    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Date: Tue, 6 Dec 2011 22:00:44 +0100
    <4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkje3$96u$1@mx1.internetia.pl>
    <1syvo482z4gtl$.1u9qrfkc8uyku.dlg@40tude.net>
    <jbkm4h$ohg$1@mx1.internetia.pl>
    <k8ekhchidhif$.xrwuy9g5p44b.dlg@40tude.net>
    <jbkp1l$8ld$1@mx1.internetia.pl> <jbktkj$8tu$1@mx1.internetia.pl>
    <jbku6u$cc3$1@mx1.internetia.pl> <jbl03r$nen$1@mx1.internetia.pl>
    <jbl1u6$5q3$1@mx1.internetia.pl> <jbl2o0$cke$1@mx1.internetia.pl>
    <jblbqm$nkk$1@news2.ipartners.pl> <jblc1m$js8$5@node2.news.atman.pl>
    <jbldhq$oiq$1@mx1.internetia.pl> <jblfvb$63s$1@mx1.internetia.pl>
    <jblmbd$ec8$1@mx1.internetia.pl> <jblp1u$ugg$1@mx1.internetia.pl>

    > Nie mechanizm, a jego sterowanie.
    Ja piszę o tradycyjnym rozrządzie.
    Sterowanie paskiem jest nietrwałe?

    > zwyczajnie uszkodzenie "cewki" sterującej otwieraniem zaworu.

    Porównujesz uszkodzenie cewki, która nie ma ruchomych elementów
    z paskiem gumowym?
    Otóż informuję kolegę, że uszkodzenie cewki to prawdopodobieństwo 1%,
    a paska 90%

    > Cóż, pisząc "ogromne" musiałbyś wskazać układ/system do którego to
    > porównujesz (z danymi na które się powołujesz).
    1) Mam uszkodzony silnik PSA 2.1 TD/LUCAS EPIC, bo poszedł rozrząd -
    rozerwało gniazda popychaczy głowicy, dźwigienki zaworów itp.
    2) Kupiłem inny silnik, który sprzedawca sprzedał jako sprawny.
    Okazało się, że przeskoczył pasek o 1 ząbek od rozrządu-> przegrzany
    silnik - głowica pęknięta
    3) Kupiłem inny silnik, też "sprawny". Sprawdzam rozrząd - przestawiony o 4
    ząbki,
    połamane dźwigienki.
    4) Silnik V6 3,2 FSI: przestawiony rozrząd na łańcuchu
    5) Silnik V6 3,2 FSI nr 2 : rozerwany łańcuch, koło korektora przesunięcia
    faz rozrządu
    6) Silnik V6 3,2 FSI nr 3 w częściach: tłok obrócony po kolizji, głowica od
    wałka pęknięta
    7) Silnik V6 3,2 FSI nr 4 w częściach: korbowód zrobił dziurę w bloku,
    rozrząd rozwalony

    Koszty:
    1-3 nie liczę, bo to "drobne" sumy 4 cyfrowe tylko.
    4-7 koszty większe niż mój i Twój samochód, jak sądze razem wzięte.
    Jeśli to nie są dla Ciebie koszty ogromne, to darujmy sobie dyskusje - nie
    dorastam
    Ci do pięt.

    Chyba nie ma tu nikogo, kto powie, że lubi kupować pasek i kółka za xxx zł i
    sobie go wymieniać,
    bo tak trzeba.

    A już z pewnością nie ma tu takiego, kto nie wymieni, a stanie mu się Bum za
    XXXX zł.

    Więc sam sobie odpowiedz, czy nie płacimy ogromnych kosztów za durne
    rozwiązania, których bronisz.

    --
    -- .
    pozdrawiam