  • 11. Data: 2010-10-24 17:39:28
    Temat: Re: Fotoradarowy biznes
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > To czy załatwił czy nie, to się dopiero okaże...
    > Kto trzeba się dowie i przemyśli swoją strategię.
    > Kilka razy nakręciłbym taki film, w różnych porach dnia
    > na przestrzeni miesiąca i wytoczyłbym gminie sprawę sądową
    > na podstawie tego materiału dowodowego.

    > Co to znaczy "pogonić"? Dlaczego miałby go gonić?
    > Przecież gmina łamie przepisy i obywatel miałby się bać zadawać pytania?

    > No to wtedy skłamałby, bo przecież nie był agresywny...

    > No właśnie tu się mylisz... Gmina musiałaby zatrudnić więcej strażników
    > bo tych fotoradarów mają napewno kilka a strażnika tylko jednego.

    A nic nie będzie. Pomachał szabelką. A nawet jak by miało coś być to bardzo
    prosto można ukręcić całej sprawie łeb. Siedzisz sobie w samochodzie i czytasz
    gazetę. Podchodzi ktoś i ni z gruchy ni z pietruchy zaczyna się wypytywać jak
    się nazywasz i o robisz. Jak nie mundurowy i jak się nie wylegitymował to łyżka
    do opon w rękę i pogonić gościa. A jak by doniósł to że czuło się zagrożenie i
    pogonienie było formą obrony. Z filmu wynika że przyjacielsko nastawiony nie
    był. Nie przedstawił się. Każdemu co się Ciebie pyta o nazwisko odpowiadasz? Nie
    mylę się. Jak fotoradary obsługiwane przez jedna osobę były tak i będą. I nawet
    jak sobie gdzieś pójdzie to nic im nikt nie zrobi. A jak będzie dużo skarg to
    złośliwie będą ustawiali żeby uwalić jak najwięcej kierowców. Jak bardzo dużo to
    zmienią prawo. Osobiście jestem za uwalaniem niepoważnych kierowców. Takich co
    sami próbują interpretować przepisy. Jak jest 50 to ma jechać 50 a nie że mu się
    coś wydaje to jedzie 80. I tak ci co sprawdzają to ludzkie pany. Mogli by się
    dużo więcej przywalać tylko im się nie chce. Dorosły jestem i wiem ze
    przeciwnika czasami warto dla zmyłki zostawić w spokoju. Jak będą potrzebowali
    to zatrudnią więcej. Zaczną ustawiać fotoradary o 5 wyżej i zarobią na dodatkowe
    etaty.

  • 12. Data: 2010-10-24 22:00:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-10-24 14:46, Pszemol wrote:

    > Który to jest przepis? Ktoś zacytuje?

    Art. 129e. PoRD, do tego stosowne rozporzadzenia w sprawie
    zasad dokonywania kontroli wydane przez MSWiA.

    Wyczerpujaca interpretacja:
    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/29AF29BA

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2010-10-24 22:47:51
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Art. 129e. PoRD, do tego stosowne rozporzadzenia w sprawie
    > zasad dokonywania kontroli wydane przez MSWiA.

> [...]
    Art. 129e. 1. Kontrola ruchu drogowego wykonywana przez strażników gminnych
    (miejskich), strażników leśnych, funkcjonariuszy Straży Parku oraz pracowników
    zarządów dróg odbywa się na podstawie upoważnienia do wykonywania kontroli ruchu
    drogowego wydanego przez właściwego komendanta powiatowego (miejskiego) Policji.
    Ma mieć upoważnienie ale nie musi go tam być.
    To z sejmu od razu widać że nie ma nic wspólnego z tematem.
    Dawaj przepis mówiący ze strażnik w czasie kontroli a raczej rejestracji
    wykroczeń ma być przypięty kajdankami do fotoradaru.

  • 14. Data: 2010-10-24 23:41:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 24 Oct 2010 22:47:51 +0200 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > Art. 129e. 1. Kontrola ruchu drogowego wykonywana przez strażników

    sam to napisałeś powyżej. Skoro go tam nie ma to nie wykonuje kontroli.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2010-10-24 23:53:09
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia piÄ&#65533;knego Sun, 24 Oct 2010 22:47:51 +0200 osobnik zwany kogutek
    > wystukaĹ&#65533;:

    > sam to napisaĹ&#65533;eĹ&#65533; powyĹźej. Skoro go tam nie ma to nie wykonuje
    kontroli.

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoĹ&#65533;ci?
    > -Wiem co mĂłwiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Dokąd nie znajdzie się zapis ze musi być na miejscu dalsza dyskusja jest bez
    sensu. Nie jest znany regulamin wykonywania kontroli. Jeśli w nim jest zapis że
    musi być przez cały czas to należy przeczołgać SM. Jeśli nie ma takiego zapisu
    to można ich w dupę pocałować.

  • 16. Data: 2010-10-25 00:03:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 24 Oct 2010 23:53:09 +0200 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > Dokąd nie znajdzie się zapis ze musi być na miejscu

    możesz dalej uprawać zabawy słowne, ale to nic nie zmieni.
    Nie można "wykonywać" kontroli siedząc na piwie.

