  • 1. Data: 2013-11-11 18:49:30
    Temat: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Od: SebX <s...@g...com>

    Witam serdecznie.

    Firma zagraniczna na chwile obecna nie planuje zakladac przedstawicielstwa w Polsce,
    ale chce zapewnic swojemu wspolpracownikowi auto i laptop do nawiazywania kontaktow
    handlowych.

    Jak wyglada sprawa zakupu auta i jego uzytkowania (ubezpieczenie, naprawy, itp.) na
    terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca przedstawicielstwa w Polsce?

    Czy firma zagraniczna moze odliczyc sobie VAT od zakupu auta?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2013-11-11 19:22:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "SebX" <s...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >
    > Jak wyglada sprawa zakupu auta i jego uzytkowania (ubezpieczenie, naprawy,
    > itp.) na terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca

    Firma z EU?

    > Czy firma zagraniczna moze odliczyc sobie VAT od zakupu auta?

    Zalezy jak zamierza zarejestrowac.
    Jesli na siebie, to za granica.
    Czyli VAT w Polsce odlicza i ew. placi go u siebie.

  • 3. Data: 2013-11-11 21:20:04
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Monday, 11 November 2013 18:22:51 UTC, Cavallino wrote:

    > Firma z EU?

    Brytyjskie Wyspy Dziewicze badz Hongkong.

    > Zalezy jak zamierza zarejestrowac.
    >
    > Jesli na siebie, to za granica.
    >
    > Czyli VAT w Polsce odlicza i ew. placi go u siebie.

    Zamierza zarejestrowac na siebie wszystkie koszty.
    Czy dla firmy zagranicznej rowniez wystepuja ograniczenia opisane w
    http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/1212-kupiles
    -auto-osobowe-na-firme-pamietaj-o-ograniczeniach-789
    3/ ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-11-11 23:18:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SebX wrote:

> [...]
    > http://www.vat.pl/aktualnosci-podatkowe/1212-kupiles
    -auto-osobowe-na-firme-pamietaj-o-ograniczeniach-789

    To moze niech sie firma zainteresuje jak to jest rozwiazane w ich systemie
    podatkowym.
    Bo skoro nie zamierzaja byc polskim podatnikiem, to po co rozgryzac nasze
    przepisy?

  • 5. Data: 2013-11-12 09:03:26
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Monday, 11 November 2013 22:18:10 UTC, cef wrote:

> [...]
    >
    > podatkowym.
    >
    > Bo skoro nie zamierzaja byc polskim podatnikiem, to po co rozgryzac nasze

    Dziekuje za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie:
    Kupujac nowe auto w salonie na firme zagraniczna place cene z vat czy bez?
    Jesli place z vat to w jaki sposob moge go odzyskac?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-11-12 10:09:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SebX wrote:

    > Dziekuje za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie:
    > Kupujac nowe auto w salonie na firme zagraniczna place cene z vat czy
    > bez? Jesli place z vat to w jaki sposob moge go odzyskac?

    Z ciekawosci zapytam: a jak zamierzasz zarejestrowac?
    Tzn na kogo?

  • 7. Data: 2013-11-12 10:14:06
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Tuesday, 12 November 2013 09:09:07 UTC, cef wrote:

    > Z ciekawosci zapytam: a jak zamierzasz zarejestrowac?
    >
    > Tzn na kogo?

    Auto bedzie zarejestrowane na firme zagraniczna

  • 8. Data: 2013-11-12 10:21:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SebX wrote:

    > Auto bedzie zarejestrowane na firme zagraniczna

    Ale wg "rejonizacji" podmiotu, który bedzie mial to auto powierzone
    czy przekazane do uzytkowania (nie pamietam art)
    Zatem nie zarejestrujesz jak nie oplacisz wszystkich danin - vat i akcyza -
    a o odliczaniu zapomnij,
    skoro ten podmiot nie jest zarejestrowanym podatnikiem w PL.

  • 9. Data: 2013-11-12 13:24:57
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Tuesday, 12 November 2013 09:21:17 UTC, cef wrote:

> [...]
    >
    > a o odliczaniu zapomnij,
    >
    > skoro ten podmiot nie jest zarejestrowanym podatnikiem w PL.

    Podmiot bedzie zatrudniony na zagraniczna umowe zlecenie.
    Wiem, ze troche OT, ale jak waszym zdaniem to najlepiej rozwiazac by zagraniczna
    firma miala jak namniejsze koszty?
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-11-12 13:37:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 listopada 2013 13:24:57 UTC+1 użytkownik SebX napisał:

    > Podmiot bedzie zatrudniony na zagraniczna umowe zlecenie.
    >
    > Wiem, ze troche OT, ale jak waszym zdaniem to najlepiej rozwiazac by zagraniczna
    firma miala jak namniejsze koszty?

    Jaka firma spoza EU to niech ci wynajmą samochód na dłuższy termin, np. w Toyota,
    albo weź leasing na siebie i ratę im wstawisz do faktury.