  • 1. Data: 2009-07-13 15:39:18
    Temat: Formatowanie baterii.
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Ostatnio kupiłem nową baterie do telefonu i przeczytałem na niej że w celu
    optymalnej pojemności pierwsze 3 cykle ładowania powinny trwać 8 - 12
    godzin. Co jeśli bateria naładowała mi sie w ciągu ok. 2 godzin, czy czekać
    pozostałe 6 godzin tak jak jest napisane na pudełku czy już mozna korzystać
    dalej z telefonu ?
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2009-07-13 16:45:46
    Temat: Re: Formatowanie baterii.
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godzin. Co jeśli bateria naładowała mi sie w ciągu ok. 2 godzin, czy
    > czekać pozostałe 6 godzin tak jak jest napisane na pudełku czy już mozna

    tak czekać jeszcze te 6 godzin a najlepiej 10

    co więcej - takie pełne rozładowanie i ładowanie powtórzyć co kilka
    miesiecy - telefon a właściwie bateria odwdzięczy się długim działaniem

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 3. Data: 2009-07-13 17:39:00
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Darek napisał:
    > Ostatnio kupiłem nową baterie

    A mógłbyś wyjaśnić, co twoje pytanie ma wspólnego z tematem, czyli
    formatowaniem baterii?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 4. Data: 2009-07-13 18:02:22
    Od: arek <A...@g...com>

    On 13 Lip, 17:39, "Darek" <a...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Ostatnio kupiłem nową baterie do telefonu i przeczytałem na niej że w celu
    > optymalnej pojemności pierwsze 3 cykle ładowania powinny trwać 8 - 12
    > godzin. Co jeśli bateria naładowała mi sie w ciągu ok. 2 godzin,

    To, ze telefon napisal, ze sie naladowala, to znaczy, ze telefon
    napisal.

    Formatuje sie rzeczy, ktore moga miec jakis format. Baterii sie
    nie formatuje. Kropka.

    Historia o rozladowywaniu do zera i ladowaniu tydzien do pelna
    powstala za czasow baterii niklowych, czyli sto lat temu.

    Pare rzeczy sie jednak zmienilo od tamtej pory.

    "Formatowanie baterii" to nie tylko potworek jezykowy,
    ale tez zywy dowod na ciagoty ludzi do przesadow.

  • 5. Data: 2009-07-13 18:26:08
    Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl>

    Darek pisze:
> [...]
    > 12 godzin. Co jeśli bateria naładowała mi sie w ciągu ok. 2 godzin, czy
    > czekać pozostałe 6 godzin tak jak jest napisane na pudełku czy już mozna

    c:\q

  • 6. Data: 2009-07-13 19:56:36
    Od: peter <p...@p...com>

    arek pisze:

> [...]
    >
    > "Formatowanie baterii" to nie tylko potworek jezykowy,
    > ale tez zywy dowod na ciagoty ludzi do przesadow.

    producentow tez, przynajmniej robiacych zamienniki
    np extreme, na podelku jest zapis:
    the battery will obtain optimum performecne after two
    or three charge and discharge cycles.
    czy cos takiego o ile pamietam.

  • 7. Data: 2009-07-13 23:33:13
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bebe" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > co więcej - takie pełne rozładowanie i ładowanie powtórzyć co kilka
    > miesiecy - telefon a właściwie bateria odwdzięczy się długim
    działaniem

    A gdzie Ty dzis kupisz baterie NiMh ?
    Bo dla LiPo czy LiJon to chyba zadna roznica i zadne formatowanie nic
    nie daje, chyba ze pelne rozladowanie ktore moze nowoczesna baterie po
    prostu zabic :)
    Czyli dajesz przestarzale a czesto i zabojcze rady...

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2009-07-14 06:16:27
    Od: Tomek <m...@n...pl>

    cpt. Nemo pisze:
> [...]
    > prostu zabic :)
    > Czyli dajesz przestarzale a czesto i zabojcze rady...

    chłopie , formatuje się dyski, baterię najwyżej sie formuje
    az`

  • 9. Data: 2009-07-14 09:49:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > co więcej - takie pełne rozładowanie i ładowanie powtórzyć co
    > kilka miesiecy - telefon a właściwie bateria odwdzięczy się

    A masz cos na poparcie ?

    I jakich baterii to dotyczy - NiMH ?

    J.

  • 10. Data: 2009-07-14 11:16:14