  • 31. Data: 2012-12-24 09:42:42
    Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2012 16:12:36 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Kręcił z 30 sekund bez skutku, po czym mam wrażenie, że zaczął się kręcić szybciej
    i wtedy załapał.

    Może klemy słabo trzymają? Tak wygląda jakby się zaspawywały po
    paru-parunastu sek obciążenia prądem. Albo jakaś analogiczna wada połączeń
    wewnątrz aku. Może gdzieś po drodze z aku do rozrusznika jakieś złącze
    słabo skręcone albo styki przekaźnika upalone? Bez diagnostyki ani rusz,
    nie zgadnie się.
    --
    Jacek

  • 32. Data: 2012-12-24 09:44:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-12-23 22:11, PiteR pisze:

    > 9v to też nieźle po kilkunastu sekundach kręcenia

    pod obciążeniem rozrusznikiem, ale ja raczej stawiam, że nie chodzi o obciążenie...

  • 33. Data: 2012-12-24 10:01:33
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 09:42:42 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
> [...]
    > wewnątrz aku. Może gdzieś po drodze z aku do rozrusznika jakieś złącze
    > słabo skręcone albo styki przekaźnika upalone? Bez diagnostyki ani rusz,
    Dla pewności przeczyściłem papierem ściernym elektrody w aku.
    Posprawdzam przy najbliższej okazji klemy (z grubsza wyglądają jak funkiel nówki) i
    zobaczę czy wszystkie kable wszędzie dobrze trzymają.

  • 34. Data: 2012-12-24 10:40:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2012 14:05:44 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):
    > Tylko kurde, co by mogło się w nocy włączyć i żreć 15A :/

    Jak aku nie pierwszej swiezosci to mu moglo zostac np 40Ah.
    I wystarczy 5A.

    > Wychodzi na to, że trzeba mu pojemność przemierzyć, bo inaczej to będzie wróżba.

    Nie krecilby 30s.
    Jesli kreci niemrawo - czas na rozrusznik.

    J.

  • 35. Data: 2012-12-24 11:26:53
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 24 Gru, 03:04, k...@g...com wrote:
    > Hej, przed chwilą jechałem do pracy.
    > 1* na dworze, nie ładowałem aku, odpalił bez zająknięcia.
    > Przekręciłem kluczyk na sekunde i pojechałem...
    > Już nie mam pomysłu co to może być.

    Mój diesel też przy ujemnych temperaturach nie zapalał od razu, tylko
    trzeba było kręcić i kręcić.. Natomiast przy temp. ok zera wszystko
    było OK. Problemem były nieszczelności w układzie paliwowym, na tyle
    niewielkie, że ujawniały się dopiero przy większych mrozach.

  • 36. Data: 2012-12-24 13:23:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 10:40:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Jak aku nie pierwszej swiezosci to mu moglo zostac np 40Ah.
    > I wystarczy 5A.
    > Nie krecilby 30s.
    > Jesli kreci niemrawo - czas na rozrusznik.
    Ma 2 albo 3 miesiące, regularnie eksploatowany, więc to raczej odpada.

  • 37. Data: 2012-12-24 13:24:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 11:26:53 UTC+1 użytkownik Gom napisał:
> [...]
    > było OK. Problemem były nieszczelności w układzie paliwowym, na tyle
    > niewielkie, że ujawniały się dopiero przy większych mrozach.

    Kurcze, tylko ciekawe gdzie taka nieszczelność może się pojawić :/
    Szukanie tego może być problematyczne.

  • 38. Data: 2012-12-24 21:12:50
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.12.2012 21:36, k...@g...com pisze:
    > Witam wszystkich.
    >
    > Od kilku dni borykam się z problemem w mojej foczce.
    > Otóż po kilku godzinach na postoju akumulator jest pusty - coś żre prąd.
    > Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w normie.
    > Nie mam pomysłu co to może być.
    >
    > Ma ktoś jakieś sugestie?
    >
    > Pzdr.
    sprawdź:
    czystość końcówek alumulatora i klem
    rano, miernik na akumulator i załącz światła mijania i równocześnie
    drogowe, ogrzewanie nawiew, tak na 30 sekund. patrz czy napięcie spadnie
    poniżej 11.8V jak tak - akumulator raczej do wymiany. jak nie, = raczej
    zdrowy
    tu masz link do zapisu z naprawy rozrusznika którą sam wykonałem
    http://infobot.pl/r/2984
    JEśli Twój rozrusznik ma również 2 pary szczotek, to takie zasłabnięcia
    wskazują na uszkodzenie jednej z par. czyli w wiekszości przypaków
    rozrusznik działa pirazy oko na 50% możliwości.
    Taka naprawa jak w podanym linku, nie kosztuje więcej niż 100zł. mnie
    kosztowała tylko tyle co szczotki. rozrusznik to chyba najłatwiejsza
    naprawa w samochodzie...

    ToMasz

  • 39. Data: 2012-12-25 12:06:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    k...@g...com wrote:

    > Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w normie.

    Przez ile czasu mierzyles?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 40. Data: 2012-12-25 18:16:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2012 22:28:25 +0100, J.F. napisał(a):
    > 10V po kreceniu na zimnym aku ... w granicach normy.

    Zmierzylem u siebie.
    12.5V po postoju, 11.5V jak swiece grzeja, 9V na moment sie pojawilo przy
    kreceniu.

    J.