  • Data: 2020-12-15 15:19:53
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 15 grudnia 2020 o 14:30:44 UTC+1 J.F. napisał(a):

    > To mi wychodzi 0.1756 zl/kWh gazu.
    >
    > wegla nie kupuje, wiec jakis pierwszy z googla
    > https://przyjaznywegiel.pl/produkt/ekogroszek-grizzl
    y-1000kg/

    > 910zl/tone, dolne 26MJ to 7.2kWh, jakies 0.126 zl/kWh

    Sprawność kotła co zniknąłeś. Jakieś 60-70% przyjmij. Latem na sama CWU
    przewymiarowanym kotłem to pewnie z 40% wyjdzie

    > Ogolnie - gaz jakies 40% drozej.

    W teorii jak sprawność np pominąłeś
    w praktyce gazem taniej jak weglem

    > ale co stowe ? Wanna, dzien, miesiac ?
    CWU dla 3 osobowej rodziny grzana gazem to ok 100zł miwychodzi miesiecznie

    > Ale jak zrozumialem - piec na miał miał.

    Ale taki kocioł to 7-8 lat działa i złom wiec za chwile starego by nie miał a miał by
    nowy.

    > pytanie tylko, czy tyle samo wytrzymaja. Bo weglowy to chyba z grubej
    > blachy.
    No jak te współczesne 10 lat wytrzymają to można powiedzieć że wyjątkowo udany
    egzemplarz
    Znam taki co ok 17lat wytrzymał ale sami go z ojcem od podstaw zrobiliśmy z właściwej
    blachy i grubszej ze dwa razy jak wówczas robili kotły do sklepów. Mieliśmy czas,
    narzędzia i dostęp do dobrej blachy to kocioł w okolicach 95 roku pospawaliśmy i
    służył 17 lat. Kolejny od lokalnego producenta po 7 latach zaczął przeciekać.

    > Z drugiej strony ... o wybuchach piecy weglowych sie slyszy ...

    O wybuchach gazowych słyszysz?
    O pożarach kominów czy całych domów słyszysz? Ja sam z własnego podwórka znam ze 4-5
    przypadków pozaru komina. z racji tego ze kominy tradycyjne murowane nie systemowe to
    wytrzymały i niczym złym sie to nie zakończyło. ale znam tez 1 przypadek z okolicy ze
    od komina chałupa sie zapaliła.

    > No i jak ze kosztami paliwa dawniej i teraz ?
    Pisałem wyżej przecież:
    "Kopciuch utylizował przez sezon grzewczy 4 tony węgla, latem na
    ciepła wodę schodziło brykietów z trocin za około 150zł miesięcznie
    Czyli CO+CWU wychodziło rocznie 4--5tys
    Od 31 października 2019 roku do 5 listopada 2020 roku zużyłem gazu
    1485m3. Przeliczając to na złotówki wychodzi 2900zł
    Za ciepła wodę cały rok i ogrzewanie w sezonie grzewczym.
    W domu żadnych zmian, temperatury dokładnie takie same jak
    wcześniej przy kopciuchu
    Takich przypadków że po wywaleniu kopciucha i wstawieniu gazu jest
    taniej znam kilka osobiście wśród moich znajomych"

    > Calosc czy kompresor i sterowanie ?

    A co wiecej potrzebujesz?

    > Ok, instalacja grzewcza i przy piecu potrzebna.

    Przy piecu komin potrzebny, większe pomieszczenie na kocioł, pomieszczenie na skład
    opału itp