  • Data: 2010-11-10 18:35:48
    Temat: Re: Fotografowanie na koncercie
    Od: Krasnal <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 17:24:54 +0100, Jarek napisał(a):

    > Chciałbym zabrać ze sobą mój D90 +Nikkor 18-105 i zrobić jakieś fajne fotki.
    > Oczywiście, jak to na koncercie Jarre bywa, będzie dużo różnego rodzaju
    > efektów świetlnych i laserów, czyli stopień trudności robienia dobrych fotek
    > dosyć wysoki ;)

    Robię fotki na koncertach i nie ma jakichś uniwersalnych ustawień. Zależy
    ile jest światła, jak bardzo ruszają się muzycy, jakie ogniskowe i jasność
    szkła, jak daleko od sceny. Na pewno polecam tryb manual, raczej wysokie
    ISO i otwarta przysłona. Ten 18-105 chyba nie jest zbyt jasny, więc
    prawdopodobnie będziesz musiał użyć wysokich czułości. Ja często robię na
    640-800, ale zdarzały się koncerty, że nawet 1000-1600. Ustaw tryb M,
    otwórz przysłonę na maksa albo minimalnie przymknij od maksymalnie
    otwartej, daj czułość 800 i zrób jakieś zdjęcia. Jak będą za jasne to
    przymknij przysłonę, jak poruszone to skróć czas, jak będą za ciemne to daj
    czułość większą lub dłuższy czas. Migawkę dobieraj tak, żeby nie było
    poruszenia, jeśli możesz to opieraj się o coś podczas robienia zdjęć. Jeśli
    będziesz daleko, to ta ogniskowa 105mm może okazać się zbyt mała. Gdy
    światła nie będzie zbyt wiele to ten obiektyw może być jednak za ciemny.
    Statyw i tak moim zdaniem jest pomyłką na koncertach. Co z tego, że ktoś
    nie poruszy aparatem skoro będzie widać ruch muzyka. Moim zdaniem na każdym
    koncercie trzeba wypróbować konkretne ustawienia, spróbować kilka fotek jak
    wychodzą, dopasować aparat do otoczenia a później to już z górki ;). Zawsze
    możesz manewrować czasem lub czułością w zależności od sytuacji.

    --
    Krasnal...