eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika (raz jeszcze) - wydajnośćRe: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
    !goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr
    2.eu1.usenetexpress.com!81.171.65.13.MISMATCH!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-me
    dia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <s1qkmq$1ooh$1@gioia.aioe.org> <s1qq3e$h8h$2@dont-email.me>
    <s1qrns$143e$2@gioia.aioe.org> <s1qsa4$25j$1@dont-email.me>
    <s1qtjn$1pk$1@gioia.aioe.org> <s1r440$uen$1@dont-email.me>
    <s1r52a$1qeb$1@gioia.aioe.org> <s1r5cr$g36$1@dont-email.me>
    <s1r67v$dvr$1@gioia.aioe.org> <s1r6kh$sd6$1@dont-email.me>
    <s1t3s7$2jq$2@gioia.aioe.org> <s1t5vn$de2$1@dont-email.me>
    <s1vlot$k42$6@gioia.aioe.org> <s1vnib$n7l$1@dont-email.me>
    <s1vrqi$1gh5$1@gioia.aioe.org> <s20jad$r3n$1@dont-email.me>
    <s2520k$150q$4@gioia.aioe.org> <s278s5$pjs$1@dont-email.me>
    <60474975$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Date: Tue, 9 Mar 2021 15:47:15 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60474975$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <60478a7b$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 37.225.39.59
    X-Trace: 1615301243 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 24048 37.225.39.59:4680
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2858
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:762670
    [ ukryj nagłówki ]

    On 09-Mar-21 11:09, J.F. wrote:
    > Ubezpieczyciel jest spryciarz.
    > Liczy "wartosc auta przed szkoda 6 tys. Wartosc auta uszkodzonego - 3 tys.
    > Nie bedziemy naprawiac za 5 tys - masz pan tu 3 tys, sprzedaj wraka za 3
    > tys, i kup sobie nowe 15 letnie auto za 6 tys" ...

    W przypadku likwidacji z *OC* to działa inaczej. Naprawia się do
    wartości samochodu. Chyba, że naprawa jest technicznie niemożliwa (np. z
    powodu braku części). Wtedy ubezpieczyciel wycenia wrak i wypłaca
    różnicę pomiędzy wartością samochodu przed szkodą i wartością wraku.

    A technicznie to się załatwia w ten sposób, że zgłasza się szkodę i
    bierze się kosztorys z warsztatu, który będzie naprawiał pojazd.
    I ten kosztorys przedkłada się ubezpieczycielowi sprawcy do akceptacji.
    A nie pisze pisma dziwnej treści, żeby "dorzucił grosik" ...

    Tak więc prawdopodobnie kolega Trybun dał się wydym@ć, ale kto bogatemu
    zabroni ...

    No chyba, że faktycznie jego samochód jest wart mniej niż koszt
    lakierowania elementu. To wtedy otrzymane odszkodowanie wpisuje się w
    powyższy schemat.

    Przećwiczone na przykładzie uszkodzonych drzwi, gdzie wstępnie
    ubezpieczyciel chciał wypłacić do łapki 3.5 tysiąca. A ostatecznie
    zapłacił 12 tysięcy z haczykiem za wymianę drzwi i lakierowanie okolicy.

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: