  • 31. Data: 2010-06-02 09:39:51
    Temat: Re: Fon z Androidem
    Od: ALEX <k...@s...us>

    W dniu 1-06-10 20:57, Andrzej Libiszewski pisze:

    > No i super, masz akurat czym się podniecać. He-Man, władca Symbiana...
    > eee... wszechświata.

    Mamy widać zupełnie odmienne podejście do życia. W moim matrixie to
    urządzenie jest dla mnie. A nie odwrotnie.

    > <sarkazm>
    > No to... jak wyżej. Akurat dobry powód, żeby się popodniecać jaki to macho
    > jesteś. Masz władzę nad telefonem. Cóż, dobre i to, czyż nie?
    > </sarkazm>

    > Jak rzekła młodziutka Cerro do króla Vridanka na ich pierwszej schadzce:
    > ,,Niebrzydka rzecz, ale czy ma jakieś zastosowanie praktyczne?"

    > Gdzie tu widzisz aplauz, i skoro o tym mowa, analogię?

    W AppStore AndroidMarket i OviMarket. I jeszcze teksty iJohnka jaki to
    cudowny i wspaniały jest iPhone. Drugi PRL, kjm.

    Generalnie na
    > linuksach (a ostatnio również na windows) pracuje się na uprawnieniach
    > niższych niż root, ze względów bezpieczeństwa. I tak jak w razie czego mogę
    > się przelogować na superusera w dużym sprzęcie, tak mogę uzyskać roota na
    > telefonie.

    W 7 nie uruchomisz 90% programów bez uprawnień administratora.

    --
    ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

  • 32. Data: 2010-06-02 09:47:23
    Od: ALEX <k...@s...us>

    W dniu 1-06-10 20:58, Andrzej Libiszewski pisze:

    > I niby Symbian ma takim systemem być?

    Jest.

    > Na ubuntu świat się nie kończy.

    Dopóki kernel jest do dupy to co za różnica jakiego GUI użyjesz?

    --
    ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

  • 33. Data: 2010-06-02 09:55:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 11:47:23 +0200, ALEX napisał(a):

    > Dopóki kernel jest do dupy to co za różnica jakiego GUI użyjesz?

    Taka, że możesz nie mieć żadnego dostępu do tego kernela, oprogramowanie
    również nie. Tak jak jest w Androidzie i Bada, albo ten dostęp może być
    silnie i sztucznie ograniczony jak w iPhone.
    A wszystkie te systemy mają bardzo dobry linuxowy kernel (no dobra, FreeBSD
    w iPoo)

    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 34. Data: 2010-06-02 10:15:56
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Taka, że możesz nie mieć żadnego dostępu do tego kernela, oprogramowanie
    > również nie. Tak jak jest w Androidzie i Bada, albo ten dostęp może być
    > silnie i sztucznie ograniczony jak w iPhone.

    Właściwie to trudno to inaczej zrobić, działając na rynku mierzonym w
    milionach sztuk sprzętu i dziesiątki tysięcy programów. Nie da się
    inaczej przyjąć odpowiedzialności za jakie-takie działanie.

    ścieżkę Windows, gdzie głównym problemem jest to, że user "od zawsze"
    miał roota, już ćwiczyliśmy. Zwróć uwagę, główne "upierdliwości" np
    Visty (nie powiem XP, bo XP jest defaultowo otwarte), to próba
    wprowadzenia boczkiem-boczkiem ograniczeń, gdzie miliard ludzi od 15 lat
    nie miał żadnych ograniczeń. Nie w technice problem, lecz w ludziach i
    ich nawykach.

  • 35. Data: 2010-06-02 10:24:01
    Od: ALEX <k...@s...us>

    W dniu 2-06-10 11:55, Waldek Godel pisze:

    > Taka, że możesz nie mieć żadnego dostępu do tego kernela, oprogramowanie
    > również nie. Tak jak jest w Androidzie i Bada, albo ten dostęp może być
    > silnie i sztucznie ograniczony jak w iPhone.

    Czyli oba OSy są guzik warte?

    --
    ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

  • 36. Data: 2010-06-02 10:37:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 12:24:01 +0200, ALEX napisał(a):

    > Czyli oba OSy są guzik warte?

    Bada jest guzik warta z definicji - flash to ZŁO.
    A całe UI oraz oprogramowanie Bada jest we flashu.

    Co do Androida - jak na gównianość założeń (całe oprogramowanie w Javie) to
    chodzi zaskakująco nieźle, choć mocno cierpi na tym żywotność aku.

  • 37. Data: 2010-06-02 10:40:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 11:39:51 +0200, ALEX napisał(a):

    > Mamy widać zupełnie odmienne podejście do życia. W moim matrixie to
    > urządzenie jest dla mnie. A nie odwrotnie.

    No ale to jest zupełnie niezależne jedno od drugiego. Na Linuksie
    pracowałbyś na koncie root a na Windows na koncie System? Czy jednak
    myślisz czasem logicznie?

    > W AppStore AndroidMarket i OviMarket. I jeszcze teksty iJohnka jaki to
    > cudowny i wspaniały jest iPhone. Drugi PRL, kjm.

    Choroby psychiczne expierda mnie niespecjalnie interesują.

    > Generalnie na
    >
    > W 7 nie uruchomisz 90% programów bez uprawnień administratora.

    Dobrze, że programy których używam o tym nie wiedzą. Bo aktualnie jedyny
    program który wymaga podniesienia uprawnień jak się uruchamia to
    Battlefield 2, cała reszta działa normalnie na obniżonych uprawnieniach.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 38. Data: 2010-06-02 10:42:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    > Dopóki kernel jest do dupy to co za różnica jakiego GUI użyjesz?

    A kiedy zrobił się z ciebie ekspert od linuksowego kernela?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 39. Data: 2010-06-02 10:43:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    > Czyli oba OSy są guzik warte?

    Rozum u waści zaczyna szwankować niczym u ekspierda.

  • 40. Data: 2010-06-02 10:44:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 12:15:56 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > Właściwie to trudno to inaczej zrobić, działając na rynku mierzonym w
    > milionach sztuk sprzętu i dziesiątki tysięcy programów. Nie da się
    > inaczej przyjąć odpowiedzialności za jakie-takie działanie.

    A ktokolwiek przyjmuje odpowiedzialność? Serio? Wykastrowanie z wszystkiego
    co się da nie kojarzy mi się jakoś z odpowiedzialnością..

> [...]
    > wprowadzenia boczkiem-boczkiem ograniczeń, gdzie miliard ludzi od 15 lat
    > nie miał żadnych ograniczeń. Nie w technice problem, lecz w ludziach i

    No dobrze, ale pomimo tego, jakoś stabilność i bezpieczeństwo Windows
    Mobile nie miały jakoś specjalnych zagrożeń, więc jednak się da, prawda?
    Okupienie tego brakiem możliwości uaktualnien on-line nie wydaje mi się
    jakoś wysoką ceną, w pewnych sytuacjach to nawet zaleta.
    Z drugiej strony na iPoo po jaibreaku są juz wirusy, więc też to świadczy,
    że kompletny zamordyzm Dżobsa nie jest idealną drogą

    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
    "Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski