    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <n00b2n$nb1$1@node1.news.atman.pl> <n01u5n$lnb$2@node2.news.atman.pl>
    <n03pb5$qho$1@node1.news.atman.pl>
    <5625e853$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <n06gue$ljb$2@node1.news.atman.pl>
    <562755dc$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08ltt$rh5$1@node1.news.atman.pl>
    <562897b6$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0aepc$knc$1@node1.news.atman.pl>
    <562a31cc$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0e193$v7o$1@node2.news.atman.pl>
    <562b7eb9$0$9557$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0gjpc$gtu$1@node2.news.atman.pl>
    <562e1003$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0lkg4$b58$1@node1.news.atman.pl>
    <562f5a47$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0p7gh$4fe$1@node1.news.atman.pl>
    <17gu05yllq6vx$.vibss1adlvos.dlg@40tude.net>
    <n0qpsl$n6d$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 28 Oct 2015 19:28:35 +0100

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 16:33:36 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 17gu05yllq6vx$....@4...net
    > Co oczywiste.
    > Tak? -- po potrąceniu zarobków menadżerów wypracowały około zera.

    No nie - jesli mnie tu nikt nie klamie, to jednostki uczestnictwa
    ktore byly na poczatku po 10 zl, dzis sa po 35-40.

    http://kalkulator.knf.gov.pl/wjrofe.nsf/webstart?rea
    dform

    Ale ... poziom ok 30zl uzyskaly w 2007, a potem byla zapasc, potem
    wzrost, potem znow mala zapasc, i w 2012 byly nadal po ~30 zl.
    Jak kto zaczal prace w 2007, to moze miec inne zdanie.

    > Tak -- część pieniędzy OFE MUSIAŁY (zostały do tego
    > zobligowane prawnie) ulokować w obligacjach skarbowych.

    > I wspiera się państwem.

    Nie, to panstwo wspiera sie ZUSem :-)

    > Więc po co protestują?!?!?

    Bo pieniedzy nigdy za duzo :-)

    > Spoglądam. Coraz wyższa!!!
    > Pod koniec XX wieku matka wydawała tygodniowo
    > więcej, niż dziś zarabia/dostaje miesięcznie?

    To nas nie interesuje, interesuje nas ile dostawala w 2007, a ile w
    2015. Bo jak rozumiem - podstawa byla ta sama.

    > Ceny zakupu czy eksploatacji?

    Zakupu.

    > Ponoć 75%.

    > Skoro ,,zabrano'' 75% klientów -- ,,zabran'' też przychody.

    Ci co zostali, wplacaja tez mniej niz przedtem (procentowo od
    zarobkow).

    > Plan czego? Umorzenia obligacji?

    Jakos tak. Potem sie powie, ze kto postawil na ZUS ten dobrze zrobil,
    a kto zostal w OFE ten sam sobie winien.

    > Tam, czyli gdzie?
    > Tusk nie umorzył, lecz zostawił na subkontach?
    > Czy może OFE nie śle?

    Obligacje Tusk umorzyl, ale umorzone kwoty kazal zapisac w ZUS.
    Tylko nie jako kapital poczatkowy, ale w osobnych rubrykach - i one
    maja inne zasady rewaloryzacji.

    > Nie wiem. Można inaczej zapytać -- dlaczego mają dłuższe włosy?

    Nie chodz do fryzjera aby obciac, to bedziesz mial dluzsze :-)

    > Może i tak -- rozmowa o niczym, bo emerytur nie będzie.

    beda. Emeryci tez wyborcy. Ale male, bo na wiecej panstwa nie stac :-)

    > Zanim próg zadłużenia -- są progi ostrożnościowe.

    > Więc po co piszesz nieprawdę, skoro znasz prawdę?

    Jakby nie musial, to by nie kradl, widac musial :-)
    Ale czemu ? Klamal z tymi procentami, czy planowal do konca kadencji ?

    > Naprawdę nie rozumiesz?
    > USA mają chyba ponad 17 bilionów dolarów długu, ale:

    USA nie jest w Unii i rzadzi sie jak chce. O USA nie mowimy.
    Japonia jest zadluzona na jakies 120% PKB i zyje, ale o niej tez nie
    mowimy.

    > To taka mowa PO:
    > -- dług ogromny, więc zabieramy forsę z OFE
    > -- jednocześnie dług malutki w zestawieniu z długami rządów innych państw
    > To powszechna schizofrenia mowy Vincentego i Tuska.

    Schizofrenia czy nie, fakt ze mamy te dlugi mamy relatywnie male,
    przynajmniej w porownaniu do niektorych unijnych panstw.

    > Wiesz, ile Polskę (czymkolwiek jest -- narodem, podatnikiem,
    > państwem, gospodarką) kosztuje imigrant, zwany uchodźcą?

    Na razie niezbyt duzo.
    Zdaje sie ze skladac maja sie wszyscy, a otrzymywac przyjmujacy.
    Trzeba przyjmowac i uczyc francuskiego :-)

    > Jak było? Blisko do niewypłacalności?

    Calkowicie niewyplacalne. Skladki przyjmowalo i zaraz wyplacalo
    starszym. A ci co placili te skladki mieli dostawac wyplaty z wplat
    przyszlych pokolen. A jakby nowych zabraklo, to nie mamy pana
    pieniedzy o co pan nam zrobi,.

    > Rządy?

    Rzady, posly - miales obowiazek placic, a co z tym bedzie - nie
    wiadomo pozniej sie zastanowimy.

    > Wiedziały -- OFE żyje dla ZUSu, uzasadniając wysokie zarobki szefów ZUS.

    Spoko, a ilez tych szefow ZUS jest ? dla nich starczy.
    > Te wysokie zarobki to efekt pośpiechu przy Okrągłym Stole i pozostałość błędnego
    > myślenia -- ,,nasi rodzice przegnali Gitlerowca''. W istocie Krasna Armia nie
    > przegnała Gitlerowca, ale zaprosiła w 1939 roku a pod koniec II wojny świętej
    > (i po wojnie -- w efekcie ,,procesów sądowych'') mordowała prawdziwych żołnierzy.

    Nie mieszaj niepotrzebnie.
    Byl rok 1989, i szef zus nie zarabial jakos bardzo duzo.
    Wyzsza kadra kierownicza ... to pewnie ze 3-4 srednie krajowe :-)

    > W Polsce nie było dekomunizacji czy lustracji.
    > Lustracje Macierewicz przygotował tak, że nie doszło do lustrowania...

    Chyba nigdy nie zamierzal lustrowac, tylko chcial miec haka.
    Ewentualnie ... sporo akt zniszczonych, to moze i slusznie ze nie
    mowili na kogo cos zostalo, a na kogo nie ...

    > Które OFE wypracowały zysk, i jak duże? I które OFE dołożyły?

    A szukaj sobie
    http://www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_emerytalny/i
    ndex.html

    > Oczywiście!!!! To piszę od dawna -- ZU o niczym nie decyduje.
    > ZUS jedynie jest szarą eminencją utrzymywaną przez naród.

    Szarym urzednikiem.

    > (parowanie miliardów, system informatyczny, wysokie
    > wynagrodzenia, premie oraz nagrody, wyjazdy zagraniczne)
    > Tusk nie zamierzał drażnić ZUS -- jedynie zalecił zabijanie
    > ludzi chorych, którzy (wg ZUS) nie dadzą dochodu.

    A to osobna sprawa - Emerycie, poprzy Partie czynem - umrzyj przed
    terminem.

    > Nic. Napiszę o tym wyborcom Tuska.

    > Na kogo głosowałem? Masz jakieś wieści o tym?

    Ktos tam zaglosowal. Ponoc w duzej czesci emeryci wlasnie :-)

    > Kto wyjedzie? Ten, kto miał rację?
    > Wiele małżeństw zawarto tylko dla szmalu.

    A nie odwrotnie - nie zawarto ... dla szmalu ?

    > Teraz dla szmalu urodzą się dzieci -- być może nawet będą zabijane
    > tuż po osiągnięciu wieku, w którym ,,500 pln na dziecko'' już nie ma...
    >
    > Ja nie mam pieniędzy -- więc nie mam dzieci.

    To teraz doloza ci podatek, zeby dac tym, co dzieci maja :-)

    J.