    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Date: Wed, 7 Apr 2021 12:54:58 +0200
    <s2m81i$6fs$1@dont-email.me> <s2njc3$kgk$1@gioia.aioe.org>
    <s2nqc6$vvi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2pnh1$4o0$2@gioia.aioe.org>
    <60512a6e$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s2sqjb$mqm$1@gioia.aioe.org>
    <60534b24$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s37dvd$c27$10@gioia.aioe.org> <s38k9m$4s1$2@dont-email.me>
    <s3eu8j$19kh$4@gioia.aioe.org> <s3fiqb$kqe$1@dont-email.me>
    <s3pm39$1mk4$4@gioia.aioe.org> <s3qrul$i8u$1@dont-email.me>
    <s3vnc8$1u4c$3@gioia.aioe.org>
    <6063912d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s4egpp$k7f$1@gioia.aioe.org>
    <s4hfbv$rd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <e...@g...com>
    <s4hm1g$52k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4hn6g$di1$1@dont-email.me>
    <s4htmh$9bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
    <s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4jlo5$fbf$1@dont-email.me>
    <s4jt46$o5t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4juan$lu1$1@dont-email.me>

    W dniu 2021-04-07 o 11:34, heby pisze:

    > Nie ma znaczenia jaki efekt osiągniesz, z jakości edukacji studentów
    > rozlicza się profesorów w administracji a nie asystentów na przodku.

    Spotkałem się z czymś w rodzaju 'wzajemnego rozliczania się -
    rywalizacji (zdrowej)'.
    Po 3 latach prowadzenia ćwiczeń z Układów Liniowych starsi koledzy
    (jeden miał z nami (gdy studiowałem) te ćwiczenia kilka lat wcześniej)
    zaskoczyli mnie pytaniem "Jak Ty to robisz, że Twoje grupy zawsze
    wypadają najlepiej na egzaminie?", a ja nawet nie wiedziałem, że oni po
    każdym egzaminie przeliczają wyniki według prowadzących ćwiczenia.

    > Większosc pomocy naukowych wykonuje się na miejscu, rękami asystentów i
    > doktorantów, niespecjalnie patrząc na jakość, ilośc włożonej pracy itd.

    Potrafisz spojrzeć na rzeczy ogólniej i bardziej analitycznie niż ja. Ja
    po prostu pamiętam, że przygotowywałem ćwiczenie laboratoryjne z DCDC,
    ale nie zastanawiałem się nigdy nad sensem/bezsensem tego. Wręcz
    wydawało mi się to całkiem normalne.

    > Studenci to widzą, co jest w sumie smutne.

    Czyli widzą wszechobecne chałupnictwo. Może musi minąć parę pokoleń. W
    dzieciństwie, młodości i jeszcze trochę później nie widziałem nic
    zdrożnego w tym, że jak trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą to
    się zakasywało rękawy i brało do roboty (w połowie lat 90-tych jeszcze
    tak działałem - w sensie, że wymieniłem uszczelkę).
    Dlatego też jak trzeba było zrobić ćwiczenie dla studentów to również
    naturalne było dla mnie 'zakasanie rękawów'.
    P.G.