  • Data: 2020-12-03 12:54:15
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.12.2020 o 19:27, ToMasz pisze:

    > tak. sam sprawdź ile kosztuje zakup i po jakim czasie średnio się
    > zwraca. potem sprawdź ile będzie się zwracała ta sama kwota na koncie
    > oszczędnościowym, albo zainwestowana w jaki kolwiek inny biznes

    To już chyba wiem, bo dostałem wstępny kosztorys montażu firmy
    zajmującej się tym. Chodzi mi bardziej o konkretne korzyści z
    eksploatacji względem tego co mam teraz.

    > trudno wyczuć, to nie ma związku z tematem. Biorąc pod uwagę naszą
    > przyszłość, nie nastawiał bym się na grzanie prądem. Prąd będzie
    > droższy, a jeśli letnich dostaw prądu ze słońca nie będziesz mógł
    > odebrać zimą - to będzie jeszcze gorzej.
    >
    > ToMasz

    Ale podobno można okresy rozliczeniowe można ustawić wg własnych
    zapotrzebowań, tj od od trzech miesięcy do roku. Na konto dostawcy prądu
    trafia 20-30% uzyskanej z paneli mojej energii, plus jakieś koszty
    abonamentowe. Pokazywał jakiś rachunek, klient płacił 150zł za prąd, po
    założeniu paneli taki rachunek wynosił 35zł.

    No to kiepsko, liczyłem przede wszystkim na opłacalność w kwestiach
    ogrzewania domu..