    From: "Michał Jankowski - fotografialodz . com" <d...@r...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografia slubna
    Date: Wed, 14 Oct 2009 09:21:13 +0200

    Użytkownik "Marek Szopińśki" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:hb28bc$j98$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Stawiam pierwsze kroki w fotografii slubnej. W związku z powyzszym mam
    > pare pytan dotyczacych fotografowania w samym kosciele (z plenerami i
    > ogólnie pojetymi i portretami radze sobie od paru lat, raczej z
    > powodzeniem).
    > Jak doswietlac sceny w kosciele? Czy jasny obiektyw + lampa z dyfuzorem
    > wystarcza? A moze jakies dodatkowe lampy na statywach? Gdzie je ustawic,
    > zeby nie przeszkadzały księdzu i młodej parze? Może odbite światło od
    > białej ściany wystarczy?
    > Na jakim ISO robić zdjęcia - 800 jeszcze nie szumi w moim aparacie, ale
> [...]
    dla mnie osobiscie body z iso 1600 by wystarczylo chociaz czasami uzywam
    wiecej
    na d70s uzywalem max 800 i tez sie dalo(wiadomo gorszy sprzet mniejsze
    mozliwosci), na poczatek obiektyw ze swiatlem 2.8 wystarczy (tamron sigma)

    lamp dodatkowych bym nie ustawial w kosciele :) , odbijaj swiatlo lampy od
    scian sufitu itd rob w rawach, potem skorygujesz kolory
    za pierwsze 2 -3 sluby nie bralbym kasy, po 1 dlatego ze jak spieprzysz to
    bedziesz mial problem potem jak zdjecia beda do d....
    po 2. nabierzesz wprawy co gdzie i kiedy sie dzieje :)
    ja na swoim pierwszym , kiedy bylem dodatkowym drugim fotografem , poszedlem
    tuz przed zakladaniem obraczek i przysiega na balkon :)))
    no i musialem biec na dol aby zdarzyc cos zlapac, cale szczescie sie udalo

    --
    Michal
    http://www.fotografia-warszawa.com/fotografia