  • Data: 2009-02-26 10:51:17
    Temat: Re: Fotografia IR w lustrzankach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Feb 2009, Adam Szewczak wrote:

    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    [...]
    > Do S5Pro sie jakos powoli przymierzam.

    Dedykowanym do podczerwieni???
    Mie pomyl "normalnego" S5Pro z dedykowanym do robieniem zdjęć w podczerwieni.

    <flame>
    Jak chodzi o funkcjonalność i ergonomię (pomijając szybkość, głównie
    ze względu na działanie AF, skutki wynikłe z większej matrycy czyli
    sprawę czułości i GO oraz buforowanie zapisu na kartę), to współczesne
    lustrzanki niższej i średniej klasy ciągle sporo odstają od tego co
    mogły "wypasione hybrydy" (wśród których zdarzała się m.in. możliwość
    zdjęcia filtra *przez aparat*, co Ci Marcin pisze).
    I pisze Ci to byle użyszkodnik byle hybrydy, któremu nie udało się
    dojść jak poustawiać opisany "Pro" aparat Fuji S5 tak aby na jednym
    przycisku mieć AF-lock - i *TYLKO* AF-lock a na innym AE-lock
    -i TYLKO AE-lock, i do tego żeby oba działały dwustanowo, a nie
    żeby robić wygibasy i musieć TRZYMAĆ wciśnięty lock aby działał,
    bo to przecież jest bzdura! - rzeczona byle hybryda czyli KM A200
    pozwala ustawić sobie działanie AE w menu wedle gustu (AF faktycznie
    musi być tak jak chcę, jak ktoś chce inaczej to musi blokować
    spustem).
    Połączenie EF/AE w jeden przycisk to jest przecież epoka filmu łupanego :]
    <\flame>

    Ad rem.
    Jak myślisz o S5 do podczerwieni to myślisz o dwu aparatach: jednym
    "normalnym" S5 za 2500...3000 zł i drugim, *osobnym*, w którym do ceny
    dopisujesz zero ;) (no, może nieco przesadzam, chodzi o ideę :),
    oprócz tego "do podczerwieni" dokupujesz sobie drugi "zwykły" bo
    to już cenowo żadna różnica :P)

    > Mam nadzieje ze za jakis czas dalej
    > bedzie mozna nowe kupic ;P

    W sumie tego jestem sam ciekaw - skoro Fuji nowych modeli nie wypuszcza.
    A już się niektórzy nastawiali na FF SR... (przynajmniej dyskusje
    o tym czy "zakres dynamiki" jest lepszy na filmie czy na matrycy by się
    skończyły raz na zawsze :>)

    pzdr, Gotfryd