    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Sun, 13 Dec 2020 19:07:57 +0100

    Hello Jacek,

    Sunday, December 13, 2020, 5:03:26 PM, you wrote:

    [...]

    > Niestety ale w zakładzie energetycznym przy przyłączeniu Ty lub ktoś
    > przed tobą deklarował pobieraną moc np. 5kW czy 25kW.
    > Zależnie ile chciałeś masz odpowiednio grube przewody zasilające do
    > licznika i odpowiednie bezpieczniki.

    Bzdura - WLZ nie może mieć mniej niż 10 mm? - to wystarcza do 100A.
    Miałem w domu przyłącze robione za Niemca jeszcze - przewodem w
    bawełnie. Do zabezpieczenia przedlicznikowego 2x10 mm? miedzi.

    Obecnie mam 4x16 mm? przyłącze plus uziemienie 10 mm?.

    Deklarowana moc obecnie to 14 kW, zabezpieczenie 3x25A. Bez zmiany
    osprzętu mogę maksymalnie pociągnąć 24 kW (3x35A). Jakbym chciał
    więcej, to musiałbym wymienić podstawy bezpieczników
    przedlicznikowych.

    Opłaty stałe za moc deklarowaną są niewielkie. Jednorazowo płacisz
    kilkadziesiąt PLN za każdy kW zwiększenia mocy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan