    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 4 Dec 2020 03:00:53 -0800 (PST)
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 3 grudnia 2020 o 20:32:33 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    wyprodukowal i potem sprzedaje. Zamiast akumulatora konto w banku. Jest jednak pewien
    myk. Jak ma być wolny rynek to dla wszystkich. Dla produkujących i sprzedających prąd
    też.
> [...]
    > mogę dostać pieniądze, a nie bliżej nieokreslony kredt, to możliwe że
    > samodzielnie zainwestuje w elektrownię *więcej* oraz będe bardziej
    > oszczędzał. W sytuacji gdy kredyt jest odległy w czasie i rząd kombinuje
    > jak tu położyć łapę, inwestycje długofalowe są mało sensowne i
    > nastawione na wyszarpanie dotacji.
    >
    > Jesli pobiorą od tego datki na rozbudoę kraju, to nie mam nic przeciwko.
    > Choć zależy jaka to rozbudowa, jak na lotnisko w Baranowie na które
    > przyleci miliard maseczek z papieru, to będę miał obiekcje. Ale mam je i
    Po co mieszasz do tego polityke. Nie masz żadnego wpływu na jakąś elektrownie, jakiś
    przekop czy jakieś lotnisko. Jeśli ktoś ma wizję że dystrybutor prądu kupuje niego
    prad to musi w tej wizji umieścić że zapłaci za ten prąd tyle samo co normalnej
    energetyce. I że będzie musiał od zarobionych pieniędzy zapłacić wszystkie podatki i
    daniny takie same jak płaci duża elektrownia. Ci co potem dzielą tak zapłacone
    pieniądze mogą kupować za nie sobie ośmiorniczki, zegarki i co jeszcze będą chcieli i
    nic Ci do tego bo zabronić im nie możesz. Dalej chcesz sprzedawać prąd po zapłaceniu
    wszystkich podatków po 12 groszy za kilowatogodzinę?