  • 351. Data: 2021-03-29 18:52:18
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 24.03.2021 o 15:34, BudynPL pisze:

    >I nie mam pojęcia o co ci tak właściwie idzie. Dla mnie oszustwem
    >albo czymś spieprzonym by była instalacja która nie jest w stanie
    >nawet przyblizyć się do znamionowych wartości,.

    Wiedziales, ze instalacja daje maksymalna moc tylko w szczycie, a przy
    gorszych warunkach nie?

    Powiedzieli ci, ze dach masz zle polozony i pelnej mocy nie bedzie
    nigdy ?

    Choc jak piszesz - jest pelna moc.
    Ciekawe czemu.

    Ile masz paneli i jaka ich moc nominalna ?

    >Co do kątów to zarówno montażyści totalnie nie przykładają do nich
    >wagi na miarę tego aby je jakoś ekstra ustawiać, jak i sama praktyka
    >dowodzi że są to ogólnie sprawy co do których nie trzeba przykładać
    >dużej wagi, bo to nie one decydują o ogólnej sprawności instalacji.

    Dla malych katow odchylen cos pozostaje dosc duzy.
    cos 30 stopni= 0.866
    Pytanie - pogodzisz sie z 14% niedoboru, czy bedziesz sie klocil ?

    Ale u Ciebie katy znacznie wieksze ...

    J.

  • 352. Data: 2021-03-29 22:08:27
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 28.03.2021 o 12:39, trybun pisze:

    > No choćby teraz, chmura goni chmurę a na falowniku co chwila skoki
    > powyżej 100% nominału paneli.  No, coś w tym musi być, osobiście stawiam
    > na to że do bicia rekordów mocy przez instalację falownik musi być
    > okresowo wzbudzany.
    >
    > Ta druga koncepcja ciekawa, ale jak na razie to tylko jeszcze jeden z
    > mieszkańców wsi poszedł w moje ślady i założył panele, a na dodatek
    > dopiero przedwczoraj ruszył z produkcja prądu, a więc przynajmniej na
    > razie to chyba nie o to chodzi.

    te piki które widzisz jako >100% produkcji u mnie też mają miejsce,
    szczególnie jest to widoczne gdy np. chmura przesłaniająca przejdzie i
    nagle panele dadzą spory zastrzyk energii po stronie DC, nie wnikałem
    dlaczego tak się dzieje ale moim zdaniem jest to chyba związane z
    gwałtownym naładowaniem się kondensatorów w falowniku

    może ktoś związany bardziej technicznie z tą technologią się wypowie?

  • 353. Data: 2021-03-30 19:29:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.03.2021 o 18:52, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Choc jak piszesz - jest pelna moc.
    > Ciekawe czemu.
    >
    > Ile masz paneli i jaka ich moc nominalna ?

    Ale jednak daje moc zgodna z nominałem, czyli nie ma oszustwa. Takich
    rzeczy nikt nie musi mówić bo przecie sa to oczywistości. Nieomal
    dokładnie nominał pokrywa się z stanem faktycznym, tak mimo tego braku
    idealnych kątów.

> [...]
    > cos 30 stopni= 0.866
    > Pytanie - pogodzisz sie z 14% niedoboru, czy bedziesz sie klocil ?

    Przecie już się nie kłócę, instalacja jest w stanie osiągać deklarowaną
    moc, a więc nie ma czego więcej oczekiwać.

  • 354. Data: 2021-03-30 19:32:18
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.03.2021 o 11:46, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > spółdzielnia nie może dystrybuować sygnału TV i sprzedał instalację
    > jakiemuś małemu operatorowi. Ten przez rok zapewniał nam TV na starych
    > warunkach a potem chciał podpisania nowych umów przysyłając 'listy z
    > pogróżkami', że jak umowa nie będzie podpisana to odetnie nam TV.
    > Kolejne coraz droższe pakiety. Ten w którym pojawiały się ciekawe
    > programy - czyli nie jakieś głupie sporty, a programy
    > popularno-naukowe i przyrodnicze kosztował coś koło 100zł. No to nie
    > mam TV kablowej.
    > Dla mnie to jest najprostsze i najlogiczniejsze rozwiązanie.
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    Niestety, tym gorzej dla Ciebie, zdajesz sobie sprawę że to fałsz a mimo
    to podpisujesz się pod umową w której stoi o 1GB/s  wiedząc że to coś
    wyciągnięte z ... no, nie powiem skąd bo ktoś młody mógłby przeczytać.
    Ale i nie w tym rzecz, my klienci jesteśmy w tym naszym systemie na to
    skazani, jedyne czego nie rozumiem to tych Twoich rozgrzeszeń dla tego.

    Ja też skończyłem z abonamentem w C+. Teraz używam C+ Na Kartę, wychodzi
    150zł na 6 miesięcy, za około 130kanałów po polsku, i nikt mnie nie
    prowadzi na postronku.

    > Bardzo łatwo przychodzi Ci zarzucać komuś oszustwo. Jeśli w jednym
    > sklepie kostka masła będzie kosztowała 5zł a w drugim 7zł to według
    > Ciebie ten drugi to oszust i trzeba go potępić.
    > Jak zdarzy Ci się znaleźć się w takim drugim sklepie to robisz
    > karczemną awanturę czy po prostu nie kupujesz?

    W żadnym wypadku, taka jest cena i nikt nie naciąga czy oszukuje, to
    zupełnie co innego niż domaganie się podpisu pod czymś co jest jawnym
    oszustwem.

    Nie robię, mimo że to ja mam rację to w systemie w którym mi przyszło
    wegetować to ja oszukany jestem na straconej wobec oszusta pozycji.

    > Po co apele i działania, co do których sam oceniasz końcowy efekt jako
    > wątpliwy, skoro wystarczy 'nie kupować'.

    A choćby po to abym nie mógł Ci nic zarzucić na grupie.

    > Musimy jakoś inaczej pojmować sens i bezsens naszych działań.
    > P.G.

    Dlatego proponuję wreszcie przejrzeć na oczy i zadać sobie pytanie czym
    ja jestem w tym kraju,.

  • 355. Data: 2021-03-30 19:33:02
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.03.2021 o 23:20, Mario pisze:

    > Czyli nie gwarantuje ci jaką moc możesz uzyskać :)

    To po co płaciłem za instalację o mocy 7.2KW? I konsultacja
    przedsprzedażowa z audytorem nie odbywała się przecież na zasadach
    korespondencyjnych.

  • 356. Data: 2021-03-30 19:33:56
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.03.2021 o 12:09, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Wyniki bardzo wielu pomiarów nie dawałyby żadnej sensownej informacji
    > bez ustalenia w jakich warunkach wykonywany jest pomiar.
    > Zaproponuj jak określić moc znamionową prądnicy rowerowej. Przecież
    > ona może być zamontowana w kole o różnej średnicy, rower może jechać z
    > różną prędkością, podłączone obciążenie może być różne.
    > W przyjętych warunkach uzyskasz jakąś wartość i ją podasz.
    > W temacie paneli działasz tak, jak ktoś, kto wsiadł na taki rower i
    > zamiast pedałować tylko odpycha się od ziemi nogami i twierdzi, że
    > został oszukany, bo z prądnicy nie dostaje mocy znamionowej.

    Pretensje jako niezasadne mógłbym uznać tylko wtedy gdybyś kupił taki
    panel i sam zamontował. Powtórzę pytanie - wiesz co to jest umowa??? O
    ile nie ma do niej aneksów to ma przedstawiać/stanowić stan faktyczny,
    bo inaczej jest to oszustwo, tak ciężko to zrozumieć?

  • 357. Data: 2021-03-30 19:34:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.03.2021 o 13:29, heby pisze:

    > Na pewno temperatura ma kolosalny wpływ. Latem, moja instalacja
    > 9.86kWp osiąga w porywach 8kW mocy w peak, w słoneczny dzień. Ale
    > osiąga też 10kWp przez chwilę w pochmurny.

    To jasne, nawet sami producenci podają że istnieje niekorzystne dla
    paneli zjawisko przegrzewania się, ale czy można o takim mówić gdy na
    dworze mróz?

    > Nie. Najkorzystniejsza jest jak najniższa.

    No to widać byłem w błędzie, i wszystko by było jasne.

  • 358. Data: 2021-03-30 19:35:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.03.2021 o 22:08, Pilocik pisze:

> [...]
    > gwałtownym naładowaniem się kondensatorów w falowniku
    >
    > może ktoś związany bardziej technicznie z tą technologią się wypowie?

    No właśnie do końca nie wiadomo o co z takim zachowaniem chodzi. Jedni
    twierdzą że może chodzić o to że po wyjście z za chmury promienie padają
    na wychłodzoną powierzchnię paneli, inni że promienie słoneczne
    dodatkowo odbite od chmury dają korzystniejsze dla paneli  światło.

  • 359. Data: 2021-03-30 19:52:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup

    >Ale jednak daje moc zgodna z nominałem, czyli nie ma oszustwa. Takich
    >rzeczy nikt nie musi mówić bo przecie sa to oczywistości.

    Dla ciebie moze rzeczywistosci, choc miesiac temu chyba nie wiedziales
    :-)
    A inny sie bedzie oburzal, bo w nocy nie ma, a on tu ma umowe na 7.2kW
    ..

    >Nieomal dokładnie nominał pokrywa się z stanem faktycznym, tak mimo
    >tego braku idealnych kątów.

    >Przecie już się nie kłócę, instalacja jest w stanie osiągać
    >deklarowaną moc, a więc nie ma czego więcej oczekiwać.

    Ale dlaczego osiaga - oto jest pytanie :-)

    Masz dobre panele i maja nadwyzke, zimno chwilowo, to sprawnosc
    wzrosla, latem tyle nie bedzie, zainstalowali ci wiecej paneli aby
    zrekompensowac kat, czy naklamales nam z tym dachem :-)

    J.

  • 360. Data: 2021-03-30 21:38:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 19:33, trybun pisze:
> [...]
    > ile nie ma do niej aneksów to ma przedstawiać/stanowić stan faktyczny,
    > bo inaczej jest to oszustwo, tak ciężko to zrozumieć?

    Wiele razy już byłeś pytany (nie przeze mnie) czy masz w umowie zapisane
    ile te panele dadzą u Ciebie, czy jaka jest ich moc znamionowa.
    P.G.