    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Filtr odwrotny do Gaussa w grafice
    Date: Mon, 16 Jun 2014 16:37:26 +0200

    On 16.06.2014 16:28, Borneq wrote:

    > JA w OpenCV najpierw zrobiłem wygładzanie macierzą 7x7 z wartościami
    > równymi 1/49, potem wyostrzanie macierzą 7x7 z wartościami -1/7 i
    > środkową = 8.

    Eeee... ale po co? Nie wyostrzaj.

    Czemu używasz takich dzikich jąder, zamiast gaussowskeigo
    (i Laplace jak już chcesz wyostrzać).

    > Wyniki zadowalające, można było zaobserwować że jądra mają na szarym
    > obrazie wartość pikseli <40
    > otrzymałem obraz https://i.imgur.com/LzR6viG.jpg
    > teraz jak scanliniami stwierdzić gdzie są jądra, odrzucając smugi?

    Wywal jak jest za duże.

    Ja bym to robił inaczej. Na przefiltrowanym wygłaczonem obrazku szukał
    minimów, Znajduje najmniejsze, sprawdzam, czy ksztatl minimum jest
    z grubsza elipsą o rozmiarach z jakeigoś przedziału
    (choćby czy zmieszczę małe koło w obszarze odpowiednio ciemnym,
    a potem wiekszy okrąg już będzie jasny).

    Potem kasujuę ten obszar i szukam kolejnego jądra. Przerywam, gdy
    znalezione minimum jest za jasne.

    pzdr
    bartekltg