  • 41. Data: 2010-08-25 13:39:31
    Temat: Re: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-25 13:13, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Jak to zrobili w FR to jestem ciekaw, bo powyzszy opis to niestety
    > nadale sie do lusterek a nie obiektywow transmisyjnych.

    Pryzmat, lustro półprzepuszczalne i pewnie jeszcze kilka innych sposobów.

    pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 42. Data: 2010-08-25 13:44:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 13:17:56 +0200, Cavallino wrote:

    >Ano właśnie o ciekawość chodzi.
    >Najtaniej zrobić automatyczną edycję obrazu wyciągającą tablicę.

    Z pustego i salomon nie wyciagnie - jak tam jest jasnosc
    255,255,255 to przyciemnic programowo sie nie da :-)
    Co prawda obecne aparaty maja wiecej bitow.

    >I chyba tak właśnie się dzieje, bo jakoś dziwnym trafem nie widać po raz
    >drugi reszty samochodu, czyli otoczenia tablicy.

    One sa mocno przyciemnione i na granicy widzialnosci.
    Szczegolnie na "zdjeciu" wydrukowanym na papierze, bo sam wydruk jest
    dodatkowo kiepskiej jakosci.

    >Czyli raczej to soft wycina z obrazu zdjęcie tablicy, poddaje retuszowi i
    >wstawia do fotki.

    Wydaje mi sie ze skopiowane sa tez dwa swiatla, wiec raczej nie tak.

    J.

  • 43. Data: 2010-08-25 13:48:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 13:08:10 +0200, Mikołaj Tutak wrote:
    >Doprawdy? To niebardzo zakumaleś jak to dziala ;) Naklej sobie na
    >podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w tryb nocny,
    >zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok tylnej szyby.

    Samochod masz kiepski :-)

    Mozna miec odwrotny uklad - w trybie nocnym widac przez szybe oraz
    kanape. W nocy niestety reflektory oswietlaja podsufitke i jak jasna
    to przeslania widok przez szybe - dlatego jest kiepsko

    J.

  • 44. Data: 2010-08-25 13:48:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > One sa mocno przyciemnione i na granicy widzialnosci.

    Raczej poza granicą muszą być, bo nic nie widać na tych zdjęciach z radarów
    które wysłał Tomek Pyra.
    A tablica śliczna, nawet w kolorze.

  • 45. Data: 2010-08-25 13:49:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Samochod masz kiepski :-)
    >
    > Mozna miec odwrotny uklad - w trybie nocnym widac przez szybe oraz
    > kanape.

    I nie widziałem żeby gdzieś było inaczej.
    Może kolega pomylił tryb nocny z dziennym? ;-)

  • 46. Data: 2010-08-25 13:54:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-25 13:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > No dobra, a jak znikasz na zdjęciu kawałek samochodu, do którego jest
    > przymocowana rejestracja?
    > Tylko różnica w jasności?

    Tak.
    > Chyba jakieś cienie chociaż powinny pozostać.

    Można znaleźć zdjęcia, gdzie trochę tych odbić/cieni widać:
    http://www.mogilno.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/
    innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwie
    ciszewie.JPG
    W tym foto widać nawet trzy odbicia - w dół i w prawo - tablica
    miejscowości, słupek, linie na drodze.

  • 47. Data: 2010-08-25 13:56:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 13:49:54 +0200, Cavallino wrote:

    >I nie widziałem żeby gdzieś było inaczej.
    >Może kolega pomylił tryb nocny z dziennym? ;-)

    Niekoniecznie - jak widzialem tak jak opisal, dlatego teraz moge
    napisac ze kiepski to uklad :-)

    J.

  • 48. Data: 2010-08-25 13:57:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-25 13:34, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Chyba jakieś cienie chociaż powinny pozostać.

    O i jeszcze tu:
    http://www.zurad.com.pl/tstrona/inne/frapidcm/frapid
    cm.jpg

  • 49. Data: 2010-08-25 14:04:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ciszewie.JPG
    > W tym foto widać nawet trzy odbicia - w dół i w prawo - tablica

    Czuję się przekonany, super przykład.

  • 50. Data: 2010-08-25 14:04:44
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-08-25 13:37, J.F. pisze:
    > Jakos nigdy nie wygladaly tak ze mozna to wziasc za fotomontaz :-)

    Bo zazwyczaj tablice sa nizej.

    Popatrz tutaj:
    http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapi
    dC/zdjecie.jpg
    stad
    http://www.zurad.com.pl/jpag/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=73&Itemid=88

    i pokombinuj gdzie pokazaloby sie odbicie tablicy gdyby byla wyzej.