  • Data: 2022-04-17 23:56:56
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    m4rkiz wrote:

    > a włączenie koparki krypto z chłodzeniem wodnym grzejącym cwu na
    > darmowym prądzie jednak jest kompletnie bezobsługowe i pozwala
    > zredukować czas zwrotu o połowę (jeżeli nie trzeba jej kupować - jak w
    > moim przypadku)

    Rok temu proponowałem wykorzystanie do tego celu nadwyżek z
    konwecjonlnych elektrowni, a potem pojawiła się wiadomość o
    wykorzystaniu do tego gazu odpadowego z pól naftowych.

    > wystarczy dwa razy droższy, już wtedy czas zwrotu jest o połowę mniejszy

    Ale dwa razy droższy to i tak dalej tanio. Z 200 złotych zrobi Ci się
    400, ogarniesz. Stópkowiczom niedługo podwoi się rata kredytowa, a póki
    co dają radę. To i z prądem dadzą. Po drugie, już ruszyła spirala
    cenowo-płacowa i to 400 będzie miało inną wartość nabywczą niż ma teraz.

    > załóżmy że mam na stole 35k pln wystarczające na 10 kWp, płacę za prąd
    > 500 zeta miesięcznie co proponujesz zakładając że nie załapałem się na
    > dofinansowanie (bo z dofinansowaniem to w ogóle nie ma jakiejkolwiek
    > dyskusji)?

    Proponuję w pierwszej kolejności pozbyć się kredytu. Sam tak zrobiłem i
    dobrze na tym wyszedłem.

    Pozdrawiam, Piotr