eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika (raz jeszcze) - wydajnośćRe: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
    g!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Date: Wed, 7 Apr 2021 11:34:10 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 40
    Message-ID: <s4juan$lu1$1@dont-email.me>
    References: <s1qkmq$1ooh$1@gioia.aioe.org> <s2kt8b$tm1$1@gioia.aioe.org>
    <s2m81i$6fs$1@dont-email.me> <s2njc3$kgk$1@gioia.aioe.org>
    <s2nqc6$vvi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2pnh1$4o0$2@gioia.aioe.org>
    <60512a6e$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s2sqjb$mqm$1@gioia.aioe.org>
    <60534b24$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s37dvd$c27$10@gioia.aioe.org> <s38k9m$4s1$2@dont-email.me>
    <s3eu8j$19kh$4@gioia.aioe.org> <s3fiqb$kqe$1@dont-email.me>
    <s3pm39$1mk4$4@gioia.aioe.org> <s3qrul$i8u$1@dont-email.me>
    <s3vnc8$1u4c$3@gioia.aioe.org>
    <6063912d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s4egpp$k7f$1@gioia.aioe.org>
    <s4hfbv$rd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <e...@g...com>
    <s4hm1g$52k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4hn6g$di1$1@dont-email.me>
    <s4htmh$9bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
    <s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4jlo5$fbf$1@dont-email.me>
    <s4jt46$o5t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 7 Apr 2021 09:34:16 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="fc52561ab989c93b6145f9a414b6ed9f";
    logging-data="22465";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18Qiy7AMWrX98Y2pKpk11K8"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.0
    Cancel-Lock: sha1:f1/CHFEB2eYrPDiBEg0GPP4F4rk=
    In-Reply-To: <s4jt46$o5t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763810
    [ ukryj nagłówki ]

    On 07/04/2021 11:13, Piotr Gałka wrote:
    > Chodziło mi o to, że w idealnym świecie wiedza o tych rozkładach powinna
    > pochodzić z matematyki, a nie być tłumaczona na przedmiocie dla którego
    > powinno to być tylko narzędzie stosowane do analizy wyników.

    Nie ma na to czasu. Mam dzieciaki w podstawówce. Obecnie ogarniają
    jakies duperele, mimo że są za połową. Jeśli dobrze pamietam, w szkole
    postawowej miałem trygonometrię, tutaj nie widzę szans, nie ma tego jak
    zmieścić.

    > Oczywiście, ale:
    > - większa biegłość matematyczna daje przewagę w poznawaniu nowych
    > zagadnień,

    Nie musisz mi tego tłumaczyć. Suwren wybiera na ministrów edukacji coraz
    większych tumanistów, nieprzerwanie od lat 90, od kiedy to obserwuje.
    Bez odgórnego wyplewienia rzeczy zbędnych, nie widzę sensu rozmowy o
    pokoleniu inżynierów. Na studiach nie da się nadgonić nastu lat zaniedbań.

    Oczywisce zawsze sie podnosi krzyk że inne rzeczy tez są ważne. Ale nie,
    nie są. Mnie nie trzeba przekonywać że matematyka jest istotna, ale
    suwerena mamy tępego i nic z tym nie zrobimy. Prywatnie utrzymał bym
    solidny rozdziała na etapie szkoły średniej aby przyszły inzynier
    niekoniecznie musiał mieć szerokie pojęcie o twórczości literackiej
    Xinskiego, bo nadrobi sam, jesli będzie miał potrzebę, lepiej coby
    ogarniał miernictwo. Nietety wypuszczanie analfabetów literackich jest
    widziane jako zło, ale wypuszczanie analfabetów
    matematyczno/inżynierskich jest wręcz powodem do przechwałek w elitach
    "intelektualnych".

    > Basicu FFT i symulację mojego filtra, ale praca w czasie rzeczywistym
    > wymagała hardware'u. Nagrywałem na Commodore próbki mowy (8 bit, 8ksps,
    > wchodziły 3s) i potem je odtwarzałem przepuszczając przez mój filtr.
    > Żadnych spektakularnych efektów nie osiągnąłem :)

    Nie ma znaczenia jaki efekt osiągniesz, z jakości edukacji studentów
    rozlicza się profesorów w administracji a nie asystentów na przodku.
    Większosc pomocy naukowych wykonuje się na miejscu, rękami asystentów i
    doktorantów, niespecjalnie patrząc na jakość, ilośc włożonej pracy itd.
    Studenci to widzą, co jest w sumie smutne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: