  • Data: 2022-04-17 14:57:46
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.04.2022 o 08:09, Piotr Wyderski pisze:
    > Ale tu chodzi o kwoty rzędu kilku złotych dziennie. Inwestycja w czapkę
    > i zajęcie strategiczngo miejsca pod kościołem da większy zysk.

    tak średnio bo wymaga stania pod kościołem

    a włączenie koparki krypto z chłodzeniem wodnym grzejącym cwu na darmowym prądzie
    jednak
    jest kompletnie bezobsługowe i pozwala zredukować czas zwrotu o połowę (jeżeli nie
    trzeba
    jej kupować - jak w moim przypadku)

    > Co to znaczy "znacznie droższy"? 1000zł w porównanu z obecnym 200?

    wystarczy dwa razy droższy, już wtedy czas zwrotu jest o połowę mniejszy

    > PV finansowego sensu nie ma, jedynie "ciągłość dostaw" przemawia za tym
    rozwiązaniem.

    załóżmy że mam na stole 35k pln wystarczające na 10 kWp, płacę za prąd 500 zeta
    miesięcznie co proponujesz zakładając że nie załapałem się na dofinansowanie (bo z
    dofinansowaniem to w ogóle nie ma jakiejkolwiek dyskusji)?