-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
.wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!lublin.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy.o
net.pl
From: a...@o...pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
Date: Tue, 02 Feb 2010 19:05:25 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 71
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <hk9n44$mek$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1265133925 6350 213.180.130.17 (2 Feb 2010 18:05:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Feb 2010 18:05:25 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 83.21.205.59, 10.174.28.62
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
Firefox/3.5.7 (.NET CLR 3.5.30729)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2252002
[ ukryj nagłówki ]> W dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze:
> > Szanowni Państwo
> >
> > Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6
benz.
> > Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek.
> Jeździłem MK1 również z 2004 roku i właśnie w okolicy 105k km poleciał
> katalizator.
> Zamienniki leciały potem co 10k km.
> > Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy
> > model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
> > 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )
> Obecnie jeżdżę 1.6 z kwietnia 2008 (wymiana floty w firmie). Pierwsze
> wrażenie było niesamowite, pulpit jak w śmigłowcu:), znacznie więcej
> miejsca, niebo lepsza widoczność do tyłu, większe lusterka. Potem
> przyszło trochę krytycyzmu.
>
> > Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie
> > użytkowników tego modelu. Jak ma się ten model w stosunku do starszych wersji ?
> > Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie
> > dobrze jak w wersji poprzedniej ?
> Zapomnij o 1.6 w nowej budzie. To co zgrabnie rozpędzało MK1 w MK2 jest
> straaaasznie mulaste. Do tego trzeba się przyzwyczaić do długich biegów,
> bo zmieniając jak w MK1 będziesz regularnie zostawać na światłach.
Kolega pisał wyżej o silniku 1.6 bodajże w wersji 115 konnej. Może ten sprawuje
się znaczniej lepiej niż standardowy 1,6 100 KM i nie będzie takiego dramatu ?
> >
> > Czy warto zainwestować w to auto ?
> > Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami
> > dłuższymi na trasę w ciągu roku. Sprowadzone będzie miało do 50 tys przejechane.
> > Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to
> > może być trafiony wybór.
> Jako samochód na dłuższe trasy spisuje się całkiem nieźle, żeby nie
> powiedzieć super. O wiele wygodniej niż poprzednik. Ma więcej miejsca
> niż MK1, lepsze wyposażenie (ESP w standardzie).
Narzekam troszkę w obecnej wersji na siedzenia. O ile trzymanie boczne jest na
poziomie przyzwoitym, to twardość siedzeń jest na dłuższą metę nie do
zniesienia. Może to również poprawili w nowszej odsłonie ?
Niestety np. mój model
> nie ma kontrolki płynu do spryskiwaczy (mała rzecz, a wkurza) mimo
> posiadania pełnego komputera. Z usterek to samoistnie pękające tylne
> lampy (serwis powiedział że wada fabryczna). Co jakiś czas szaleje
> elektronika (głupieje zegarek i kalendarz). Na plus dla MK2 - brak tej
> upiornej gumy pod przednim zderzakiem, którą mi się w zimie udawało
> regularnie urywać. Kolejny plus nowej wersji to to że w końcu
> przypomniano sobie że tylne zagłówki można schować w siedzenia (jak np.
> w Scorpio sprzed 20 lat) co znacznie poprawia widoczność.
> Komputer w nowym mniej kłamie (nie ma efektu 100m=1km po wjechaniu z
> trasy do miasta przy szacowaniu dystansu do tankowania). Fajna, trochę
> oldschoolowa konsola, stylizowane chociaż lekko tandetne w wykonaniu
> zegary. Na stałe widać temperaturę zew (nie trzeba przełączać komputera).
> Jeśli masz bagażnik dachowy (bazę) do MK1 - sprzedaj. Chłopaki od Forda
> postarali się żebyś musiał kupić nowe do MK2.
> Jeśli chodzi o właściwości manewrowe to po staremu czyli marnie. Lekko
> wyżej się siedzi, więc jedzie się przyjemniej. To chyba tyle. Czy warto?
> Niby warto... ale ciężko mi osobiście jednoznacznie się wypowiedzieć.
> --
> pozdrawiam
> MZ
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.10 21:05 kurdybanek
- 02.02.10 20:58 Budzik
- 02.02.10 21:39 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.02.10 23:50 limken
- 03.02.10 00:57 The_EaGle
- 04.02.10 19:44 MZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą