    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc8cb39$0$510$65785112@news.neostrada.pl> <rqaj4q$f61$1@dont-email.me>
    <5fc8ec7c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqj2qh$3uf39$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5fce33c2$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqlt61$jufj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5fce8851$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqm484$k8k5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5fcf5dd5$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqocue$184g6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Tue, 8 Dec 2020 18:56:40 +0100

    dyskusyjnych:rqocue$184g6$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    J.F. wrote:

    >Czasem odwiedza mnie 30 osób i trzeba ich przenocować. Mam kupić
    >hotel?

    A to juz jak tam uwazasz - budujesz duzy dom, albo najmujesz hotel w
    okolicy ..

    >Owszem, ale właśnie twierdzę, że da się z tym coś sensownego zrobić.

    Jak dla mnie, to malo sensowne te propozycje :-)

    >Ale sprzęt tego nie lubi, albo się bardzo komplikuje.

    Moze trzeba poprawic sprzet ...

    >Instrument inwestycyjny jak każdy inny, co w nim głupiego?

    Na razie jak kazdy inny, a w przyszlosci ... nic nie warty, glupie to
    jakies :-)

    >Wydobycie i rafinacja złota też jest bardzo energochłonnym procesem,
    >a jednak się ją prowadzi, bo ludzie chcą to kupować. Wszystko w końcu
    >opiera się na wierze: na przykład platyna jest 30 razy rzadsza od
    >złota, a kosztuje 2 razy mniej, bo ludzie wierzą w immanentną wartość
    >złota.

    Raczej dlatego, ze lubia zolty kolor bardziej niz srebrny.
    Bo spojrz na pallad - drozszy od zlota ...

    >Dlaczego więc mają nie wierzyć w bitcoina albo dolara, a co za tym
    >idzie, nie chcieć ponosić kosztów ich wytwarzania?

    Wierzyc sobie moga, inwestowac, zarabiac ... ale czy to dobry pomysl
    dla elektrowni ?

    Za to byc moze dobry na ogrzewanie zimowe, tylko u nas grzanie pradem
    nieoplacalne :)

    >To akurat wydaje mi się bardzo proste.

    Nie zaszkodzi mu krotka przerwa ?

    > I myslisz, ze bitcoin jest rozwiazaniem ? Jak widac - rzad
    > potrzebuje waluty, ktora bedzie mogl dowolnie
    drukowac :)

    >Nie, bitcoin się do tego nie nadaje z dokładnie tego powodu.

    I dlatego to nie jest dobra waluta dla rzadu :-)

    >Dlatego chcą sobie zrobić własne coiny bez tej "wady", a nie
    >przełączać się na istniejącego.

    Musze sie kiedys zmobilizowac do przeczytania szczegolow bitcoina ...
    ale na moj gust, to glowny problem tam jest w tych dziennikach, ktore
    musza sie stale powiekszac.

    >Wszyscy drukują jak opętani, a stopy procentowe są na całym niemal
    >świecie w okolicach zera, z drobnymi wyjątkami wymaganymi np. do
    >obrony liry tureckiej. To się musi skończyć Weimarem.

    No wiesz, moze jednak ograniczaja sie troche.

    Przy czym ... jak to dziala w strefie euro ? Kto drukuje, na jakies
    zasadzie przydziela ?

    J.