    From: "1634Racine" <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotka krajobrazowa - co byscie zmienili w niej?
    Date: Wed, 6 Aug 2014 13:28:18 +0200

    XX YY in news:ce005cc5-95b4-4dfd-ae08-8308802912cc@googlegrou
    ps.com
    > zaraz , zaraz , czy my mowimy o tym samym zdjciu?
    > Piszesz o jakis babach , straganie ,

    to byl tzw skrot myslowy, udajesz,ze nie wiesz :)
    (ale skrotow myslowych, to sorry z szacunkiem tak zwanym calym, wyjasniac mi
    sie nie chce)

    > gdzie sa te smieci ?
    > ja ich tez nie widze.

    ok; a na tym zdjeciu widzisz smieci? http://i.imgur.com/bbJSCnv.png (jedno
    ciecie i ich nie ma)
    to gdzie ciachamy?

    > W tym kadrze nalezy zrobic rewolucje =
    > naleze do ludzi , ktorym ciezko jest wcisnac ciemnote.
    > przechodzac z proporcji telewizorka np 16:9 na 3:2 fabuly filmu nie
    > zmienisz , tresci nie przybedzie od tego.

    jesli na foto z powyzszego linka WYTNIESZ jednym jedynym ciecie fragment
    kadru - otrzymasz zupelnie inna "wymowe" fotografii, ciekawsza [co nie
    znaczy, ze to bedzie zmiana rewolucyjna, fotka jest jaka jest, nie oszukujmy
    sie..., ale jedno ciecie wprost narzuca sie i twierdze, ze jest trafne...],
    ale jak zaczniesz rzezbic w g., to nie otrzymasz nic innego, chociaz zapewne
    mozesz jakosciowo to zdjecie poprawic. pewnie, ze tak. I ja w przypadku
    zdjecia z grupy zajalem sie tylko i wylacznie tym pierwszym mysleniem -->
    "wyjeciem" z niego [skoro bylo haslo kadrujmy] lepszego zdjecia,aczkolwiek
    doceniam poprawianie techniczne zrodlowego - np. korekcja kolorkow ladnie Ci
    wyszla.

    > jesli obetniesz prawa i lewa strone zawezasz obraz , jednoczesnie robi
    > on sie urwany z prawej strony i jeszcze bardziej z lewej , lodka zaraz
    > wypadnie.

    tak btw: a dlaczego lodka ma nie uciekac? Twoja? :)

    > kompozycja winna miec forme. obcinajac zaklocasz te forme

    jakby Malewicze mysleli,zeby nie zaklocac, to bysmy dzisiaj mieli (no co
    bysmy mieli?)

    > albo to widzisz albo nie.
    > dla dlugiego krajobrazu ,lini horyzontu siegajacej niemal 180 stopni (
    > te 180 stopni dla fisheyi podja sie dla przekatnej - ktos sie dziwil ze
    > nie ma 180 stopni) obciecie brzegow mialoby sens gdyby znajdowaly sie tam
    > jakies lelemnty nieprzystajace , burzace forme . takich nie ma.
    > otwarcie lewej strony jest wyraznym blednem.
    > przeciwnie podniesienie krawedzi brzuegu w gore ladnie domyka obraz z
    > lewej strony , ale to drobiazg.

    po przekadrowaniu obraz dla mnie jest SILNIEJSZY, aczkolwiek ja bym to
    zdjecie inaczej wykonal majac do dyspozycji TYLKO elementy widoczne,ale jest
    jakie jest, bo zrodlo jest jakie jest, tego sie nie czepiaj.
    moje przekadrowanie jest PROPONOWANYM drogowskazem dla JEDNEJ z propozycji
    myslenia, gdy sie w takiej scenografii znajdzie czlowiek, tylko tyle.

    > jaki 19 weik ?
    > zrobiles to wczoraj.

    to byl skrot myslowy (tez omijam tlumaczenie)

    > zdjecie na bardzo slabym poziomie technicznym zrobione przez uzytownika
    > aparatu fotograficznego , ot taki pstryk wprost z aparatu.

    i tym ciekawsze jest doszukanie sie w takim zdjeciu tego, czego nie widzisz
    na dzien dobry. sprobuj to zrobic w foto z powyzszego linka, specjalnie nic
    innego nie dostaniesz, ale jednak dostaniesz...
    Mowiac jasno: skadruj je tak, zeby bylo lepsze co do zawartosci kadru,a
    zapewniam, ze powie troche wiecej. Tylko tyle. Zero szumienia o jakosci
    technicznej, banalnosci, ze kazdy glupek takie fotki robi, itp itd. Popraw
    je,mozna chociaz odrobine. jedno ciecie. Na przyklad jedno. 5 sek roboty.