  • 11. Data: 2009-08-11 07:28:28
    Temat: Re: Filtr kreatywny - Sepia 1 - Gdzie?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 08:13:34 +0200, Thomas napisał(a):

    > Oj tego nie mam. Poza tym jasny niebieski to zbyt ogolnie powiedziane. Moge
    > ustawic WB w temp K. Ile to bedzie?? :)
    > Choc dalej mam watpliwosci, czy efekt bedzie wlasciwy i taki sam jak
    > wykorzystujac filtr.

    Nie wiem czy sama temp wystarczy - ustaw 8000-10000 K.
    Albo załatw kawałek jasno-niebieskiej folii, ustaw ekspozycję
    z automatycznym WB, odsuń folię i zrób zdjęcie. Nie wyjdzie
    idealnie tak samo, ale pewnie blisko.
    Mogę w wolnej porównać z Cokinowskim P045, ale dziś pochmurno
    więc efekt będzie taki sobie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2009-08-11 07:46:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > idealnie tak samo, ale pewnie blisko.
    > Mogę w wolnej porównać z Cokinowskim P045, ale dziś pochmurno

    nastepna mozliwosc jaka sie rysuje , jesli aparat ma nastawiana
    temperature barwy w meni balans bieli to nastawic tam wysoka
    temperatura - na max potrzeba min 10000 k
    moze zaspokoi wymagania.

  • 13. Data: 2009-08-11 15:51:23
    Od: "Olo" <o...@u...eu>

    Uzytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisal w wiadomosci

    > Ma. Ale ja nie chce monochromatycznej sepi. Chce taki efekt np:
    > http://www.photoblog.pl/pios/41808526/solitude_stand
    ing.html
    > albo:
    > http://www.photoblog.pl/pios/25076798

    wystarczy Ci do tego ustawienie odpowiedniego balansu bieli, a nie filtr
    "sepia" czy co tam chcesz kupic...

  • 14. Data: 2009-08-11 16:00:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > wystarczy Ci do tego ustawienie odpowiedniego balansu bieli, a nie filtr
    > "sepia" czy co tam chcesz kupic...

    sam balans bieli raczej nie wystrczy
    trzeby temp barwowa na maxa co najniej 10 k K
    i krzywymi rgb jeszcze podbarwic
    B odjac , R dodac.

  • 15. Data: 2009-08-11 16:05:45
    Od: "Olo" <o...@u...eu>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    > sam balans bieli raczej nie wystrczy
    > trzeby temp barwowa na maxa co najniej 10 k K
    > i krzywymi rgb jeszcze podbarwic
    > B odjac , R dodac.

    niech spróbuje samym balansem na poczatek, a jak nie to zabawa z RAW'em -
    nawet gdzies widzialem gotowe presety do LR do uzyskania takiego efektu...

  • 16. Data: 2009-08-11 16:11:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > niech spróbuje samym balansem na poczatek, a jak nie to zabawa z RAW'em -
    > nawet gdzies widzialem gotowe presety do LR do uzyskania takiego efektu...

    duzo trudniej jest przyszyc guzik do koszuli niz ruszyc suwakiem temp
    na max i jedna krzywa odchylic w dol a druga w gore.

    nie wiem jaki ma aparat oceniam ze dla takiego efektu min to 10 k K
    ale lepiej wiecej tak ok 12 kK a ten zakres niekoniecznie musi byc
    osiagalny dla programu / aparatu

    jesli balans bieli takiego zasiegi nie daje to pozostaja krzywe w RGB
    w sumie czynnosc trwajaca 10 sek za pierwszym razem , potem coraz
    krocej.

  • 17. Data: 2009-08-11 17:32:08
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1t9fazzj2627i$.1i0irsi08ljtx$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > idealnie tak samo, ale pewnie blisko.
    > Mogę w wolnej porównać z Cokinowskim P045, ale dziś pochmurno

    Wlasnie kombinowalem. Najbardziej satysfakcjonujacy mnie efekt uzyskalem
    wolajac z RAW dla temp. 14.000 st. K. Przyklad:
    http://farm3.static.flickr.com/2578/3812251378_77227
    a14ee_b.jpg
    Choc troche pozniej niepotrzebnie skorygowalem w kierunku zolci. Ale
    ogolnie faktycznie efekt zadowalajacy :)

    Thomas

  • 18. Data: 2009-08-11 17:34:47
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

> [...]
    >
    >jesli balans bieli takiego zasiegi nie daje to pozostaja krzywe w RGB
    >w sumie czynnosc trwajaca 10 sek za pierwszym razem , potem coraz

    Juz po testach. Efekt:
    http://farm3.static.flickr.com/2578/3812251378_77227
    a14ee_b.jpg
    W sumie satysfakcjonujacy mnie. Wolane z RAW z ustawieniami WB na 14.000
    st. K. Plus mala korekta w strone zolci (choc to, jak teraz patrze, to
    niepotrzebnie). Sam aparat tez ma mozliwosc ustawienia WB podajac
    temperature wiec mozna i tak.
    To faktycznie raczej rozwiazuje moj problem. Dzieki wszystkim za
    konstruktywne rady!

    Thomas

  • 19. Data: 2009-08-11 17:40:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:9e28a514-645f-492f-a794-4c6a3194d9c9@
> [...]
    > temperature wiec mozna i tak.
    > To faktycznie raczej rozwiazuje moj problem. Dzieki wszystkim za

    no i super
    jesli chcesz w kierunku sepii to trzeba jednoczesnie odjac nieco
    niebieskiego i dodac czerwonego na krzywych rgb , wowczas dochodza
    niuanse tonalne .

    wogle nie musisz nic nastwiac w aparacie , wszystko da sie w programie
    przy obrobce zdjecia.