  • 51. Data: 2015-06-02 11:36:33
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-01 o 12:05, szerszen pisze:

    > Pomijając jakieś powszechnie znane błędy, moglo być tak, że robił fotę każdemu
    pojazdowi, bo go testowali, albo chodziło nie tyle o prędkość, co np o zapięte pasy.
    Bywały już takie przypadki.

    Tu już nie chodzi o błędy w lokalizacji itp. Chodzi o to jak on
    segreguje te kilka pojazdów, z jednej fotki, z których tylko niektóre
    przekroczyły prędkość?

  • 52. Data: 2015-06-02 11:36:41
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-01 o 12:38, twistedme pisze:

    > Kiedyś miałem podobną sytuację, że jadąc zgodnie z przepisami (było do
    > 70) radar mi błysnął. Okazało się, że jest tam ograniczenie 50 dla aut
    > ciężarowych i radar robi fotki wszystkim powyżej 50. Potem odsiewają
    > ciężarówki i być może niezapięte pasy... W każdym razie ja nic nie
    > dostałem.

    Niestety na po opiniach z tej grupy nic mądrzejszy w tym temacie nie
    jestem..

  • 53. Data: 2015-06-02 11:43:10
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 11:33:31 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    służby nie archiwizują wszystkich zdjęć do ewentualnego wykorzystania w przyszłości.
    Przy dokumentach ze zdjęciami biometrycznymi maszyna trafia nie tylko prędkość i
    numer rejestracyjny ale nazwisko i imię tego co jechał ( jechali) w samochodzie jeśli
    jakość zdjęcia na to pozwala. Wiem ze z punktu widzenia wolnego człowieka taka
    działalność państwa jest masakryczna. Niedawno gość co palił papierosa na swoim
    balkonie i rzucił peta na ulicę dostał mandat. nagrali go z miejskiego monitoringu.
    Trafili gościa co chciał przejechać kota a potem zabawił się na rondzie w poślizg
    kontrolowany. Tamten już po kieszeni czuje że jest obserwowany. Jak by kota
    przepuścił to prawdopodobnie nie byłby dalej obserwowany. Miał pecha bo może trafił
    na kogoś kto ma kota w domu. A że za próbę przejechania kota chyba paragrafu nie ma
    to znalazł na gnoja inny paragraf.

    > Jedyne co mnie interesuje to potencjalny mandat, który mogę dostać za
    > nie moje wykroczenie drogowe. Co tam jakieś archiwiazcję, przecież w
    > Polsce i tak nie można funkcjonować normalnie bez posługiwania się na
    > każdym kroku dowodami tożsamości, a więc co mam się przejmować jeszcze
    > jedną, jakąś fotką z radaru?
    > Wracając do zasadniczego pytania - na jakiej zasadzie działają te
    > radary, oznaczają konkretny pojazd, który przekroczył prędkość?

    Są takie co wyłapują poruszający się najszybciej i wtedy w kadrze może być tylko
    jeden. Są i takie co mogą śledzić kilka samochodów. Pan telewizor o tym opowiadał.
    Systemy oparte na kamerach mogą jednocześnie rejestrować nie tylko prędkość ale i
    odczytywać numery rejestracyjne. Z rok temu ktoś dał tutaj linka jak to w realu
    wygląda.

  • 54. Data: 2015-06-02 12:34:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2015-06-01 o 07:17, dddddddd pisze:
> [...]
    an-fotoradarow

    >No ale co mogę zrobić ja, zwykły kierowca, jak im udowodnić że mandat
    >mi się nie należy, bo rozumiem że zdanie świadków/pasażerów będzie
    >miało mniejszą rangę niż fotka z tego radaru?

    Tachograf zainstalowac, atestowac, tarczki przechowywac ... a
    dodatkowo kamera z gps ...

    J.

  • 55. Data: 2015-06-02 12:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-02 00:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    >Zajmował, tylko pobieżnie. Skoro uznał, że jest winien zarzucanego mu
    >czynu, to znaczy, że uznał, że prouszał się z taką prędkością jak we
    >wniosku.

    Wyrok nakazowy wydaje sie z automatu. No prawie.
    Jak sie obywatelowi nie podoba - moze zaprotestowac I wyrok staje sie
    niebyly.

    W kazdym badz razie sad niewiele analizowal sprawe, no bo i na jakiej
    podstawie.

    Moze jakby zobaczyl 250km/h i malucha, to by odrzucil, ale tak, to
    czemu mialby odrzucic ?

    Ale "stwierdzil" to za duzo powiedziane. W zasadzie to zaproponowal
    przyznanie sie do winy :-)

    J.

  • 56. Data: 2015-06-02 12:56:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 12:41, J.F. wrote:

    > Wyrok nakazowy wydaje sie z automatu. No prawie.

    Wiem - i co w tym wyroku sąd pisze?

    > Jak sie obywatelowi nie podoba - moze zaprotestowac I wyrok staje sie
    > niebyly.

    Co nie zmienia sytuacji - sąd swierdził, że obywatel jest winny
    zarzucanego mu czynu, czyli jechał jednak 110.

    > Moze jakby zobaczyl 250km/h i malucha, to by odrzucil, ale tak, to czemu
    > mialby odrzucic ?
    >
    > Ale "stwierdzil" to za duzo powiedziane. W zasadzie to zaproponowal
    > przyznanie sie do winy :-)

    Zaproponował, to policjant mandat. Sąd uznał winnym.

    W zasadzie nie wiem czemu tryb nakazowy ma służyć, poza zniechęceniem
    obywatela. Przecież jakby chciał toby przyjął mandat.

    Shrek.

  • 57. Data: 2015-06-02 13:09:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-02 12:41, J.F. wrote:
    >Wiem - i co w tym wyroku sąd pisze?

    >Zaproponował, to policjant mandat. Sąd uznał winnym.
    >W zasadzie nie wiem czemu tryb nakazowy ma służyć, poza zniechęceniem
    >obywatela. Przecież jakby chciał toby przyjął mandat.

    I mnie sie podobnie wydaje.
    Mandatu nie przyjmie, ale dostanie Wyrok, to uszy po sobie ... no coz,
    w sprawach o drobne wykroczenia moze i slusznie - nawet jak niewinny,
    to na drugi raz bedzie bardziej przestrzegal, i jeszcze znajomym powie
    :-)

    Ale w sumie, to za 30 zl obywatel tez ma satysfakcje powiedzenia "panu
    wladzy" NIE :-)

    J.

  • 58. Data: 2015-06-02 13:16:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 13:09, J.F. wrote:

    > I mnie sie podobnie wydaje.
    > Mandatu nie przyjmie, ale dostanie Wyrok, to uszy po sobie ... no coz, w
    > sprawach o drobne wykroczenia moze i slusznie

    Nakazowy to chyba tylko w sprawach od drobne wykroczenia...

    > - nawet jak niewinny, to
    > na drugi raz bedzie bardziej przestrzegal, i jeszcze znajomym powie :-)

    A po chuj ma bardziej przestrzegać, skoro bez różnicy winny czy niewinny
    - na jedno wychodzi? :P

    > Ale w sumie, to za 30 zl obywatel tez ma satysfakcje powiedzenia "panu
    > wladzy" NIE :-)

    Ale ilozoryczną satysfakcję, bo władza mu powie że dalej nie mają jego
    płaszcza...

    Shrek.

  • 59. Data: 2015-06-02 13:30:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > drugi raz bedzie bardziej przestrzegal, i jeszcze znajomym powie :-)
    >
    > Ale w sumie, to za 30 zl obywatel tez ma satysfakcje powiedzenia "panu

    Położyłem uszy po sobie, ponieważ różnica w mandacie pomiędzy 110/70 i 90/70
    nie pokryłaby straconego czasu i zarobku na udowodnienie błędu pomiaru.
    Mojego świadka nie chciałem ciągać na ewentualne rozprawy, ponieważ byłoby
    to dla niego kłopotliwe.
    Nauczkę z tego mam taką, że nie mam już zamiaru przestrzegać żadnych
    przepisów. I tak jestem uznany zaocznie winnym za większe niż rzeczywiste
    wykroczenie. Ważne, żeby nie dać się złapać. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 60. Data: 2015-06-02 16:48:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-06-02 11:35, Trybun wrote:

    > Raczej trudno pomylić refleks z pstryknięciem fotki...

    masz na mysli trzask migawki, czy blysk flesza?

    --

    memento lorem ipsum