  • Data: 2009-04-06 14:21:37
    Temat: Re: Fotografia w supermarketach
    Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Kwi, 14:59, p...@g...com wrote:
    > Witam,
    >
    > Przesiadłem się właśnie z 350-tki na 50D. Chciałem zrobić pare
    > testowych fotek na parkingu przed krakowskim centrum handlowym M1.
    > Podjechał do mnie ochroniaż na rowerze i mówi, że tu nie wolno
    > fotografować bo jest zakaz.

    W tej konkretnej sytuacji ochroniarz miał rację, jeśli właściciel
    obiektu (market, parking) nie życzy sobie fotek to nie ma rady. Ale
    jeśli wyjdziesz poza teren jego własności, to możesz sobie ten market
    i parking fotografować ile wlezie, bylebyś tylko nie stał na jego
    terenie.

    Jest tak dokładnie z każdym obiektem prywatnym - "zza płota" możesz
    focić wszystko, no chyba, że właściciel terenu prywatnego uzna, że
    ograniczasz jego swobodę poprzez namolne robienie fotek. W takim
    wypadku to dokładnie ty możesz dostać zakaz fotografowania. Do każdego
    kolejnego namolnego fotografa "właściciel" musi uzyskać odrębny zakaz
    namolnego fotografowania. Oczywiście o tym czy fotografowanie jest
    namolne czy nie, decyduje sąd.

    > Wiem, że kiedyś była dyskusja, że takie zakazy są bezpodstawne itp.

    nie są

    > ale to było dawno i nie wiem jak się sprawa ma obecnie.

    ma się tak samo jak poprzednio

    > Gdzie mógłbym
    > znaleźć aktualne informajce prawne na temat gdzie i czego nie wolno
    > fotografować?

    Najlepiej pytać się właściciela obiektu lub samego fotografowanego
    obiektu.