-
11. Data: 2012-10-23 10:47:40
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
> Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
> wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.
Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:
1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
12. Data: 2012-10-24 10:32:09
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>
W dniu 2012-10-23 10:47, Adam Wysocki pisze:
> cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
>
>> Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
>> wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.
>
> Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:
>
> 1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
> 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
> 3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
> 4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
> 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1
>
W moich motongach tak trza bylo robic z redukcji z 2 na 1.
M.
-
13. Data: 2012-10-24 17:11:31
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Od: cytrynowy <roberts@_NOSPAM_spoko.pl>
Adam Wysocki napisal
> cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
>> Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
>> wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.
> Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:
> 1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
> 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
> 3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
> 4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
> 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1
Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca? widziałem na forum,
że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie
zaszkodzi mojej skrzyni?
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
14. Data: 2012-10-25 08:37:32
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
>> Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:
>
>> 1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
>> 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
>> 3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
>> 4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
>> 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1
>
> Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca?
Puszczać do końca? Nie, bo wtedy moto ci przecież ruszy. Chodzi tylko o
zasprzęglenie na tyle, żeby wskoczył bieg.
> widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można
> wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?
Musisz to wyczuć. Ja ściskam sprzęgło tak żeby tylko puściło i wskoczył
bieg (na skrzynię cały czas jest nacisk - stopa zaczyna i stopa kończy).
W sumie jak się zastanowić, to najbardziej prawidłowo powinno być ścisnąć
sprzęgło do końca, zrobić przegazówkę, poczekać aż obroty spadną i wtedy,
gdy moment przekazywany przez olej (sprzęgło mokre) będzie najmniejszy,
zbić bieg :)
A jak chcesz mieć jeszcze mniejszy wpływ na skrzynię to wyłącz silnik i
zbijaj biegi ruszając motocyklem do przodu i do tyłu :)
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/