eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyForum o subaru › Re: Forum o subaru
  • Data: 2010-06-11 12:31:05
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia (Fri, 11 Jun 2010 11:10:09 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
    >>> wyczuwa.
    >>
    >> Czuwa nad tym jakas elektronika?
    >
    > Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych
    > opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.:
    >
    > http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes
    .htm

    Porownujac te dwa opisy:

    #v+
    MODELS WITH FOUR-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSIONS . ACTIVE ALL-WHEEL DRIVE:
    An electronically controlled variable transfer clutch and limited-slip
    rear differential distribute power to where traction is needed. Sensors
    monitor parameters such as wheel slippage, throttle position, and braking
    to help determine torque distribution and direct it to the wheels with
    optimum traction.

    MODELS WITH FIVE-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION . VARIABLE TORQUE
    DISTRIBUTION ALL-WHEEL DRIVE: As with Active All-Wheel Drive, an
    electronically controlled variable transfer clutch distributes power, but
    through a planetary-type center differential and a viscous-type
    limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured
    at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55 split front to rear.
    Sensors monitor the same parameters as for Active All-Wheel Drive.
    #v-

    Wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest ASB 5 biegowa. Czyli w przypadku
    Legacy/Outback roczniki 2003-2009.


    > Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np.
    > mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza
    > tegoroczna.
    >
    >> Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
    >> normalnej eksploatacji roznicy?
    >
    > W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół
    > zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim
    > napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-)

    Nie neguje sensownosci napedu AWD, po prostu jestem ciekaw czy nie strace
    jego zalet w przypadku polaczenia go z ASB, zwlaszcza ta 4 biegowa.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: