  • 1. Data: 2010-12-12 13:57:42
    Temat: Fotoradar i zaśnieżony znak drogowy
    Od: PawelC <p...@f...pl>

    W piątek wieczorem na A4 przed pierwszą bramką za Katowicami w stronę
    Krakowa, fotoradar strzelił mi piękną fotkę.
    Konsternacja, bo jeżdżę, tą trasą, 2 razy w tygodniu, na pewno wtedy
    byłem na dochamowaniu, a i wcześniej za szybko nie jechałem, gdyż
    zwyczajnie się nie dało, ale mogło się tak zdarzyć, że miałem te 10
    więcej niż... no właśnie.
    Oba znaki ograniczenia prędkości, które stoją przed bramkami, były
    zwyczajnie zasypane brudnym śniegiem.
    I teraz taka mysl - probowac isc na wojne, podpierajac sie wlasnie tym,
    ze znak byl zwyczajnie zasypany(tym bardziej ze przeciez, jest tam cale
    centrum sluzb porzadkowych), wygral ktos taka sprawe?

    uzdrawiam :)

  • 2. Data: 2010-12-12 14:01:18
    Temat: Re: Fotoradar i zaśnieżony znak drogowy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 13:57:42 +0100, PawelC wrote:
> [...]
    >ze znak byl zwyczajnie zasypany(tym bardziej ze przeciez, jest tam cale
    >centrum sluzb porzadkowych), wygral ktos taka sprawe?

    Zdjecia masz ? Bez zdjec sie nie liczy. Chyba ze swiadka znajdziesz -
    np wieksza ilosc z tych fotografowanych :-)

    I uwazaj zeby sie nie przyznac ze jezdzisz dwa razy w tygodniu .. choc
    w sumie to przeciez nie wolno jezdzic na pamiec - moze ktos podjal
    decyzje o zaslanieciu znaku :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-12-12 15:01:20
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "PawelC" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

    > byłem na dochamowaniu
    I jak poszło? Dochamiłeś się skutecznie?

> [...]
    > znak byl zwyczajnie zasypany(tym bardziej ze przeciez, jest tam cale
    > centrum sluzb porzadkowych), wygral ktos taka sprawe?
    Kierujący wjechał nocą w osiedlową uliczkę, której nie znał (poszukiwał
    adresu). Na końcu stał radiowóz, zatrzymano pod zarzutem jazdy pod prąd
    ulicą jednokierunkową. Sprawdził znak. Był, ale całkowicie zasłonięty
    jakimiś chaszczorami, a ponadto obrócony na słupku o 90 st. w poziomie.
    Zobaczenie go i odczytanie podczas wjeżdżania - niemożliwe. Odmowa mandatu z
    powodu niewłaściwego oznakowania.
    Przegrana. Uzasadnienie: znak uszkodzony jest nadal ważny (sic!).

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-12-12 15:18:58
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Jotte napisal:

    > I jak poszło? Dochamiłeś się skutecznie?

    Chyba w rezultacie miał się odchamić... ;)

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 5. Data: 2010-12-12 15:36:51
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-12 13:57, PawelC pisze:
> [...]
    > ze znak byl zwyczajnie zasypany(tym bardziej ze przeciez, jest tam cale
    > centrum sluzb porzadkowych), wygral ktos taka sprawe?
    Co prawda sytuacja miala miejsce ponad 20 lat temu, wiec jeszcze bylo
    cos takiego jak kolegia ds. wykroczen - poprzedni ustroj :-) Ojciec
    zapalcail mandat po tym jak chcial nas (mnie, siostre i kuzynostwo)
    zabrac do rezerwaty sasanek do ktorego prowadzila polna droga jakies
    200/250m od glownej a przed samym lasem/rezerwatem byl na koncu tej
    drogi taki wiekszy placyk z kamieni i piachu gdzie mozna bylo spokojnie
    zostawic auto - nie bylo znakow ani informacyjnych ani zakazu tylko
    jakis pordzewialy i krzywy slupek (trzeba by miec wybraznie i to spora
    aby to uznac za slupek znaku a juz za caly znak to wybitna). Nieset
    zaraz po zatrzyamaniu auta na owym placyku podjechala do na wowczas
    jeszcze milicja w nysce i do ojca o dokumenty bo "zlamal" przepisy - nie
    zastosowal sie do zakaz ruchu :-) Ojciec powiedzial ze mandatu nie
    przyjmie bo znaku nie ma i ze jesli trzeba to odjedzie i postawi auto
    przy glownej drodze a nie przy tej polnej, a na to palkowi ze sprawa
    zostanie skierowana do kolegium ds. wykroczen :-) Ojciec odebral
    dokumenty, wsiedlismy i odjechalismy z tego miejsca - oczywiscie
    dzieciaki mialy radoche bo widzialy milicyjne auto z bliska i to jadace
    na "kogutach" :-) Ojciec nawet zrobil zjecia owego znaku (zardzewialego
    slupka) i wywolal, a to nie bylo ani tanie ani proste w tamtych czasach.
    Wyrok kolegium na ktore stwail sie ojciec osobiscie (dostal wezwanie) -
    kierowca nie zastosowal sie do znaku zakazu ruchu itp. pomimo
    przedstawienia zdjecia. Jak ojciec zaprzeczal to powiedzieli mu, zeby
    siedzial cicho i zapalacil mandat bo jeszcze moga mu dopisac ucieczke z
    miejsca zdarzenia a zreszta skoro jest slupek to i znak jest a nawet jak
    go nie ma to trzeba bylo wiedziec, ze on tam byl i obowiazuje bo jest na
    wykazie znakow w miescie - ech to byly czacy :-( Po miesiacu postawili w
    tym miejscu nowy znak zakazu ruchu a ojciec stracil dzien wolnego na
    kolegium i kase na mandat - na wladze nie bylo sily.
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 6. Data: 2010-12-12 15:41:37
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

> [...]

    Co prawda sytuacja miala miejsce ponad 20 lat temu, wiec jeszcze bylo
    cos takiego jak kolegia ds. wykroczen - poprzedni ustroj :-) Ojciec
    zaplacil mandat po tym jak chcial nas (mnie, siostre i kuzynostwo)
    zabrac do rezerwatu sasanek do ktorego prowadzila polna droga jakies

  • 7. Data: 2010-12-12 15:48:26
    Od: PawelC <p...@f...pl>

    W dniu 2010-12-12 15:41, Gabriel 'wilk' pisze:
> [...]
    > drogi taki wiekszy placyk z kamieni i piachu gdzie mozna bylo spokojnie
    > zostawic auto - nie bylo znakow ani informacyjnych ani zakazu tylko
    To, że w tamtych czasach takie rzeczy się zdarzały to nic dziwnego.
    Ale dla mnie to jest dowód na to, że my jedynie gospodarczo oderwaliśmy
    się od komuny.
    Dalej żyjemy w państwie, gdzie prawo podporządkowane jest urzędnikom,
    organom ścigania, różnego rodzaju..., ech już chyba lepszy irlandzki
    kryzys :)

  • 8. Data: 2010-12-12 16:41:24
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    > znak byl zwyczajnie zasypany(tym bardziej ze przeciez, jest tam cale
    > centrum sluzb porzadkowych), wygral ktos taka sprawe?

    bez szans.
    tak samo jak kolizja aut spowodana nieświadomoą zmianą pasa, gdy te są
    zaśnieżone i niewodoczne.
    Znak jest, więc obowiązuje. A że go nie widzisz to Twój problem a nie
    sędziego. Łopata, szmatka i piła do drewna powinan być obowiązkowym
    wyposażeniem pojazdu :)

    Jacek

  • 9. Data: 2010-12-12 16:45:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 16:41:24 +0100, Jacek wrote:
> [...]
    >Znak jest, więc obowiązuje. A że go nie widzisz to Twój problem a nie
    >sędziego. Łopata, szmatka i piła do drewna powinan być obowiązkowym

    Spokojnie panowie, spokojnie - jest jeszcze instytucja apelacji w
    naszym kraju. Ciekaw jestem co wyzsza instancja na takie uzasadnienie
    powie.

    Tylko trzeba miec odpowiednie dowody .. choc w sumie to moze i nie
    trzeba, zalezy co sad w uzasadnieniu napisze.

    J.

  • 10. Data: 2010-12-12 16:53:11
    Temat: Re: Fotoradar i za?nieżony znak drogowy
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tylko trzeba miec odpowiednie dowody .. choc w sumie to moze i nie
    > trzeba, zalezy co sad w uzasadnieniu napisze.

    sąd mówi zawsze tak samo. Skoro w papierach jest znak, więc obowiązuje.
    To zadaniem kierowcy jest jechać na tyle wolno żeby go zauważyć.
    Nie tak dawno ktoś tu sie sądził, bo złomiarze zabrali ograniczenie
    prędkości przed fr.
    I nic nie wskurał, bo nikt nie zgłosił braku znaku do odpowiednich służb.
    Nieobecny znak też obowiązuje, taki paradoks.

    Jacek