  • Data: 2009-02-27 18:06:23
    Temat: Re: Finepix S3 Pro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Feb 2009, muniek wrote:

    > To fakt, że dałem ciała tak konstruując pytania.

    :)

    > Chodziło mi bardziej o to jak przebrnąć przez menu i co należy pozmieniać
    > w ustawieniach.
    > Na chwilę obecną już porad nie potrzebuję, bo dorwałem instrukcję po polsku
    > do S2 PRO, a modele te są podobne.

    Możesz przeczytać sąsiednie posty (m.in. DX3 na DPR), poszły tam wiórki
    m.in. o wykorzystanie małych pikseli - czegoś, czego matryca SuperCCD
    w S2 nie ma, a SR w S3 jak najbardziej ma.
    W instrukcji do S2 nie znajdziesz więc żadnej wzmianki o tym SR :),
    do tego "logiczne" wykorzystanie SR w części przypadków wymaga
    pewnej... umyślności.
    O ile w "klasyce przepaleń", czyli kadrach "biała suknia i czarny
    garnitur" oraz "czerwone kwiaty zlane w plamę" w zasadzie sam
    RAW pozwala później się martwić jak odzyskać prześwietlenia :)
    (a *jest z czego*), to zamierzając wykorzystać zapas dynamiki na
    cienie trzeba kombinować (umyślnym prześwietleniem).

    Mateusz reklamował tu ACR - i powiem Ci, że po przetestowaniu
    wygląda na najlepszy do "codziennej obróbki" RAWów z S3/S5.
    Jest dostępny (na stronach Adobe) Photoshop Elements 7 Trial
    (ACR jest w zestawie), wypróbuj :)
    Osobiście PSE mi do obróbki *nie* leży*, piszę o samym
    wywoływaniu RAW, ale ACRa nie sposób kupić "luzem".

    > I tego, co nie wiedziałem gdzie szukać już wiem. Aparat ten przy bliższej
    > zabawie okazuje intuicyjny - takie połączenie starego analoga z nowoczesną
    > cyfrą.

    :D

    > Ktoś pytał ile zapłaciłem?

    Ja.
    Z ciekawości, ale mam jasność - "nietypowa okazja".

    > Brak dekielka do body na obiektyw.

    Tak 7..10 zł wyjdzie :)

    pzdr, Gotfryd