-
Data: 2010-06-11 12:31:05
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia (Fri, 11 Jun 2010 11:10:09 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
>>> wyczuwa.
>>
>> Czuwa nad tym jakas elektronika?
>
> Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych
> opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.:
>
> http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes
.htm
Porownujac te dwa opisy:
#v+
MODELS WITH FOUR-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSIONS . ACTIVE ALL-WHEEL DRIVE:
An electronically controlled variable transfer clutch and limited-slip
rear differential distribute power to where traction is needed. Sensors
monitor parameters such as wheel slippage, throttle position, and braking
to help determine torque distribution and direct it to the wheels with
optimum traction.
MODELS WITH FIVE-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION . VARIABLE TORQUE
DISTRIBUTION ALL-WHEEL DRIVE: As with Active All-Wheel Drive, an
electronically controlled variable transfer clutch distributes power, but
through a planetary-type center differential and a viscous-type
limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured
at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55 split front to rear.
Sensors monitor the same parameters as for Active All-Wheel Drive.
#v-
Wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest ASB 5 biegowa. Czyli w przypadku
Legacy/Outback roczniki 2003-2009.
> Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np.
> mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza
> tegoroczna.
>
>> Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
>> normalnej eksploatacji roznicy?
>
> W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół
> zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim
> napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-)
Nie neguje sensownosci napedu AWD, po prostu jestem ciekaw czy nie strace
jego zalet w przypadku polaczenia go z ASB, zwlaszcza ta 4 biegowa.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.10 20:19 Robert Rędziak
- 11.06.10 20:22 Robert Rędziak
- 11.06.10 20:23 Robert Rędziak
- 11.06.10 20:31 Robert Rędziak
- 11.06.10 23:12 Tomasz Finke
- 11.06.10 23:43 Robert Rędziak
- 12.06.10 11:36 jacek2v
- 12.06.10 14:39 Tomasz Finke
- 12.06.10 15:12 Robert Rędziak
- 15.06.10 19:23 Krzysiek Kielczewski
- 15.06.10 22:14 Tomasz Finke
- 16.06.10 00:39 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=