-
31. Data: 2012-12-24 09:42:42
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 23 Dec 2012 16:12:36 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):
> Kręcił z 30 sekund bez skutku, po czym mam wrażenie, że zaczął się kręcić szybciej
i wtedy załapał.
Może klemy słabo trzymają? Tak wygląda jakby się zaspawywały po
paru-parunastu sek obciążenia prądem. Albo jakaś analogiczna wada połączeń
wewnątrz aku. Może gdzieś po drodze z aku do rozrusznika jakieś złącze
słabo skręcone albo styki przekaźnika upalone? Bez diagnostyki ani rusz,
nie zgadnie się.
--
Jacek
-
32. Data: 2012-12-24 09:44:26
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-12-23 22:11, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** pisze tak:
>
>> po kilkunastu sekundach napięcie spada do drastycznych wartości w
>> stylu 9-10V
>
> 9v to też nieźle po kilkunastu sekundach kręcenia
pod obciążeniem rozrusznikiem, ale ja raczej stawiam, że nie chodzi o obciążenie...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
33. Data: 2012-12-24 10:01:33
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 09:42:42 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> > Kręcił z 30 sekund bez skutku, po czym mam wrażenie, że zaczął się kręcić
szybciej i wtedy załapał.
> Może klemy słabo trzymają? Tak wygląda jakby się zaspawywały po
> paru-parunastu sek obciążenia prądem. Albo jakaś analogiczna wada połączeń
> wewnątrz aku. Może gdzieś po drodze z aku do rozrusznika jakieś złącze
> słabo skręcone albo styki przekaźnika upalone? Bez diagnostyki ani rusz,
> nie zgadnie się.
Dla pewności przeczyściłem papierem ściernym elektrody w aku.
Posprawdzam przy najbliższej okazji klemy (z grubsza wyglądają jak funkiel nówki) i
zobaczę czy wszystkie kable wszędzie dobrze trzymają.
-
34. Data: 2012-12-24 10:40:53
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 23 Dec 2012 14:05:44 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):
> W dniu niedziela, 23 grudnia 2012 22:49:45 UTC+1 użytkownik Wmak napisał:
>> Musiałoby uciekać z 15A by rozładować 74Ah, ładowany w aucie z 14.5V
>> Albo mu zostało kilka Ah albo, jak ktoś pisał - starter lub styki przy grubych
kablach.
> Tylko kurde, co by mogło się w nocy włączyć i żreć 15A :/
Jak aku nie pierwszej swiezosci to mu moglo zostac np 40Ah.
I wystarczy 5A.
> Wychodzi na to, że trzeba mu pojemność przemierzyć, bo inaczej to będzie wróżba.
Nie krecilby 30s.
Jesli kreci niemrawo - czas na rozrusznik.
J.
-
35. Data: 2012-12-24 11:26:53
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: Gom <g...@g...com>
On 24 Gru, 03:04, k...@g...com wrote:
> Hej, przed chwilą jechałem do pracy.
> 1* na dworze, nie ładowałem aku, odpalił bez zająknięcia.
> Przekręciłem kluczyk na sekunde i pojechałem...
> Już nie mam pomysłu co to może być.
Mój diesel też przy ujemnych temperaturach nie zapalał od razu, tylko
trzeba było kręcić i kręcić.. Natomiast przy temp. ok zera wszystko
było OK. Problemem były nieszczelności w układzie paliwowym, na tyle
niewielkie, że ujawniały się dopiero przy większych mrozach.
-
36. Data: 2012-12-24 13:23:58
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 10:40:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> > Tylko kurde, co by mogło się w nocy włączyć i żreć 15A :/
> Jak aku nie pierwszej swiezosci to mu moglo zostac np 40Ah.
> I wystarczy 5A.
> > Wychodzi na to, że trzeba mu pojemność przemierzyć, bo inaczej to będzie wróżba.
> Nie krecilby 30s.
> Jesli kreci niemrawo - czas na rozrusznik.
Ma 2 albo 3 miesiące, regularnie eksploatowany, więc to raczej odpada.
-
37. Data: 2012-12-24 13:24:36
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 11:26:53 UTC+1 użytkownik Gom napisał:
> Mój diesel też przy ujemnych temperaturach nie zapalał od razu, tylko
> trzeba było kręcić i kręcić.. Natomiast przy temp. ok zera wszystko
> było OK. Problemem były nieszczelności w układzie paliwowym, na tyle
> niewielkie, że ujawniały się dopiero przy większych mrozach.
Kurcze, tylko ciekawe gdzie taka nieszczelność może się pojawić :/
Szukanie tego może być problematyczne.
-
38. Data: 2012-12-24 21:12:50
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 23.12.2012 21:36, k...@g...com pisze:
> Witam wszystkich.
>
> Od kilku dni borykam się z problemem w mojej foczce.
> Otóż po kilku godzinach na postoju akumulator jest pusty - coś żre prąd.
> Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w normie.
> Nie mam pomysłu co to może być.
>
> Ma ktoś jakieś sugestie?
>
> Pzdr.
sprawdź:
czystość końcówek alumulatora i klem
rano, miernik na akumulator i załącz światła mijania i równocześnie
drogowe, ogrzewanie nawiew, tak na 30 sekund. patrz czy napięcie spadnie
poniżej 11.8V jak tak - akumulator raczej do wymiany. jak nie, = raczej
zdrowy
tu masz link do zapisu z naprawy rozrusznika którą sam wykonałem
http://infobot.pl/r/2984
JEśli Twój rozrusznik ma również 2 pary szczotek, to takie zasłabnięcia
wskazują na uszkodzenie jednej z par. czyli w wiekszości przypaków
rozrusznik działa pirazy oko na 50% możliwości.
Taka naprawa jak w podanym linku, nie kosztuje więcej niż 100zł. mnie
kosztowała tylko tyle co szczotki. rozrusznik to chyba najłatwiejsza
naprawa w samochodzie...
ToMasz
-
39. Data: 2012-12-25 12:06:06
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
k...@g...com wrote:
> Mierzyłem pobierany prąd multimetrem, 20mA, wydaje mi się, że w normie.
Przez ile czasu mierzyles?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
40. Data: 2012-12-25 18:16:47
Temat: Re: Focus - padający aku na postoju
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 23 Dec 2012 22:28:25 +0100, J.F. napisał(a):
> 10V po kreceniu na zimnym aku ... w granicach normy.
Zmierzylem u siebie.
12.5V po postoju, 11.5V jak swiece grzeja, 9V na moment sie pojawilo przy
kreceniu.
J.