  • 1. Data: 2012-05-26 23:45:06
    Temat: Fioletowe drzewa
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mam małą kamerkę samochodową do nagrywania drogi.
    Zauważyłem, że dziwnie nagrywa drzewa. Drzewa są mianowicie
    na filmie fioletowe, chociaż w naturze są jak najbardziej
    zielone. Dodatkowo, są mało kontrastowe. Tutaj przykład:

    http://www.youtube.com/watch?v=BZ-np37buWY

    Czy to może być zamierzony efekt? Brak filtru podczerwieni?
    Mam różne aparaty cyfrowe i kamery, ale nigdzie taki efekt
    nie występuje...

    P.

  • 2. Data: 2012-05-27 01:48:31
    Temat: Re: Fioletowe drzewa
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-26 23:45, Piotrne wrote:
    > Czy to może być zamierzony efekt? Brak filtru podczerwieni?
    > Mam różne aparaty cyfrowe i kamery, ale nigdzie taki efekt
    > nie występuje...

    Dokładnie tak jak napisałeś - brak filtra IR daje właśnie taki efekt. Dla
    rejestratora trasy jest to całkiem nawet rozsądne, bo liczy się to jak
    sobie radzi po zmierzchu, a pewnie doświetla drogę właśnie diodkami IR.

    Wpisz w google "IR photography" i zobaczysz wiele podobnych zdjęć :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2012-05-27 06:08:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 26 May 2012 23:45:06 +0200, Piotrne wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=BZ-np37buWY
    >
    > Czy to może być zamierzony efekt? Brak filtru podczerwieni?

    Faktycznie wyglada jak efekt Wooda, ale dziwne, że trawa temu nie ulega
    (w tak duzym stopniu).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 4. Data: 2012-05-27 14:31:32
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/05/26 23:45, Piotrne pisze:
    > Mam małą kamerkę samochodową do nagrywania drogi.

    a co to konkretnie za model kamerki ?

  • 5. Data: 2012-05-27 17:49:14
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-27 14:31, KiloSierra pisze:

    > a co to konkretnie za model kamerki ?

    To kamerka z takiej aukcji: http://allegro.pl/i2318778691.html

    Jest dużo modeli tego rodzaju kamerek, wyglądających z zewnątrz
    całkiem podobnie, ale bardzo różniących się parametrami.
    Nieco tańsze zamiast obiecywanych 30fps nagrywają 15fps,
    a zamiast "HD" rozciągają obraz o rozdzielczości VGA...

    P.

  • 6. Data: 2012-05-27 21:00:58
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/05/27 17:49, Piotrne pisze:

> [...]
    > Nieco tańsze zamiast obiecywanych 30fps nagrywają 15fps,
    > a zamiast "HD" rozciągają obraz o rozdzielczości VGA...

    wiem ;)
    dlatego pytalem o konkrenty model co nie kantuje parametrami ;]

  • 7. Data: 2012-05-27 21:33:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-27 17:49, Piotrne pisze:

> [...]
    > Nieco tańsze zamiast obiecywanych 30fps nagrywają 15fps,
    > a zamiast "HD" rozciągają obraz o rozdzielczości VGA...

    Wrzuć jakieś przykładowe filmiki - wystarczy 5 minut z dnia i drugie
    tyle z nocy.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl