  • 21. Data: 2012-12-23 22:45:38
    Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 22:39:38 UTC+1 użytkownik Iksiński napisał:
    > Jedź do elektryka. Jeżeli oceni, że akumulator jest ok., to obstawiam
    > rozrusznik do regeneracji.
    Rozrusznik na allegro można kupić na gwarancji za 2-3 stówy, więc nie tak tragicznie,
    gdyby się okazało, że to on...
    Odepnę jeszcze dziś na noc radio dla pewności i zobaczę rano co się będzie działo i
    dam znać w tym wątku :)

  • 22. Data: 2012-12-23 22:46:49
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 22:29:02 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > aha jescze mi się obiło o uszy czy tak się czasem nie objawiają
    > problemy z immobilajzerem, tą jego częścią która jest na pompie
    > wtryskowej.
    Mam nadzieję, że to nic z tych rzeczy, bo w focusie wszystko co związane z układem
    paliwowym zawsze jakoś drogo wychodzi :/

  • 23. Data: 2012-12-23 22:49:45
    Od: Wmak <n...@u...narkive.com>

    >Otóż po kilku godzinach na postoju akumulator jest pusty - coś żre prąd.

    Musiałoby uciekać z 15A by rozładować 74Ah, ładowany w aucie z 14.5V
    Albo mu zostało kilka Ah albo, jak ktoś pisał - starter lub styki przy grubych
    kablach.
    --
    Wmak

  • 24. Data: 2012-12-23 23:05:44
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 22:49:45 UTC+1 użytkownik Wmak napisał:
    > Musiałoby uciekać z 15A by rozładować 74Ah, ładowany w aucie z 14.5V
    > Albo mu zostało kilka Ah albo, jak ktoś pisał - starter lub styki przy grubych
    kablach.
    Tylko kurde, co by mogło się w nocy włączyć i żreć 15A :/
    Miernik pokazuje 20mA po zamknięciu auta z aktywnym alarmem.
    Wychodzi na to, że trzeba mu pojemność przemierzyć, bo inaczej to będzie wróżba.

  • 25. Data: 2012-12-23 23:25:59
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-12-23 22:30, k...@g...com pisze:
    > Mam 30 kilometrów do pracy, będzie lekka kicha jak oddam do reklamacji, bo czym
    wtedy dojeżdzać :/

    Rowerem. Był niedawno wątek, rowerzyści dowiedli, że to zawsze lepsze,
    niż samochód ;)

    To, że ci aku trzyma napięcie, nie świadczy jeszcze o jego zdrowiu. Może
    być tak gówniany, że pod obciążeniem rozrusznikiem napięcie leci na ryj,
    i rozrusznik po prostu kręci się za wolno, żeby wystarczająco szybko
    sprężyć mieszankę i odpalić.
    Jeśli do tego nie działają ci za dwie świece :P - do dupa zimna - nomen
    omen.

    Również rozrusznik może być w tak kiepskim stanie, że bierze
    niewspółmiernie duży prąd, kręcąc przy tym nędznie.

    Podjedź do polecanego w swojej okolicy sprzedawcy akumulatorów - mili
    ludzie za free przetestują testerem pod obciążeniem twój akumulator
    (oczywiście informując cię, że musisz go wymienić :) ).
    Poproś o podanie konkretnych wartości: zakładając, że masz dizla z 1,5?
    2 kW rozrusznikiem - aku powinien sensownie znieść obciążenie prądem
    ~150-250A. Jeśli przy takim prądzie napięcie wyraźnie "leci" -
    faktycznie, zmień aku.
    Później przetestuj napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy
    rozrusznika: jeśli napięcie będzie dużo niższe, niż podczas obciążenia
    zakładanym prądem - zainteresuj się rozrusznikiem.

  • 26. Data: 2012-12-23 23:57:36
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 23:25:59 UTC+1 użytkownik scobowski napisał:
> [...]
    > rozrusznika: jeśli napięcie będzie dużo niższe, niż podczas obciążenia
    > zakładanym prądem - zainteresuj się rozrusznikiem.

    Świece wymienione dla pewności, także to akurat odpada.
    Ale plan dobry ;) Rozrusznik 2.2kW.
    Aku ma niecałe 3 miesiące, więc w razie czego powinni wymienić na gwarancji :)

  • 27. Data: 2012-12-24 01:12:36
    Od: k...@g...com

    Byłem przed chwilą go odpalać. Aku prosto z prostownika, porządnie naładowany.
    Kręcił z 30 sekund bez skutku, po czym mam wrażenie, że zaczął się kręcić szybciej i
    wtedy załapał. Być może faktycznie coś z tym rozrusznikiem, że ma wywalone jakieś
    łożyska czy coś i nie ma na tyle siły, żeby silnik uruchomić :/

  • 28. Data: 2012-12-24 07:55:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Byłem przed chwilą go odpalać. Aku prosto z prostownika, porządnie
    > naładowany.
    > Kręcił z 30 sekund bez skutku

    To daj spokój akumulatorowi, zajmij się samochodem.

    >, po czym mam wrażenie, że zaczął się kręcić szybciej i wtedy załapał. Być
    >może faktycznie coś z tym rozrusznikiem, że ma wywalone jakieś łożyska czy
    >coś i nie >ma na tyle siły, żeby silnik uruchomić :/

    Skoro kręci przez 30 sekund i nic, to z silnikiem pewnie też nie wszystko w
    porządku.

  • 29. Data: 2012-12-24 09:04:26
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 07:55:12 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    > To daj spokój akumulatorowi, zajmij się samochodem.
    > Skoro kręci przez 30 sekund i nic, to z silnikiem pewnie też nie wszystko w
    > porządku.

    Hej, przed chwilą jechałem do pracy.
    1* na dworze, nie ładowałem aku, odpalił bez zająknięcia.
    Przekręciłem kluczyk na sekunde i pojechałem...
    Już nie mam pomysłu co to może być.
    Jeśli chodzi o silnik, to miał robione wtryski.

  • 30. Data: 2012-12-24 09:29:30
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    ps.com...

    >Już nie mam pomysłu co to może być.
    >Jeśli chodzi o silnik, to miał robione wtryski.

    Zaczij od rozrusznika. Na podstawie Twojego opisu to z nim jest
    prawdopodobnie problem.