  • 81. Data: 2020-12-04 11:21:50
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2020 10:53, Mario wrote:
    > Pompa ciepła to też  znaczny koszt inwestycji.

    Ale można ją mieć nie jako inwestycje, tylko:
    a) jako bezobsługowe źródło ciepła
    b) jako klimatyzację

    Nie zawsze zwrot jest jesynym kryterium do rozpatrywania zakupu pompy. U
    mnie nie był.

  • 82. Data: 2020-12-04 11:23:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie strugaj głąba. Mówię ogólnie o fotowoltaice. Jest oczywiste że w tym
    > wariancie ogrzewanie elektryczne nie wchodzi w grę. Ale już zasilanie
    > pompy ciepła jest do rozważenia.

    Się nie znam. Nigdy się tym nie interesowałem. Zakładam, że znacie
    odpowiedź na pytanie, które mi się nasunęło.
    Czy jak ktoś robi instalację FV to musi być prosumentem, czy można to
    zrobić tylko na potrzeby własne i ładować sobie elektryka.
    P.G.

  • 83. Data: 2020-12-04 11:28:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-12-03 o 12:25, J.F. pisze:

    > Tylko gdzie by ten akumulator ciepla postawic, zeby starczyl na zime, a
    > wychodzi mi, ze niestety wielki by musial byc :-(

    Byłby mniejszy jakbyśmy wymyślili akumulator atomowy. Czyli zamieniamy
    porcję energii na neutron który dodajemy do jądra atomu itd, a potem te
    neutrony z powrotem na energię :)
    P.G.

  • 84. Data: 2020-12-04 11:38:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Friday, December 4, 2020, 10:53:57 AM, you wrote:

    > Pompa ciepła to też znaczny koszt inwestycji.

    Mniejszy niż panele FV...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2020-12-04 11:51:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2020 11:23:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Czy jak ktoś robi instalację FV to musi być prosumentem, czy można to
    > zrobić tylko na potrzeby własne i ładować sobie elektryka.

    Oczywiście że można. Elektryka możesz traktować jako magazyn energii a
    nawet sposób na jej dowóz. I możesz nie korzystać z sieci zawodowej.
    Wszystko jak zwykle jest sprawą wyliczeń ekonomicznych a te są funkcją
    twoich potrzeb i fizycznych uwarunkowań.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 86. Data: 2020-12-04 12:00:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 3 grudnia 2020 o 20:32:33 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    wyprodukowal i potem sprzedaje. Zamiast akumulatora konto w banku. Jest jednak pewien
    myk. Jak ma być wolny rynek to dla wszystkich. Dla produkujących i sprzedających prąd
    też.
> [...]
    > mogę dostać pieniądze, a nie bliżej nieokreslony kredt, to możliwe że
    > samodzielnie zainwestuje w elektrownię *więcej* oraz będe bardziej
    > oszczędzał. W sytuacji gdy kredyt jest odległy w czasie i rząd kombinuje
    > jak tu położyć łapę, inwestycje długofalowe są mało sensowne i
    > nastawione na wyszarpanie dotacji.
    >
    > Jesli pobiorą od tego datki na rozbudoę kraju, to nie mam nic przeciwko.
    > Choć zależy jaka to rozbudowa, jak na lotnisko w Baranowie na które
    > przyleci miliard maseczek z papieru, to będę miał obiekcje. Ale mam je i
    Po co mieszasz do tego polityke. Nie masz żadnego wpływu na jakąś elektrownie, jakiś
    przekop czy jakieś lotnisko. Jeśli ktoś ma wizję że dystrybutor prądu kupuje niego
    prad to musi w tej wizji umieścić że zapłaci za ten prąd tyle samo co normalnej
    energetyce. I że będzie musiał od zarobionych pieniędzy zapłacić wszystkie podatki i
    daniny takie same jak płaci duża elektrownia. Ci co potem dzielą tak zapłacone
    pieniądze mogą kupować za nie sobie ośmiorniczki, zegarki i co jeszcze będą chcieli i
    nic Ci do tego bo zabronić im nie możesz. Dalej chcesz sprzedawać prąd po zapłaceniu
    wszystkich podatków po 12 groszy za kilowatogodzinę?

  • 87. Data: 2020-12-04 12:08:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 grudnia 2020 o 11:23:06 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > Czy jak ktoś robi instalację FV to musi być prosumentem, czy można to
    > zrobić tylko na potrzeby własne i ładować sobie elektryka.
    Jasne że może sobie ładować elektryka. Chwilowo nie znam żadnego prawa które by tego
    zabraniało. Trzeba mieć jednak na uwadze że paliwa wykorzystywane do transportu
    obłożone są jakimiś ekstra podatkami. Prąd do elektrykow chwilowo nie jest takimi
    podatkami obłożony. Ale kto zabroni tym co rządzą wprowadzić taki podatek? Nikt.
    Samochód sam by go obliczał na podstawie zużytych kilowatogodzin i wysyłał do US i
    właściciela informacje ile trzeba zapłacić. Jak jakiś cwaniak by nie zapłacił go auto
    by stanęło i nie ruszyło do momentu zapłacenia.

  • 88. Data: 2020-12-04 12:11:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2020 12:00, Zenek Kapelinder wrote:
    > Po co mieszasz do tego polityke.

    Tu akurat nie mieszam polityki. Pytam skąd pomysł że producent płaci VAT.

    Ja rozumiem że straszysz, ale z umiarem. Istota VATu obciąża kupujacego
    a nie produkującego.

    > zapłaceniu wszystkich podatków po 12 groszy za kilowatogodzinę?

    Nie, myślę że tyle nie wyjdzie.

  • 89. Data: 2020-12-04 12:22:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Oczywiście że można.

    Dzięki za info, ale dlaczego użyłeś słowa 'Oczywiście'?
    Skąd pewność, że za korzystanie ze słońca nie może być podatku (a może
    danin bo podatków obiecali nie wprowadzać)?
    P.G.

  • 90. Data: 2020-12-04 12:27:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2020 12:22, Piotr Gałka wrote: