    From: "see_you" <c...@e...trzy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografia w supermarketach
    Date: Tue, 7 Apr 2009 02:42:56 +0100

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Jak dla mnie oszolomem jest ktos kto w tak oczywistej sprawie powoluje
    > sie na wydumane artykuly z konstytucji i bedzie bronil rzekomej wolnosci
    > fotografowania, pomimo, ze orzecznictwo sadowe stanowi w podobnych
    > przypadkach inaczej, a nawet pomimo po prostu dobrego wychowania.

    Wolnosc nie jest rzekoma, jest faktem.
    Rzekome jest to orzecznictwo, ktore wspominasz.

    > Nie wchodzi sie z buciorami tam gdzie cie nie chca. O ile jeszcze mozna
    > bronic tezy, ze fotografowanie na dworcu czy innym miejscu oplacanym z
    > naszych podatkow powinno byc dozwolone, to supermarket jest czyjas
    > prywatna wlasnoscia. I samo to implikuje, ze jesli wlasciciel prosi cie
    > o nie robienie zdjec to nie robisz.

    No, nie bardzo, bo czym jest ulica z budynkami na niej
    i co zrobic kiedy wlasciciel jednego budynku zabrania focenia tej ulicy,
    bo tam stoi jego budynek?
    Ja mowie, ze poczekam chwile i zeby go zaslonil, a Ty?

    > Niestety w Polsce jest pelno ludzi o mentalnosci podobnej do [...]

    Niczym nas to od innych nie odroznia, inni tez maja swoja "mentalnosc".
    Zauwazysz to jak tylko zagranica przestaniesz byc turysta.

    > nie wystarczy, ze mam
    > przystrzyzony trawnik i ew. tabliczke teren prywatny, tylko musze
    > stawiac ploty, bo inaczej podobni tobie pieniacze beda mi lazic po mojej
    > wlasnosci, bo tak im wygoniej, a konstytucja gwarantuje im swobody.

    Mylisz sie, Twoj prywatny trawnik nie jest miejscem publicznym,
    chyba, ze sam mu nadasz takie przeznaczenie - jak wlasciciel terenu
    pod hipermarket nadal temu parkingowi. Fotografujac na takim parkingu
    nie ograniczasz zadnych jego praw, on zabraniajac Tobie
    - ogranicza Twoje prawa (j.w. w Konstytucji).
    --
    see_you