    PS: napraw sobie czytnik by nie cytował sygnaturek

  • 17. Data: 2010-10-25 02:38:04
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia piÄ&#65533;knego Sun, 24 Oct 2010 23:53:09 +0200 osobnik zwany kogutek
    > wystukaĹ&#65533;:

    > moĹźesz dalej uprawaÄ&#65533; zabawy sĹ&#65533;owne, ale to nic nie zmieni.
    > Nie moĹźna "wykonywaÄ&#65533;" kontroli siedzÄ&#65533;c na piwie.
    >
    > PS: napraw sobie czytnik by nie cytowaĹ&#65533; sygnaturek
    >

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoĹ&#65533;ci?
    > -Wiem co mĂłwiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Wiesz czym się różnimy. Obydwaj nie wiemy czy on musi tam fizycznie przebywać.
    Ja chcę się dowiedzieć z wiarygodnego źródła. Ty na podstawie plotek i
    przypadkowego przepisu uważasz że wiesz. Jak na razie z filmu i z odpowiedzi w
    sejmie wiadomo ze facet w samochodzie miał prawo pilnować fotoradaru.
    Prawdopodobnie fotoradar był jego i wypożycza go za kasę strasznikom. Pilnował
    swojego. Pilnować mu wolno nie wolno mu ingerować w pracę i dane jakie
    urządzenie zbiera. Od ustawienia i wprowadzenia warunków pomiaru jest
    upoważniony strasznik. Prawdopodobnie wkłada dysk przed pomiarami i wyjmuje go
    na fajrant. Mógłby to robić prywatny właściciel urządzenia ale mu nie wolno.
    Ponieważ strasznik nie ingeruje w ruch pojazdów to nie można mówić że
    przeprowadza kontrolę. On obsługuje rejestrator zdarzeń i zabezpiecza zebrane
    dane. Na logikę według mnie jego obecność kiedy rejestrator pracuje nie jest
    potrzebna. Ale to moje niczym z wyjątkiem logicznego myślenia nie poparte
    zdanie. Szukać przepisów mi się nie chce bo sprawa mnie nie dotyczy. Ale z
    czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak powinno być. Jakiś czas temu
    ktoś sie żalił że strasznicy na ulicy testują inny typ rejestratora. Przy
    wjeżdżaniu na kontrolowany odcinek rejestruje numery samochodu i robi zdjęcie.
    Przy opuszczaniu odcinka na którym odbywa się pomiar inna kamera robi to samo.
    Jak czas przejazdu był krótszy niż by wynikało z dopuszczalnej na tym odcinku
    prędkości to zdjęcia są archiwizowane i stanowią dowód popełnienia wykroczenia.
    Czy według Ciebie strasznik ma siedzieć na słupie z kamerą? Już miałem skończyć
    ale coś mi przyszło do głowy. Strasznik swoją obecnością zabezpiecza zebrane
    dane. Dlatego jest wymóg niekaralności przy uzyskiwaniu upoważnienia. Ale w
    sytuacji kiedy urządzenie nie gromadzi danych tylko od razu je wysyła do
    centrali to nie ma czego zabezpieczać i może go nie być.

  • 18. Data: 2010-10-25 02:51:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kogutek

> [...]
    > w pracę i dane jakie urządzenie zbiera. Od ustawienia i wprowadzenia
    > warunków pomiaru jest upoważniony strasznik.

    Fotoradar przenośny nie jest przyspawany do chodnika i nie wystarczy go
    raz ustawić, żeby był ustawiony poprawnie przez kolejne godziny. Bez
    stałej obecności przy nim nie można mieć pewności, że ktoś go np. nie
    przesunął albo nie stało się cokolwiek innego co zakłóciło pomiar. Dla
    każdego jest to oczywiste, tylko nie dla Ciebie.

    --
    ignorance is bliss

  • 19. Data: 2010-10-25 03:14:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:ia2ag7$33i$41@news.onet.pl...

    > możesz dalej uprawać zabawy słowne, ale to nic nie zmieni.
    > Nie można "wykonywać" kontroli siedząc na piwie.

    Ależ można, za pomocą urządzeń elektronicznych...
    Tak samo jak strażnik sam osobiście nie kontroluje prędkości
    tylko robi to za niego radar. Gdzie jest powiedziane że on
    musi być przy tym obecny? Nadinterpretujesz.

  • 20. Data: 2010-10-25 03:18:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > przesunął albo nie stało się cokolwiek innego co zakłóciło pomiar. Dla
    > każdego jest to oczywiste, tylko nie dla Ciebie.

    Czy możesz mi podać przykład scenariusza w którym nieprzyspawany
    do chodnika foto-radar może mieć zakłócone pomiary w stosunku do
    takiego umieszczonego wysoko na słupie?

    A może tylko tak sobie teoretyzujesz bez znajomości techniki pomiaru?