    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 27 Jul 2014 07:41:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 24. Juli 2014 21:47:21 UTC+2 schrieb Marek:
    > Witam,
    >

    > Będąc na spontanicznym spacerze zrobiłem niemniej spontaniczne zdjęcie.
    >
    > Ofiarą padł fotograficznie wyświechtany zachód słońca.
    >

    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7VHRzeXF
    mblFMWjQ/edit?usp=sharing

    1. to jest banalny i wyswiechtanytemat . jesli sie do takiego tematu podchodzi to
    moze to miec sens, jesli sie chce pokazac cos niebanalnie - chocby np kolor.

    2. Kolor fatalny , kolosalne zaniebieszczenie.
    nie pomoze tlumczenie ze tak chcialem.
    kolor nalezy wyczyscic.
    pomarancz wpada w fiolet, biale fale sa niebieskie. nie tyle, ze to jest nienaturalne
    ( gdyz byc nie musi ), ale kolory sa brzydkie , brudne.

    Mala probka z jpegu z tego zdjecia po zbalansowaniu i wyczyszczeniu koloru
    ( nie musze wspominac ze balans bieli na raw daje nieporownywalnie lepszy kolor)

    http://spherapan.vot.pl/aa1.jpg

    2.fatalnie obciety dol zdjecia - kamienie poprzecinane w polowie - nie wiadomo po co
    one sa - czy chodzi o pokazanie formy kamieni , czy tez znalazly sie tu przypadkowo,.
    nie mozna ciac takiej formy geometrycznej w polowie.

    3. gory tez za wiele , ale ostatecznie kazdy moze sobie sam przyciac.

    Na zdjeciu nic sie nie dzieje

    dosyc slabe techniczne , slabe plastycznie i brak tresci.

    jesli zauroczyles sie pieknem krajobrazu , to jako fotograf ten piekny krajobraz
    prztelozyles na dosyc brzydka fotografie.

    Albo sie to widzi , albo nie .

    nie da sie udowodnic , ze 1/3 jest ladniejsze od 1/2 - albo sie roznice widzi - albo
    nie.

    pare zachodow slonca
    ten dosyc slaby , nic sie nie dzieje , nudno , ale przynajmniej kolor , nastroj:

    http://spherapan.vot.pl/151/151.html

    biale winno byc bialym , szare szarym , a gdzie niebiesko - tam niebiesko.
    w przeciwnym wypadku mozna mowic tylko o zafarbie , jak ci sie przytrafilo.

    http://spherapan.vot.pl/193/193.html

    http://spherapan.vot.pl/156/156.html