    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotka krajobrazowa - co by cie zmienili w niej?
    Date: Wed, 06 Aug 2014 14:27:35 +0200

    W dniu 2014-08-06 10:14, gowit pisze:

    > A dla tych co jednak chcą zobaczyć moją wersję (fatalną)
    > podaję link już bez problemów.
    > http://www.fotografiamojapasja.pl/zp-core/full-image
    .php?a=eksperymenty&i=ddcc9333b666d93299c7c2325503cd
    cc.jpg&q=100

    Właśnie obejrzałem. Z tego co widzę, to zmieniłeś balans bieli na modłę
    kolegi XX YY: czyli robienie z nocy dnia. Moim zdaniem takie podejście
    dobrze się sprawdza np. przy eliminacji skutków oświetlenia sztucznymi
    kolorowymi lampami np. sodowymi - czyli zamiana ich z pomarańczowych na
    zielonkawe :-)

    Tak jak tu to otrzymałem:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7c0p0TDV
    scmgwVTQ/edit?usp=sharing

    Byłem w tym miejscu wczoraj, również wieczorem w celu zweryfikowania
    kolorystyki. Niebieska poświata od wieczornego nieba, i pewnie morza
    też, zabarwia krajobraz. Gdy ją sztucznie wyeliminowałeś to otrzymałeś
    zupełnie inny widok, daleki od rzeczywistości. Z jednej strony widać w
    scenie pełno niebieskawych źródeł światła a z drugiej, oświetlone nim
    przedmioty wyglądają jak uchwycone w południe z obniżonym ev.Na potrzeby
    fotografii technicznej czy packshotowej, gdzie trzeba oddać prawdziwe
    kolory przedmiotów, to takie działanie jest celowe. Tu moją intencją
    było pokazanie jak jest. Tak więc mnie osobiście taka korekta nie
    przekonuje, nie kupuję jej. Ale dziękuję za wypowiedź i sugestie, są one
    cenne dla mnie.

    Marek