eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFiltr powietrza i biegi.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2012-10-23 10:47:40
    Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

    > Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
    > wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

    Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

    1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
    2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
    3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
    4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
    5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/


  • 12. Data: 2012-10-24 10:32:09
    Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-10-23 10:47, Adam Wysocki pisze:
    > cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
    >
    >> Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
    >> wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.
    >
    > Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:
    >
    > 1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
    > 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
    > 3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
    > 4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
    > 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1
    >

    W moich motongach tak trza bylo robic z redukcji z 2 na 1.

    M.


  • 13. Data: 2012-10-24 17:11:31
    Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
    Od: cytrynowy <roberts@_NOSPAM_spoko.pl>

    Adam Wysocki napisal

    > cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

    >> Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
    >> wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

    > Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

    > 1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
    > 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
    > 3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
    > 4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
    > 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

    Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca? widziałem na forum,
    że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie
    zaszkodzi mojej skrzyni?

    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


  • 14. Data: 2012-10-25 08:37:32
    Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

    >> Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:
    >
    >> 1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
    >> 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
    >> 3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
    >> 4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
    >> 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1
    >
    > Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca?

    Puszczać do końca? Nie, bo wtedy moto ci przecież ruszy. Chodzi tylko o
    zasprzęglenie na tyle, żeby wskoczył bieg.

    > widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można
    > wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

    Musisz to wyczuć. Ja ściskam sprzęgło tak żeby tylko puściło i wskoczył
    bieg (na skrzynię cały czas jest nacisk - stopa zaczyna i stopa kończy).

    W sumie jak się zastanowić, to najbardziej prawidłowo powinno być ścisnąć
    sprzęgło do końca, zrobić przegazówkę, poczekać aż obroty spadną i wtedy,
    gdy moment przekazywany przez olej (sprzęgło mokre) będzie najmniejszy,
    zbić bieg :)

    A jak chcesz mieć jeszcze mniejszy wpływ na skrzynię to wyłącz silnik i
    zbijaj biegi ruszając motocyklem do przodu i do tyłu :)

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: