich potomków. Kalisz,
    Miller i im podobni nie mają już w nikim poparcia. Są martwi,
    choć być może tego jeszcze nie widać. Uratować może ich cud...

    W Pieniężnie obalono pomnik mordercy. To znak, że JUŻ WOLNO.
    (po ponad 70 latach!!! 1943 i 1944 kontra 2015)

    http://www.portel.pl/artykul.php3?i=84851

    Elbląg dobrze wyczuł stanowisko Putina. Wprawdzie Putin protestował,
    ale niemrawo. IMO nie warto było zrzucać popiersia. Należało poprawić
    napis na jakiś taki:

    jeden z radzieckich zbrodniarzy mordujących żołnierzy
    (głównie oficerów) Armii Krajowej podczas Akcji Burza

    Dziś (17 września), w rocznicę agresji ZSRR na Polskę, władze
    Pieniężna zdjęły popiersie z postumentu radzieckiego generała
    Iwana Czerniachowskiego - informuje Polskie Radio Olsztyn.

    Generał Iwan Czerniachowski jest bohaterem Związku Radzieckiego.
    Polacy oskarżają go o podstępne aresztowanie kilku tysięcy żołnierzy
    AK na Wileńszczyźnie i śmierć wielu z nich w sowieckich obozach.

    Warto dodać, że Sowieci uznają zbrodnie Czerniachowskiego -- być może inaczej
    klasyfikują te czyny/egzekucje, ale obecnie Rosjanie twierdzą, że pomnika nie
    należało zrzucać, bo tak ustalono kiedyś w czasie rozpadania się ZSRR.

    Akcja Burza, 1939 rok, 1921 rok, Okrągły Stół 1989 roku i ZUS -- to wszystko
    jest powiązane solidnie. Nie wymyślam żadnych spiskowych teorii.

    Po II wojnie świętej mordowano Polaków w majestacie prawa z użyciem rzekomego
    prawa zbudowanego przez ludzi bez jakiegokolwiek wykształcenia. Bywało, że
    sędziowie byli analfabetami. Obecne sądy bazują stale na sędziach stalinowskich,
    bo taka jest praktyka -- kandydaci na sędziów muszą zyskać poparcie środowiska
    sędziowskiego, aby sięgnąć po aplikację sędziowską...

    > A szukaj sobie
    > http://www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_emerytalny/i
    ndex.html

    To wskaźniki ukazujące OFE w dobrym świetle.
    Ale jak się te wskaźniki mają do emerytur?

    Polska na tle innych państw Europy to zielona wyspa.
    Ale nie z Niemiec i UK do Polski, lecz z Polski do UK ciągną miliony ludzi -- za
    chlebem.
    I nie z Niemiec do Polski, lecz z Polski ci Niemiec jadą imigranci z południa...

    > Szarym urzednikiem.

    Ale właśnie ZUS nasyła kontrole -- owoce kontroli konsumuje w samotności. ;)
    To w ZUSie parują miliardy plnów z emeryckich kont umarłych rencistów.
    [zaraz powie, że przeczę sam sobie... bolszewik nie wierzy w życie pozagrobowe...]
    ZUS kupuje papier ważący tyle, co wiele statuetek...

    Jak na szarego urzędnika -- dobrze radzi sobie z masą wykrytych afer finansowych.
    Nawet NIK mu nie jest groźny!!!

    > A to osobna sprawa - Emerycie, poprzy Partie czynem - umrzyj przed terminem.

    Nie tylko ZUS zabija brakiem rent.
    Ty plączesz twierdzeniami -- może rentę stracił beznogi dlatego, że zarabiał za
    dużo...
    Nie plącz!!! Stracił, bo uznano go za niezdolnego do zarabiania na ZUS!!!

    Masy Polaków wybierają pomiędzy jedzeniem i lekami koniecznymi do życia.
    O tym, że jedzenie jest konieczne do życia -- nie musze pisać. :)

    Ludzi naprawdę chorych w Polsce zabija się -- głodem i kosztem
    leczenia w rzekomo bezpłatnej służbie zdrowia!

    Szydło chyba obiecuje bezpłatne leki tym, którzy mają za sobą 70 lat życia.
    Dla tych ludzi to nierzadko bilet do życia bez którego śmierć nadchodzi
    szybko. Póki rodziny mają na chleb -- utrzymują staruszków, ale gdy dzieci
    głodują, wybór staje się prosty -- babcia czy dziadek jadą do nieba expresem...

    > Ktos tam zaglosowal. Ponoc w duzej czesci emeryci wlasnie :-)

    Za mnie zagłosowali emeryci? Ciekawe, co by zrobili, gdybym wpadł na kontrolę!!!

    Aby było jasne -- prezydenckie wybory w maju zaliczyły moją obecność tylko
    dlatego, że ojciec wyjechał niespodziewanie do swej siostry. Zagłosowałem
    w imieniu mojego ojca -- pobierając kartę na swoje imię.

    Piszę na wszelki wypadek -- po co komisje mają spać niespokojnie. :)
    Toż powszechnie wiadomo, że nie uczestniczę w wyborach -- i powszechnie wiadomo,
    dlaczego tak jest.

    > A nie odwrotnie - nie zawarto ... dla szmalu ?

    Zapewne i jedno, i drugie.
    Małżeństwa dostawały to i owo. Następnie ,,młodzi'' rozwodzili się...

    > To teraz doloza ci podatek, zeby dac tym, co dzieci maja :-)

    Zapewne tak. Stale doliczają -- na masy ,,potrzeb''.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'