  • Data: 2020-12-03 12:50:04
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/12/2020 12:21, Jacek Maciejewski wrote:
    > Nie strugaj głąba. Mówię ogólnie o fotowoltaice. Jest oczywiste że w tym
    > wariancie ogrzewanie elektryczne nie wchodzi w grę. Ale już zasilanie
    > pompy ciepła jest do rozważenia.

    Nie jest.

    Zimą w najgorszy dzień uzyskuje 200Wh z instalacji 10kWp. Pompa
    konsumuje w tej chwili tak pod kilowat non-stop, nie mam danych
    dokładnych bo jeszcze licznika nie podłączyłem. Czyli jakies 24kWh
    konsumpcji.

    Najlepszy dzień tej "zimy" dał 20kWh z PV.

    Śrenio około 6kWh.

    Innymi słowy instalacja *prawie* na cały dach nie zapewnia mi pokrycia
    nawet potrzeb pompy w *najlepszym* przypadku a w śrdnim brakuje 4x...

    Jesli nie będzie baterii całorocznej lub oddawania kasy przez
    energetykę, takie rozwiązanie nie ma sensu.