  • Data: 2020-12-03 13:00:38
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2020 o 09:06, Kris pisze:
    > Czyli aby w blisko 100%*pokryć obecne zapotrzebowanie potrzebujesz 4-5kWp
    > 5kWp na dzisiaj to koszt w okolicach 30 000zł
    > Jak zdecydujesz się na dotację to zostaje 25tys. Jak będziesz miał z czego to
    kolejne 5tys odliczysz wiosną 2022 roku od podatku
    > Czyli najbardziej optymistyczna wersja że swoich/ kredytu musisz mieć 20tys
    zł(właściwie to 25tys bo 5 tys za półtora roku być może odliczysz.
    > Kredyt dają przy panelach na 4%. Aby płacić taka ratę kredytu jak obecne rachunki
    za prąd(150zł) to 20tys zł musiałbyś spłacać przez 170miesiecy/ czyli ponad 14 lat
    > Na tak długi okres kredytu na panele nie dadzą. Dadzą pewnie na max 10 lat więc
    wtedy dla 20tys zł i oprocentowania 4% rata miesięczna wychodzi 200zł
    > Powyższe to tylko dla Twojego obecnego zapotrzebowania na energię
    > Jak zamiast pieca węglowego wstawisz grzejniki elektryczne to rocznie za energie
    zamiast 2000zł będziesz płacił z 8000zł.
    > A wtedy paneli potrzebujesz nie 4-5 kwp a z 20kWp. 20kWp to na dzisiaj ponad 100
    tys. zł. Dotacja minus 5tys zł, odliczenie z podatku 19% (jeśli będzie z czego) i
    gorsze warunki prosumenta.
    > Oczywiście zamiast grzejników elektrycznych możesz wstawić pompę ciepła czy
    klimatyzatory i wtedy rachunki za prąd wzrosną mniej więcej o tyle ile teraz płacisz
    rocznie za węgiel do śmieciucha. Ale PC lub klimatyzatory to tez koszt na starcie.

    > *wszystko to przy założeniu że politycy nie będą grzebać przy prosumencie i
    zostawia tak jak jest na dzisiaj- czyli ze zmagazynowana latem energię możesz odebrać
    zimą. A grzebać już powoli zaczynają.

    Konsultant proponuje 3KW a`la 16500zł twierdząc że to powinno
    wystarczyć, oczywiście idzie o wydajność instalacji a nie o cenę?.
    Proponował także nie grzejniki a piec elektryczny, jako że widział moją
    obecną instalację grzewczą to przypuszczam że miał na myśli wyrzucenie
    kopciucha i podłączenie grzejników wodnych do tego pieca elektrycznego.

    Na takich zasadach opiera się cały mój zamiar. No ale nie można bazować
    na czymś co możne nastąpić. Tyle lat juz jesteśmy straszeni że LPG do
    aut drastycznie podrożeje, a jak na razie nikt się na to nie zdecydował.