  • Data: 2009-02-26 07:41:31
    Temat: Re: Fotografia IR w lustrzankach
    Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Adam Szewczak pisze:
    >
    > Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie aparatu, w którym nie ma
    > filtru blokującego podczerwień. Opcje są dwie: albo konstrukcja
    > fabryczna (najczęściej przeznaczona do astrofotografii) - wadą jest cena
    > znacznie wyższa niż normalnego aparatu. Druga opcja to wymiana
    > wbudowanego filtru. Wymienić filtr można na filtr IR, przepuszczający
    > podczerwień i blokujący resztę, albo na płytkę przepuszczającą wszystko
    > - w tym wypadku definiujemy zakres widma, w którym pracujemy, zakładając
> [...]

    Jakiej wielkości jest taki filtr na matrycy? Chodzi mi o grubość. Na
    http://www.lifepixel.com/ oferują takie filtry ale ich cena nie jest
    najniższa no i jeszcze dochodzi kwestia transportu. Czy można taki
    filtr wykonać przez przycięcie na wymiar filtru nakręcanego na
    obiektyw?(właśnie tu mnie martwi kwestia grubości) Ewentualnie czy
    ktoś jeszcze oferuje takie filtry na matryce poza wymienioną juz
    stroną?

    Krzysztof Trzcińskia