    Date: Thu, 29 Jan 2015 09:10:39 +0100
    From: Luke <l...@l...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografia tylko dla fachowców?
    <54c9482c$0$2662$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-01-28 o 21:35, JD pisze:

    > Nie jest. Jest partyturą.

    A więc się wszystko zgadza. To co napisałem powyżej

    > Utwór - całość, zawierająca dany temat. Może być ujęta szczegółowo. Np.
    > widok na Plac Zamkowy zrobiony z danego (z dokładnością do metra)
    > miejsca, dokładnie wyznaczoną ogniskową. Ale również ogólnie. Na
    > przykład - ostra latarnia z nieostrą Kolumną Zygmunta w tle. Albo kadr
    > zawierający Kolumnę Zygmunta po lewej i Zamek Królewski po prawej -
    > miejsce wykonania zdjęcia, ogniskowa i kadr wedle uznania.

    jest analogią do muzycznej partytury na papierze.

    Dobra - koniec - bo robi się zupełnie nie na temat, a mnie się zapala
    lampka, że może na stare lata idę w stronę trolla ;-P

    Niemniej jednak dalej uparcie twierdzę, że wielokrotne własne
    wykonywanie zdjęcia prawie identycznego do znanych kadrów mistrzów
    fotografii oraz wyszukiwanie różnic dużo daje. Jest bowiem analogiczne
    do wielokrotnego wykonywania utworu na różne sposoby oraz porównywania
    swoich wykonań do innych wykonawców, którzy grali z tej samej partytury.

    Pozdrowienia

    L.