  • 31. Data: 2010-08-25 13:08:10
    Temat: Re: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-08-25 12:59, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    > wiadomości news:i52soc$c8v$1@news.onet.pl...

    > Że niby jednocześnie pokazuje dwa razy ten sam element samochodu za mną?
    > Dziwne, nic takiego moje lusterko nie posiada. ;-)

    Doprawdy? To niebardzo zakumaleś jak to dziala ;) Naklej sobie na
    podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w tryb nocny,
    zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok tylnej szyby.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 32. Data: 2010-08-25 13:13:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 12:59:37 +0200, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    >
    >Że niby jednocześnie pokazuje dwa razy ten sam element samochodu za mną?
    >Dziwne, nic takiego moje lusterko nie posiada. ;-)

    Moze nie zauwazyles ? wiekszosc lusterek wewnetrznych posiada
    "przelacznik" na wypadek gdy z tylu za toba ktos swieci.

    A zrealizowane jest to tak ze lusterko posiada lusterko wlasciwe,
    a przed nim ustawiona pod katem szybe. Szyba tez odbija, ale znacznie
    mniej. Wajcha obracasz calosc i widzisz odbicie albo w lustrze albo w
    szybce.

    Tylko ze i szyba i lusterko odbijaja caly czas. Wiec widzisz dwa
    nalozone obrazy.
    Oczywiscie geometria tak dobrana ze pola widzenia sie nie pokrywaja,
    wiec zazwyczaj nie widac podwojnych samochodow. za to np widac co
    pasazerowie robia na kanapie.
    Ale przysun sie do lusterka to moze i dwa obrazy zobaczysz.

    Jak to zrobili w FR to jestem ciekaw, bo powyzszy opis to niestety
    nadale sie do lusterek a nie obiektywow transmisyjnych.

    J.

  • 33. Data: 2010-08-25 13:15:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:i52tim$edf$1@news.onet.pl...

    > Doprawdy? To niebardzo zakumaleś jak to dziala ;)

    Nie - to Ty nie zakumałeś co widać na zdjęciu z fotoradaru.

    > Naklej sobie na podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w
    > tryb nocny, zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok
    > tylnej szyby.

    Dwa razy?
    Bo właśnie dwa razy widać rejestrację na zdjęciu z foto.

    Dlatego pytam czy fotoradar ma dwa niezależne tory optyczne, czy może jednak
    funkcję w oprogramowaniu, która wyciąga rejestrację wmontowując ją w
    zdjęcie.

  • 34. Data: 2010-08-25 13:17:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Moze nie zauwazyles ? wiekszosc lusterek wewnetrznych posiada
    > "przelacznik" na wypadek gdy z tylu za toba ktos swieci.

    Jasne.

> [...]
    > a przed nim ustawiona pod katem szybe. Szyba tez odbija, ale znacznie
    > mniej. Wajcha obracasz calosc i widzisz odbicie albo w lustrze albo w

    Ale dalej nie powoduje to podwojenia obrazu.

    > Jak to zrobili w FR to jestem ciekaw, bo powyzszy opis to niestety
    > nadale sie do lusterek a nie obiektywow transmisyjnych.

    Ano właśnie o ciekawość chodzi.
    Najtaniej zrobić automatyczną edycję obrazu wyciągającą tablicę.
    I chyba tak właśnie się dzieje, bo jakoś dziwnym trafem nie widać po raz
    drugi reszty samochodu, czyli otoczenia tablicy.
    Czyli raczej to soft wycina z obrazu zdjęcie tablicy, poddaje retuszowi i
    wstawia do fotki.

  • 35. Data: 2010-08-25 13:20:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-25 12:47, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Czy mi sie wydaje czy FR w dzien nie blyskaja ?

    Błyskają - a przynajmniej mi błysnęło - dawno wprawdzie, ale prawda :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 36. Data: 2010-08-25 13:25:52
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-08-25 12:47, J.F. pisze:

    > Czy mi sie wydaje czy FR w dzien nie blyskaja ?

    Czasmi blyskaja czasami nie. Zreszta jest to nieistotne.

    > Hej, nie wymyslaj ludziom od debili bez powodu.

    Absolutnie nie ubliżam BEZ POWODU.

    > Dostal zdjecie jakie dostal, moze to jego pierwsze, zauwazyl ze cos

    Ale trzema mieć dystans do swoje wiedzy. Jeśli czegoś się nie rozumie to
    można zadzwonić do SM, zobaczyć stronę producenta fotoradarów, kolegi
    jakiegoś zapytać - możliwości jest sporo. Natomiast bieganie z dym do
    prokuratury, czy też pisanie debilnego arykułu jest jednoznaczne z
    ujawnieniem się.

    > jest nie tak - debile to raczej w SM pracuja, jesli ustawiaja
    > urzadzenie tak ze moga sie narazic na zarzuty :-)

    Widziałeś zdjecia ze strony producenta fotoradarów?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 37. Data: 2010-08-25 13:30:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-25 13:15, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Dwa razy?

    Tak, dwa razy jak trochę lusterkiem pokręcisz - trochę za szeroki kąt do
    takich pokazówek.

    > Bo właśnie dwa razy widać rejestrację na zdjęciu z foto.

    I prawidłowo.

    > Dlatego pytam czy fotoradar ma dwa niezależne tory optyczne, czy może
    > jednak funkcję w oprogramowaniu, która wyciąga rejestrację wmontowując
    > ją w zdjęcie.

    To jest jeden tor optyczny, ale powodujący, że jeden obraz jest
    przesunięty względem drugiego i przy okazji znacznie ciemniejszy. Ten
    efekt nie jest wynikiem programowego zabiegu.
    Kiedyż widziałem zdjęcie z foto, które nie miało takiej optyki i tam
    rzeczywiście nr rejestracyjny wydłubywało się jakimś oprogramowaniem i
    umieszczony był w ramce w rogu fotki - coś jak tutaj:
    http://www.policjawegrow.republika.pl/strona4e3.html

  • 38. Data: 2010-08-25 13:34:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To jest jeden tor optyczny, ale powodujący, że jeden obraz jest
    > przesunięty względem drugiego i przy okazji znacznie ciemniejszy.

    No dobra, a jak znikasz na zdjęciu kawałek samochodu, do którego jest
    przymocowana rejestracja?
    Tylko różnica w jasności?
    Chyba jakieś cienie chociaż powinny pozostać.

  • 39. Data: 2010-08-25 13:37:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 13:25:52 +0200, Mikołaj Tutak wrote:

    >Widziałeś zdjecia ze strony producenta fotoradarów?

    Jakos nigdy nie wygladaly tak ze mozna to wziasc za fotomontaz :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-08-25 13:38:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Jasne.

    Czyzby CuudTechniki nie mial takiego banalnego lusterka?

    > Ale dalej nie powoduje to podwojenia obrazu.

    Patrz - u mnie powoduje. Po przestawieniu lusterka na 'tryb nocny' doskonale
    widze dzieciaka na tylnm fotelu i (zaciemniona) tylna szybe. Zmien moze
    Cuuda na jakis samochod?

    Zydy panie. I korporacje.

    Pozdrawiam
    Kamil