eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFirma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce › Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
    om!transit3.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <d...@g...com>
    <52812074$0$2292$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <528157a5$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5281f037$0$2279$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5281f311$0$2285$65785112@news.neostrada.pl>
    <528255a8$0$2296$65785112@news.neostrada.pl>
    <52826184$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    <52826527$0$2178$65785112@news.neostrada.pl>
    <528269b7$0$2293$65785112@news.neostrada.pl>
    <52828bdc$0$2291$65785112@news.neostrada.pl>
    <52828e06$0$2291$65785112@news.neostrada.pl> <l5v59i$ntb$1@dont-email.me>
    <Pine.WNT.4.64.1311131251340.3552@quad>
    <5283a773$0$2177$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1311152324190.260@quad>
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1311152324190.260@quad>
    Subject: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Date: Sat, 16 Nov 2013 10:21:40 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 131115-1, 2013-11-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 56
    Message-ID: <52873919$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.155.46
    X-Trace: 1384593689 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2183 79.184.155.46:53460
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511029
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311152324190.260@quad...
    > On Wed, 13 Nov 2013, Cavallino wrote:
    >
    >> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > [...]
    >>> Co do kratek, z przepisów dyrektyw wynika, że po skończeniu
    >>> się zgody powinien być dopuszczalny nie tylko jeden i nie
    >>> tylko (i niekoniecznie) ostatni, lecz KAŻDY mechanizm, który
    >>> pozwalał na stosowanie zasad VAT, czyli również "wzór
    >>> Lisaka" i każde inne rozwiązanie które się przewinęło
    >>> przy zmianach.
    >>
    >> Nie.
    >> Wchodzi (wraca) stan prawny z maja 2004, późniejsze obostrzenia
    >
    > Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?

    Nie napisałem, że były wyłącznie obostrzenia.
    Ale jeśli takowe były (a były, np. w homologacjach) to są nielegalne i nie
    obowiązują.
    Inna sprawa, że trzeba będzie to pewnie znowu zwalczać przed sądem, kto wie
    czy nie w Strasbourgu.


    > Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
    > do stosowania zasad ogólnych.
    >
    >> były nielegalne, bo ograniczały odliczenia.
    >
    > Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.

    Oczywiście.

    > Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
    > WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
    > (jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)

    Nie ma to znaczenia, skoro spełniały wymogi przepisów z maja 2004.

    >
    > Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
    > jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
    > "wzoru Lisaka".
    > Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
    > Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
    > Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.
    >
    > Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
    > z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka"

    Podasz jakiś przykład, bo kompletnie nie wiem o co biega?



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: