eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyForester - na co uwazac?Re: Forester - na co uwazac?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!rt.uk.eu.org!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Tmek <T...@d...ek>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Forester - na co uwazac?
    Date: Thu, 12 Dec 2013 06:35:01 +0000 (UTC)
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 52
    Message-ID: <l8blek$lgu$1@speranza.aioe.org>
    References: <av87ic8aimnq$.16honrcjmdplr.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: d1OwgC+f6rQ5KAaO/zcb3g.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Pan/0.140 (Chocolate Salty Balls; Unknown)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    X-Antivirus: avast! (VPS 130829-1, 2013-08-29), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2514746
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zastanawiam sie nad zakupem starszego Forestera do roli auta na krotkie
    > trasy (50 km) i z mysla o zimach na wsi ;)
    >
    > Na co poza korozja zwracac szczegolnie uwage w egzemplarzach z 2000 r i
    > okolic? Napedy, skrzynie, zawieszenia?
    >
    > Wszystkie auta z tego rocznika, jakie widzialem, mialy 2-litrowa benzyne
    > z gazem, wiec w razie czego pewnie na taka wersje padnie.

    Jak nie byl walony to raczej nie powinien rdzewiec.
    Zobacz czy masz nalepki na pasie przy chlodnicy, ja nie ma to cos bylo tam
    robione.

    W turbo z tylu sa amory sls. Jak padna tyl siada. Od osi kola do krawedzi
    blotnika powinno byc chyba z 42cm, tyle zeby wsadzic piesc. W nie turbo sa
    zwykle. Padniete amory na osi to od 600 do 1000 w opcji wymiany na zwykle w
    turbo. Przod tez ok 600.
    Tarcze klocki zobacz sobie ile to kosztuje.

    Gumy sworznie, laczniki strabilizatora. Wiele tego nie ma ale jak wybite
    trzeba zmienic.

    Lozyska kol, wymieniasz tylko lozyska, ok 250 za kolo.

    W napedach mozesz miec zwalone przeguby - strzelaja przy skreconych
    kolach, popsuta wiskoze - walenie i skakanie po rozgrzaniu przy wolnej
    jezdzie na skreconych kolach. Koszt 800 regeneracja, 2000 nowka.

    Skonczone sprzeglo, tu wychodzi powyzej 1000 za komplet tarcza doocisk
    lozysko. Objawy, kiepsko rusza, szarpie i nie idzie plynnie tego zrobic.

    Po jezdzie z gazem czestotliwosc regulacji zaworow zalecana gdzies 60k, w
    stosunku do 100 na beznzynie. W wolnossaku zabieg w miare prosty na
    srubki, w turbo plytki i musisz wyjac silnik z braku miejsca. Z tysiak
    conajmniej.

    Rozrzad ok 800. Co 100k.

    Jak bedzie w silnku cos wiecej zwalone lepiej szukac sztuki na podmiane.

    Do tego dodaj koszty robocizny, bo to powyzej oprocz zaworow to same
    czesci.

    Inna sprawa na jaka sztuke trafisz. Jesli ktos to kupil i sprzedaje z
    braku kasy na utrzymanie to jest szansa ze dostaniesz w spadku bonus w
    postaci kumulacji tego co jest zuzyte i nastal czas na wymiane.

    Jako takie auto zywotne i porzadnie zrobone, ale przez to, ze duzo wytrzyma
    to przy tym roczniku moze juz nastac czas kiedy te czesci najnormalniej
    sie zuzyly. Jesli nikt wczesniej tego nie robil to moze trafic na ciebie.

    Tmek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: